שייע פייגנבוים האגדי, שיאן השערים של הפועל תל אביב בכל הזמנים ומקום שלישי בטבלת הכובשים של נבחרת ישראל, חוגג היום (ראשון) 74. אבל אם תשאלו אותו, בכלל לא בטוח שזהו יום ההולדת שלו.
"במקרה שלי לא חשוב הגיל, העיקר התרגיל", מספר שייע, כוכב העונה החדשה והמצליחה של "גולסטאריות", שמשודרת כל יום שני, שלישי ורביעי בהוט ריל.
4 צפייה בגלריה
שייע פייגנבוים
שייע פייגנבוים
עדיין בשיאו. שייע פייגנבוים
(צילום: טל שחר)
"נולדתי באוסטריה וכשהוריי ברחו מהמלחמה אימא שלי קרעה את כל המסמכים, אז עד היום אני לא באמת יודע את הגיל האמיתי שלי. וזה גם לא מעניין אותי", הוא אומר בראיון מיוחד -ynet.
אתה מרוצה מההספק שלך ב-74 שנותיך? "עשיתי ואני עושה הרבה מאוד דברים, הגעתי להישגים גדולים מאוד כשחקן וכמאמן. הייתי בכל סרט אפשרי גם בכדורגל, גם בריאליטי ועכשיו בתקשורת. זה רק היומן".
מה זה אומר "יומן"? "אני רוצה להיות בעוד מקומות. אני שואף לעשות עוד כמה דברים מיוחדים וטובים. אני מאושר על האהבה והאהדה שיש אליי מקצה לקצה בארץ וזה ההישג הגדול שלי בחיים".
מה אתה מאחל לעצמך לשנים הקרובות? "להמשיך הלאה ולעשות דברים טובים, לשמח משפחות שלמות כמו שאני עושה עכשיו ב"גולסטאריות". מבוקר עד ערב אני שומע ילדים מכיתה א' ועד מבוגרים שמספרים לי שהם צופים בתוכנית ובסוף השבוע המשפחות מתארגנות ורואות מרתון. אני שמח שזה הצליח בענק".
4 צפייה בגלריה
שייע פייגנבוים והגולסטאריות
שייע פייגנבוים והגולסטאריות
"אני שמח שזה הצליח בענק". שייע פייגנבוים והגולסטאריות
(צילום: דנה קופל)
הזכרת "גולסטאריות", נראה שאתה מרוצה מהסביבה הצעירה והתוססת. "אני יותר צעיר מכולם! אל תגידי את המילה צעיר בכלל כי בהתנהגות, בדרך ובסגנון הדיבור אני יותר צעיר שם מכולם, בוודאות. אני שמח מהאהבה שאני מקבל בכל תוכנית, לא צריך יותר מזה.ז ה שווה הרבה יותר מכל דבר בחיים, כולל פרנסה".

"אני יכול לשנות מועדון שלם"

איך הדור של הכדורגלנים היום לעומת הדור שלך? "בכלל לא דומה, עצוב לי לראות את זה. אם לא הייתי ממשיך להתעסק עם הספורט ברור שלא היה אכפת לי, אבל אני כן בפנים ואכפת לי".
תסביר. "שחקנים אולי לא מבינים שיש אצטדיונים חדשים ויש במה שהיא הדשא, ככה למדתי וככה עשיתי, וברגע שזה קורה הקהל רוצה לבוא. 60 אלף איש מילאו את האצטדיונים והרמה הייתה בינלאומית, עשינו דברים מיוחדים ונתנו את השואו הכי גדול. היום יש מיליונים של כסף על הרצפה, השחקנים רק צריכים להרים את זה ולתת הצגות, להצדיק שהם שחקני כדורגל".
ומה עם דור המאמנים של היום? "גם דור שעוד לא הוכיח את עצמו. יש 3-4 מאמנים שאפשר להגיד שהם בדרך הנכונה אבל הם צריכים לעבוד קשה, להביא הצלחות ולהבין שהמקצוע שלהם מושך קהל ענק. משחקים טובים מביאים קהל, והמאמנים צריכים להוביל".
4 צפייה בגלריה
שייע בתקופה שעמד על הקווים
שייע בתקופה שעמד על הקווים
שייע בתקופה שעמד על הקווים
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
"שחקני כדורגל מאוד פדנטים ומסתכלים על כל שגיאה". וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
יש לך עוד מקום על הקווים בקבוצת כדורגל בכירה? "יש לי מקום מרכזי עם כל הניסיון, הכדורגל זה האהבה הראשונה שלי וקשה לוותר עליה. לא הכנסתי את עצמי חזרה למסגרת וזהו. הייתי רוצה להיות מנהל מקצועי ולהסביר גם לבוסים שאחד מהדברים שאני והחברים שלי יכולים לעשות עם הניסיון שלנו זה לחסוך להם הרבה מאוד כסף, כמו למשל לא ליפול עם שחקנים זרים. אני יכול לשנות מועדון שלם".
ומה עם אימון הנבחרת? "מביאים מאמנים מחו"ל ומנהל שהופך להיות מאמן. אלה דברים מצחיקים שאני לא רואה אותם בעין חיובית, בטח ובטח שחקני כדורגל שהם מאוד פדנטים ומסתכלים על כל שגיאה. אולי הם רואים את מה שאני רואה אבל אסור להם לדבר, אחרת ינפו אותם. אנחנו עושים הרבה שגיאות בנושא, צריך לקחת מאמן ישראלי ולשים מסביבו צוות. אני לא מתבייש להגיד, אני מאוד רוצה להיות בצוות כזה ואז להסביר לשחקני הנבחרת מה באמת המטרות במשימה גדולה כמו אולימפיאדה או מונדיאל".
"זה מה שאני רוצה להשריש בהם ואני מאמין שעם צוות ישראלי טוב ומאמן ישראלי טוב אפשר לשחזר את ההישגים שלנו, כי הרי לא יכול להיות ששולפים רק את המקורבים. חייבים לשנות".