"הבנות שלי יצאו לבית הספר וראו את ראשי החזיר בחצר הבית. כל המשפחה שלי הזדעזעה. לקחו את זה קשה מאוד. זו חציית קו אדום. נאלצתי לשים כפפות ולהעיף את זה מהחצר שלי. לא רציתי שתהיה טראומה לילדות. זו הייתה השפלה מבחינתי. פשוט בושה, ואני גם יודע מי המשליכים, הקומץ של האולטראס".
שרון ניסנוב, אחד מבעלי הפועל ת"א, עדיין נסער אחרי שבסוף השבוע הושלכו לביתו בסביון שני ראשי חזיר. הוא גם משוכנע שאפשר לאתר מיידית ולהעניש את האחראים לאירוע. "המשטרה חייבת לתפוס את האנשים האלו", הוא אומר בראיון ל"ידיעות אחרונות". "כמה ראשי חזירים כבר יש? זה פשוט הדבר הכי מגעיל. הגשתי תלונה במשטרה, וגם המטה הארצי מעורב. הם התקשרו והבטיחו לי שימצאו את המשליכים".
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב. "המשטרה הבטיחה שתמצא את המשליכים"
(צילום: עוז מועלם)
מה הסיבה? "עזוב, נו, הם בעצמם לא יודעים מה הם רוצים. חושבים שהם מנהלים את הפועל. כל דבר מפריע להם, למשל שפתחנו את שער 13 לאוהדי היריבה. גם לפני שבועיים הגיעו אליי הביתה 15 אוהדים. לא הייתי בכלל בבית. שלשום עמדתי ברמזור וניגש אליי רוכב אופנוע. הוא אמר לי שהוא מארגון האולטראס, שזה הגיע משם, ושהרוב שם מתנצל".

"אני לא פראייר"

אולי מנסים להלחיץ אתכם כדי שתעזבו, בדיוק כמו שעשו לבעלים קודמים בהפועל ת"א? "הם רוצים שאמכור? אין בעיה. יש קונה? די עם הסיסמאות האלו. כל שבוע קבוצה אחרת מוחה נגד הבעלים שלה, רוצים שימכרו, אבל אין שום אלטרנטיבה. הלוואי שיגיע קונה. יש כאלו שחושבים שאני לא רוצה למכור, אז אני מודיע שברגע שיהיה קונה רציני - הראשון שימכור זה אני. אנשים חוששים לרכוש את הפועל, עם החובות בפיפ"א והחוליגניזם שיש פה".
יכול להיות שיש קשר למשהו עסקי ולאו דווקא לאוהדי הפועל? "אפילו לא מצחיק. אני צדיק, אין בן אדם בעולם העסקי והחברי שיכול להגיד עליי מילה אחרת. אני תמיד אומר מה שאני חושב, אין לי ולא יהיו לי מלחמות. לפעמים אומרים שאני אפילו נאיבי, שכאילו מבחינתי כולם אנשים טובים. מצד שני, אני לא פראייר. אם מישהו עבד עליי, זה יכול לקרות רק פעם אחת".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב. "לא יודעים מה הם רוצים"
(צילום: עוז מועלם)

"לא נהיה שטיח בפלייאוף"

זו כבר הפכה להיות תופעה. אבי לוזון, ברק אברמוב, אתם. לא קל להיות בעלים בכדורגל הישראלי. "מאחל לכל האוהדים לקחת את עצמם בידיים ולהתנהג בצורה ראויה כלפי בעלים שמשקיעים, אחרת אנשים לא ירצו להיכנס לכדורגל שלנו. אני לא רוצה מלחמות, אני רוצה את הקהל הכי טוב והכי נאמן שיש, ואלו אוהדי הפועל ת"א שאיתנו. למדנו מטעויות העבר, רוצים ללכת רק קדימה ולא אחורה. ציינת שלוש דוגמאות, אבל הגיעו אוהדים גם ליענקל'ה שחר אחרי שלא הלך למכבי חיפה. כולנו יודעים שהכדורגל כפוי טובה, אבל הפועל חשובה לי יותר מלחוליגנים".
בקצב הזה, בעלים לא ירצו להישאר בענף. "הלוואי שכולם יהיו כמונו ולא ייתנו לחוליגנים לנצח. אם אתה מסתכל על האלימות, אז לא שווה להיות בעלים, אבל למה לתת לחוליגנים לנצח? למה שלא אנחנו ננצח אותם? גם אצלנו הם בודדים בקהל. 90 אחוז מהאולטראס של הפועל הם אנשים טובים. אני לא נלחם בקהל שלנו, כי הוא הכי טוב והכי נאמן בארץ. יש יוצאים מן הכלל בכל מקום, השאלה אם אתה יודע למדר ולתפוס אותם. לא אני צריך להילחם בהם, אלא משטרת ישראל. אני לא מפחד מהם, הם אלו שמגיעים מחופשים, הם כנראה מפחדים".
4 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
"הכדורגל כפוי טובה"
(צילום: עוז מועלם)
טעית בביקורת שלך כלפי אלון חזן, בנוגע לאי־הרכבתו של אושר דוידה, רגע לפני המשחק של הנבחרת הצעירה מול פולין? "אני לא טעיתי, אמרתי מה שאני חושב. אנשים מספרים סיפורים שכעסתי בגלל שסקאוטים היו צריכים לראות את דוידה - זה שקר גס. אנשים מטעם או פרשנים בלי מושג מנסים לחפש לגיטימציה לשטויות שלהם. אם היינו רוצים למכור אותו, זה כבר היה קורה מזמן. אמרתי בסך הכל את דעתי, ששחקן ברמתו צריך לשחק בנבחרת הבוגרת עם הכישרון שלו, בטח ובטח בנבחרת הצעירה".
"אנחנו גאים מאוד בצעירים שלנו. תראה את נבחרת הנוער שעושה עבודה גדולה בהונגריה, חמישה שחקנים שלנו בהרכב, המשך ישיר לעבודה המצוינת של עומר בוקסנבוים, מה שהוביל לשדרוג שלו במועדון. אני משוכנע שגם דורון ליידנר וגם דוידה יעלו לנבחרת הבוגרת בקמפיין הקרוב".
4 צפייה בגלריה
אושר דוידה חוגג
אושר דוידה חוגג
אושר דוידה. "אמרתי את דעתי"
(צילום: עוז מועלם)
איך אתה מסכם את העונה הנוכחית? "עצם זה שעלינו לפלייאוף העליון זו לא הצלחה, אבל זה מה שציפינו".
אתה חושש להיות השטיח של הפלייאוף העליון? "לא פוחד להיות שטיח, כי לא נהיה. הפסדנו במשחק הראשון למכבי חיפה, אבל בטוח שנעשה תוצאות טובות. עובדה שהתחזקנו גם אחרי שנכנסנו לשישייה הראשונה".
קובי רפואה ימשיך לאמן גם במקרה של התרסקות בפלייאוף העליון? "רפואה ימשיך בשנה הבאה".