עונת 2023/24 לא קיימה את מה שהבטיחה. מה שאמור היה להיות מאבק אליפות עד השנייה האחרונה הפך להכרעה מוקדמת, מוקדמת מדי. אבל גם אם מכבי חיפה נשרה איפשהו בדרך הארוכה אל המחזור ה-36, על פני 90 דקות היא עדיין יכולה להסתכל למכבי ת"א בלבן של העיניים ולא למצמץ. המפגש ביניהן אמש, השלישי העונה במסגרת הליגה, אמור היה להיות הריקוד האחרון של השתיים.
ואכן, זה היה ריקוד צמוד, מהיר ומסחרר, כדורגל שמתאים לגשם והגשם מתאים לו, כמעט בגדר פיצוי על אובדנו של מאבק אליפות שכבר לא יהיה. זו הייתה מתנת פרידה משתי קבוצות שנראו בלתי נפרדות עד שבבת־אחת נפרדו. הבעיה היחידה היא שהריקוד הזה נמשך עשר דקות בדיוק. לאחריהן קיפלה מכבי חיפה את הזנב, ירדה מהמגרש ברוחה גם אם לא בגופה, והותירה למכבי ת"א לעשות בה כרצונה עד להפסקה. זה היה חיקוי חיוור למפגש ההוא בבלומפילד בסיבוב הראשון. אז, כמו עכשיו, היא הצליחה להגיע לרחבה של מכבי ת"א כמה פעמים בדקות הראשונות. אז, בניגוד לאתמול, היא גם הצליחה להשיג מזה שער עליו שמרה עד לסיום.
2 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי חוגג
ענאן חלאילי חוגג
מכבי חיפה קמה לתחייה בחצי השני. חלאילי חוגג עם חבריו לאחר השוויון
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה 2023/24 נולדה במחצית הראשונה הקודמת בבלומפילד. ומכבי חיפה 2023/24 כמעט סיימה את חייה במחצית הראשונה הזאת בבלומפילד. שתי המחציות הללו מספרות את כל הסיפור שלה. כמו עכשיו, גם אז היא הייתה בפיגור של עשר נקודות, אבל מתוך הנחיתות והייאוש הזה היא קראה תיגר אמיתי והלמה במכבי ת"א באופן שהימם את יריבתה שהגיעה במומנטום טוב יותר. אמש, בניסיון לשחזר במדויק את אותו כישוף, מסאי דגו שב למערך של שלושה בלמים, אבל הקסם לא קרה.
ואז היא קמה לתחייה, מגלה עקבות דופק בגוף שכבר נדמה חסר חיים. בפתיחת המחצית השנייה, ובקשר ישיר לפציעה של יוריס ואן אובריים שהחלישה את מרכז המגרש של מכבי ת"א, דגו שינה מערך, עיבה את האמצע והרוויח מחדש דומיננטיות שנראתה כמעט דמיונית עד להפסקה. מחמוד ג'אבר תפס בעלות על אזורים שעד אז היו בשליטתם הבלעדית של הקשרים בצהוב, ועל גבו, הטוב במגרש, הגיע השינוי. גם הטוויסט הזה, מרשים ככל שיהיה, היה נשאר תיאורטי בלבד אלמלא כיוונון נוסף שביצע דגו, כשהשיב את ענאן חלאילי למקומו הטבעי באגף ימין, משם רגל שמאל החלשה־חזקה שלו יכולה לאיים על השער. להציב אותו בכנף שמאל זה כמו להציב פסנתרן על התופים.
2 צפייה בגלריה
דגו
דגו
הרוויח מחדש דומיננטיות שנראתה כמעט דמיונית עד להפסקה. דגו
(צילום: עוז מועלם )
זו הייתה ההסתערות האחרונה של מכבי חיפה העונה, וטוב שהיא קרתה גם אם היא לא השיגה את המטרה במלואה – לא שלוש נקודות אלא רק נקודה. תיקו פירושו סוף סיפור האליפות, אבל ההתאוששות במחצית השנייה מכבדת את מכבי חיפה בשמירת העליונות במאבקים הישירים, פרס ניחומים לא מנחם במיוחד, אבל כזה שהיא ראויה לו. שבועיים של כיבוי אורות אולי גמרו לה את העונה, אבל הם לא גמרו אותה.
פורסם לראשונה: 01:30, 09.04.24