אצלי בבית התחסנו נגד כדורגל ארבע פעמים, אבל איכשהו נדבקתי בזה חזק. זה משהו שפשוט קרה והתעצם בגלל רומאריו ורונאלדו שזכו לימים לכינוי רו-רו - האחד גמד שהכדור דבוק לו לרגל, השני סוס עם כוח פריצה של ימ"מ ושליטה וירטואוזית בכדור.
הזיכרון הראשון שלי הוא ממונדיאל 1994, הייתי בן עשר וכבר הערצתי את רומאריו. סלמה, חברה של אמא שלי מברזיל, קיבלה דיווח לפני שטסה לביקור בישראל שאני אוהב את הסלסאו ודאגה להביא לי חולצה של ברזיל עם מספר 11 של רומאריו (וגם בון בון, שוקולד ברזילאי טעים מאוד שאי אפשר היה להשיג בארץ באותה תקופה, והיום נמכר פה בחנויות ממתקים בשקל אחד ו-600 קלוריות).

1 צפייה בגלריה
ריבאלדו חוגג עם רונאלדו ורונאלדיניו
ריבאלדו חוגג עם רונאלדו ורונאלדיניו
ריבאלדו חוגג עם רונאלדו ורונאלדיניו
(צילום: getty images)

היא באה עם הבן שלה אורי, שהיה בן 14 וכבר הספיק להכניס מישהי להריון. אני ואח שלי לקחנו אותו לשחק כדורגל והוא בא יחף. שיחק אותה שלא מזיז לו האספלט הרותח אבל נשרפו לו הרגליים. טיפוס חסר אחריות בסך הכל. רומאריו הצטיין לאורך כל הטורניר, ובגמר, אחרי 0:0 בתום 120 דקות, ראיתי איך הוא כובש את הפנדל שלו ואיך באג'יו עם הצמה שולח את הכדור לשמיים ושמחתי לאללה.
במונדיאל 1998 רומאריו לא היה בסגל בגלל פציעה, אבל הוא כבר לא היה השחקן מספר 1 בנבחרת. לברזיל היה עכשיו את הפנומן – רונאלדו לואיס נזאריו דה לימה. ראיתי אותו במדי ברצלונה וחשבתי שהוא סופרמן: הכי מהיר, הכי חזק, שליטה אבסולוטית בכדור וסיומת של רוצח שכיר. אחרי שנה בברצלונה הוא עבר לאינטר וגם שם עשה בית ספר להגנות האיטלקיות שאז היו הכי טובות בעולם. הייתי בטוח שרונאלדו הולך להביא לברזיל את הגביע. עד הגמר הכל הלך לפי התוכניות, ואז הפנומן שהיה ילד בן 21 בזמנו התמוטט כמה שעות לפני שריקת הפתיחה. הוציאו אותו מההרכב ומהתדרוכים הטקטיים, הוא הלך להיבדק בבי"ח, קיבל אישור מהרופא לשחק והודיע למאמן מריו זגאלו שהוא כשיר. הנבחרת הייתה בהלם משרשרת האירועים, לא תיפקדה, והפסידה 3:0 לצרפת של זידאן שכבש צמד. כילד בן 14 הבנתי אז שהחיים יכולים להיות קקה.
במונדיאל 2002 הייתי צריך לתמרן בין הבגרויות לבין מה שחשוב באמת – המונדיאל. ברבע הגמר ברזיל פגשה את אנגליה ולי היה מבחן בגרות בספרות. ידעתי שכל דקה שאני מחרטט על צ'כוב זה דקה פחות שאני רואה את רונאלדו, ריבאלדו ורונאלדיניו. יצאתי מהמבחן אחרי חצי שעה כדי להספיק לראות את ברזיל מנצחת 1:2 עם בעיטה חופשית פסיכית של רונאלדיניו. הציון שלי בספרות היה 70, הציון של רונאלדיניו בבעיטות חופשיות - 100. רונאלדו הגיע לטורניר אחרי שהתגבר על פציעה מאוד קשה בברך ואף אחד כבר לא ספר אותו, סוס מת אמרו עליו. הוא הבקיע 8 שערים בטורניר, כולל צמד בגמר מול גרמניה, זכה בתואר מלך השערים, ובתואר אלוף העולם עם ברזיל. הסלסאו הוסיפה כוכב חמישי על החולצה וככה הצלחתי להתגייס לצבא עם חיוך על הפנים, שעבר מהר מאוד אחרי שהבנתי למה נכנסתי.
