עם סיום החלק הראשון בשלב הבתים של הצ'מפיונס, כלומר, שלושת המחזורים הראשונים, ניתן לראות כי שמונת הבתים מתחלקות לשלוש קטגוריות: בתים פתוחים לגמרי, בתים סגורים, ובתים סגורים חלקית. בואו נראה כיצד החלוקה של הבתים מתבצעת.

בתים סגורים

אלו הבתים שנקבעו בהם מעשית שתי העולות לשלב שמינית הגמר, והמאבק מתמקד במקום השלישי המוביל לליגה האירופית. כך ,למשל ,ניתן לראות כי בבית 5 צ'לסי וסביליה שולטות, כאשר מנצחת הבית תיקבע ככל הנראה במשחק ביניהן בספרד במחזור החמישי. סביליה התעלתה מול קרסנודאר, כשהפכה לקבוצה הראשונה בתולדות המפעל שהופכת פיגור לניצחון (2:3) בעשרה שחקנים. קרסנודאר ורן ייאבקו על המקום השלישי. בבית 7 הבטיחו ברצלונה ויובנטוס את העפלתן פחות יותר והשאירו פירורים לפרנצווארוש ולדינמו קייב.

1 צפייה בגלריה
צ'לסי
צ'לסי
צ'לסי
(צילום: EPA)

בתים סגורים חלקית

אלו הבתים שנקבעה בהם הקבוצה שתסיים במקום הראשון, וקיים מאבק ישיר על המקום השני. כך, למשל, בבית 1 נראה שאלופת אירופה באיירן מינכן הבטיחה את המקום הראשון בבית תוך שהיא משיגה 15 ניצחונות רצופים (יחד עם העונה שעברה), אך קיים מאבק משולש בין אתלטיקו מדריד ,לוקומוטיב מוסקבה ורד בול זלצבורג (סיכוי קטן יותר) על המקום השני. ניצחון של אתלטיקו על לוקומוטיב במחזור הבא יבטיח לה את המקום השני. בבית 4, אלופת אנגליה ליברפול (שהיא וצ'לסי הן היחידות שלא ספגו עדיין בליגת האלופות) נראית בטוחה בפסגה, בעוד איאקס ואטאלנטה ייאבקו על המקום השני.

בתים פתוחים

אלו הבתים שבהם אין הכרעה ממשית והכל יכול לקרות בשלושת המחזורים הקרובים. ההפסד המפתיע של מנצ'סטר יונייטד לבשקהשיר פתח את בית 8, בו נראה היה שלייפציג ופ.ס.ז' ייאבקו על המקום השני, בעוד יונייטד תעלה מהמקום הראשון. עכשיו זה כבר לא המצב, וגם הטורקים בתמונה. אם זניט סנט פטרסבורג הייתה מנצחת את לאציו, היא הייתה הופכת את בית 6 למאבק של כולם בכולם, אבל נכון לעכשיו דורטמונד, לאציו וקלאב ברוז' נאבקות על שני כרטיסים.
בית 2 פתוח לחלוטין, היות ואף קבוצה לא צברה את מלוא הנקודות. אינטר עדיין ללא ניצחון, מנשנגלדבאך עדיין ללא הפסד. וישנו בית 3 המיוחד במינו. למרות שמנצ'סטר סיטי צברה את מלוא תשע הנקודות כמו ליברפול ,ברצלונה ובאיירן מינכן, היא לא הבטיחה בוודאות את המקום הראשון שיכול להיתפס ע"י אלופת פורטוגל פורטו, בעוד אלופת יוון אולימפיאקוס עדיין יכולה לסיים במקום השני ולטרוף כליל את ההערכות המוקדמות של בית זה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד: *כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. *אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. *נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים. *אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.