לפני משחקה הביתי ביום שבת האחרון, הפועל ירושלים הציגה לעיני הקהל את התלמידים המצטיינים ממחלקת הנוער שלה. 21 שחקנים ושחקניות עם ממוצע 90 ומעלה, ציונים לשבח על התנהגות, נוכחות והשתתפות בשיעורים, עלו על כר הדשא בטדי לקבל את מחיאות הכפיים, ולא רק בשביל למלא כמה דקות ריקות בתכניה של הפרי-גיים.
לאותו טקס נהדר יש השלכות חיוביות גדולות מאוד על שאר השחקנים במחלקה, שרואים כמה הערכה יש במועדון לנושא הלימודים ומקבלים מוטיבציה להשתפר ולהיות גם תלמידים מצטיינים. ערכים, חינוך ולימודים נמצאים במרכז לצד הכדורגל, זהו המודל שבו מאמינים הקטמונים, והם הולכים עם זה הכי רחוק שיש.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
(צילום: אורן אהרוני)
במועדון מהבירה עובדים מול יועצת חינוך, שמלווה את קבוצות הנוער והילדים ונמצאת בקשר עם המנהלים והמורים בבתי הספר. המטרה היא לשים דגש על חשיבות הלימודים, לסייע במידת הצורך לשחקנים שמתקשים, ואפילו לעזור בניהול נכון של הלו"ז בהתאם לאימונים ולמערכת השעות של כל שחקן.
בשלוש השנים האחרונות האדומים-שחורים מכרו את אחמד סלמן, גוני נאור וליאור קאסה, שחקנים צעירים שעלו מקבוצת הנוער, בסכום כולל של כ-8.5 מיליון שקלים. אז אין ספק שהשיטה עובדת, אבל חוץ מלהכניס כסף שמחזיק את המועדון כלכלית, אפשר לגזור מהגישה של הפועל ירושלים דבר נוסף וקריטי לגבי עתיד המדינה, לא פחות.
מסגרת ספורטיבית היא מקום בה צעירים רבים נמצאים חלק גדול משעות היום, לפעמים לאורך שנים, כשבדרך הם נאלצים לעשות לא מעט ויתורים. אולם לא כולם מצליחים בסופו של דבר להגשים את החלום, ולכן המסגרות האלה חייבות להעניק ערכים חשובים שישרתו את אותם ילדים ונערים גם מחוץ לספורט במהלך החיים.
השקעה והתמדה, משמעת, עמידה בזמנים, עבודה בקבוצה, קבלת סמכויות, בניית ביטחון עצמי והתמודדות עם כישלונות, אלה רק חלק מסט הכישורים שאפשר להרוויח במסגרת ספורטיבית. הילדים שיספגו את זה מגיל קטן בצורה של התנהלות מקצועית נכונה והנאה כמובן, לא רק יהיו תלמידים טובים יותר, אלא גם ספורטאים טובים יותר ואנשים טובים יותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.