במונדיאל 2006 ברזיל הגיעה עם הכוכבים רונאלדו, קאפו ורוברטו קרלוס, כשכולם כבר קצת מעבר לשיא. רונאלדו עדיין לא היה שמן, אבל כבר היה אפשר לראות שהוא תמיד גומר מהצלחת את הפז'ואדה. ברזיל פגשה ברבע הגמר את צרפת של זידאן, הפסידה 1:0 ועפה. במונדיאל 2010 לאוהדי ברזיל לא היה הרבה מה לראות, במקום רונאלדו, לברזיל היה איזה לואיס פביאנו כחלוץ מרכזי ואת פליפה מלו' שזה יוסי אבוקסיס שהתחפש לברזילאי. ברזיל הודחה ברבע הגמר על ידי הולנד אחרי שאבוקסיס קיבל אדום בשלב מוקדם במשחק.
לפני חצי גמר מונדיאל 2014 שנערך על אדמת ברזיל הסברתי לארוסתי שתהפוך לגרושתי שעכשיו זה רגע האמת - ברזיל (בלי הכוכב החדש שלה ניימאר שנפצע ברבע הגמר) נגד גרמניה. נתתי לה ללבוש חולצה צהובה של ברזיל ולבשתי אחת בעצמי. דאגתי גם לארטיק בצבע צהוב, אבל בסוף למנה העיקרית אכלתי את הלב אחרי שגרמניה נתנה לברזיל בראש 1:7/ החתונה נקבעה לאחרי המונדיאל אבל לא הבנתי את הרמז.
במונדיאל 2018 לברזיל הייתה תקווה חדשה - חלוץ צעיר בשם גבריאל ז'סוס שרונאלדו כבר הכתיר בתור יורש העצר. שנתיים קודם לכן הוא כבר הוביל את ברזיל ביחד עם ניימאר למדליית זהב ראשונה ומרשימה בטורניר הכדורגל באולימפיאדה. רק שבמונדיאל זה הלך להם קצת פחות טוב - ניימאר היה עסוק בליפול ולהתגלגל על הדשא באופן תיאטרלי בכל פעם שעשו עליו פו, וז'סוס הרגיש את הציפיות של מדינה שלמה על הכתפיים שלו ולא עמד בלחץ. הוא לא הבקיע אף גול בכל הטורניר, וברזיל הודחה על ידי בלגיה והשוער שלה קורטואה, שלפחות הוא אחד משלנו.
באוגוסט 2021 הלך לעולמו המלך של אוהדי ברזיל בישראל - הפרשן סלבה ברזילאי. הוא התחסן לפי ההוראות פעמים ושם אלכוג'ל כל פעם במחצית, אבל בכל זאת הקורונה לקחה אותו. כשלא לקחו את רומאריו למונדיאל ב-1998 הוא אמר שבנהר בו שוחים דגי הפיראנות, הסוס שותה בקשית. הוא גם אמר שכשהתקרה בלול נמוכה התרנגול מסתרק הצידה, ושאי אפשר להחזיר את המשחת שיניים חזרה. היום הוא בטוח מחכה למונדיאל 2022 שיתחיל בסוף נובמבר, והוא כבר ידאג מלמעלה שהכדורים של גבריאל ז'סוס יעשו נשיקה עם הרשת ושהגביע ילך למי שצריך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.