לפני קצת פחות מחודשיים הייתה אריארן טיטמוס על גג העולם, כשזכתה בארבע מדליות זהב באליפות העולם שנערכה פוקואקה, יפן. עם זאת, מסתבר שאלופת העולם במשחי ה-200 מטר, 400 מטר, 800 מטר וה-4X200 שליחות, התמודדה עם אתגר אחר וגדול בהרבה. היום (שישי) חשפה האוסטרלית בחשבון האינסטגרם שלה כי נאלצה לעבור ניתוח להסרת שני גידולים סרטניים מהשחלות.
"לפעמים, כספורטאית, את חושבת שאת חסינה מפני בעיות בריאותיות", כתבה טיטמוס בפוסט שפירסמה. "במשך זמן מה התמודדתי עם פציעה בירך, ולפני שלושה שבועות עברתי MRI כדי לבדוק מה הבעיה. הייתי בטוחה שזה משהו שרק צריך לגלות אותו ואז לפתור, אבל הרופאים מצאו משהו שהפך את הכל ללא רלוונטי - הם מצאו גידול בשחלה הימנית שלי".
2 צפייה בגלריה
השחיינית האוסטרלית אריארן טיטמוס
השחיינית האוסטרלית אריארן טיטמוס
נאלצה לעבור ניתוח להסרת שני גידולים. אריארן טיטמוס
(AP Photo/Lee Jin-man)
2 צפייה בגלריה
אריארן טיטמוס עם הזהב יחד עם קייטי לדקי
אריארן טיטמוס עם הזהב יחד עם קייטי לדקי
אריארן טיטמוס (במרכז) עם מדליית הזהב באליפות העולם האחרונה
(AP Photo/Lee Jin-man)
טיטמוס בת ה-23 תיארה את רגעי הפחד שעברו עליה: "כל מי שמכיר אותי יודע שאני אתן הכל כדי להיות אמא - זה החלום הכי גדול שלי. מטבע הדברים, זה היה מפחיד מאוד עבורי. ברגעים כאלה עולות המחשבות הכי מפחידות שיש, ואני הייתי מבועתת מהמחשבה שאאבד שחלה או שיהיו סיבוכים שיפגעו ברצון העז שלי לילדים ביום מן הימים". על אף החששות הניתוח עבור בצורה חלקה.
למזלי, אני אחת מבנות המזל", כתבה. "השחלה שלי הכילה שני גידולים בגודל 4 ס"מ ואתמול עברתי ניתוח במהלכו הם הוסרו. אני מרגישה טוב, וחשה הקלה עצומה. להיות ספורטאית זה קשה, להיות אישה זה קשה. בחודש האחרון למדתי המון על הגוף שלי ולמה הוא מסוגל. אני רוצה להודות למשפחה שלי ולכל מי שקרוב אליי, שתמכו בי בתקופה המפחידה הזו. אני גם רוצה להודות לרופאים המדהימים שלי שטיפלו בי".
אריארן טיטמוס היא אחת הספורטאיות הבכירות באוסטרליה ומשחיינות המעוטרות בעולם. באמתחה ארבע זכיות באולימפיאדת טוקיו (זהב במשחה ה-200 מטר חופשי, זהב ב-400 מטר חופשי, כסף ב-800 מטר חופשי וארד במשחה השליחות 4X200 חופשי). מלבד ארבע מדליות הזהב באליפות העולם האחרונה, היא זכתה בארבע מדליות נוספות באליפות העולם שנערכה בדרום קוריאה ב-2019 ועוד אחת באליפות שנערכה ב-2017 בבודפשט (כשהייתה בת 17 בלבד).