להיות מאמן כדורגל זה מקצוע קשה עד בלתי אפשרי, זוהי הדעה הרווחת ביותר בכל הקשור לענף והמשתמע בו. רבים מחובבי הספורט למיניהם (בעיקר כדורגל) מבינים עד כמה להדריך קבוצה בת 23 שחקנים ואף יותר בחדר הלבשה זו משימה לא פשוטה כלל. את אותה משימה מבצע בהצלחה רבה מעל שני עשורים אדם בשם ז'וזפ גווארדיולה, או בשמו המוכר יותר "פפ".
המאמן הקטאלוני, שהביא במו ידיו את ברצלונה להישגיה המרשימים באותם זמנים, פיתח את שיטת ה"טיקי טאקה" הידועה ואף זכה עם הבלאוגרנה בשישה תארים בשנת 2009, ינסה ביחד עם מנצ'סטר סיטי להדיח את קבוצתו הקודמת, באיירן מינכן, ובכך להתכרטס לחצי הגמר בו יפגוש את ריאל מדריד/צ'לסי.
1 צפייה בגלריה
מנצ'סטר סיטי חוגג ניצחון על ליברפול
מנצ'סטר סיטי חוגג ניצחון על ליברפול
מנצ'סטר סיטי חוגגת ניצחון על ליברפול
(צילום: AP Photo/Jon Super)
הבעיה היחידה שניצבת מול פפ היא לאו דווקא באיירן, אלא יותר מי שעומד על הקווים של הקבוצה, הלא הוא תומאס טוכל, שגבר במאצ'אפ על הקטאלוני וסיטי בגמר 2021, והביא לצ'לסי גביע אלופות שני בתולדותיה.
ההיסטוריה של פפ וטוכל מוכרת בעיקר בבונדסליגה, בה נפגשו לקרב ראש בראש בקלאסיקר הגרמני בין באיירן לדורטמונד. גם באי הבריטי השניים התחרו, בקדנציה היחידה של טוכל באנגליה כשאימן את צ'לסי, הגרמני יצא שלוש פעמים עם ידו על העליונה: פעם אחת בליגה, בפעם השנייה בגביע ה-FA והפעם השלישית כאמור הסתיימה עם גביע אירופה.
אז נכון שלאחרונה הסטטיסטיקה מול טוכל לא משחקת לטובת פפ, אך אם הקטאלוני רוצה לחולל היסטוריה ואחרי שנים לחזור לתודעת הזכיות בגביע אירופה הוא בהחלט מוכרח להתמקד במכשול שנקרא באיירן מינכן. מהעבר השני, גם הבווארים לא מרשימים עד כה בעיקר בכל הקשור לזירה המקומית בבונדסליגה, וזו כאמור אחת הסיבות שאוליבר קאן וחסן סאליהמידז'יץ' הראו את הדלת החוצה למאמן המפוטר - יוליאן נגלסמן.
העונה, כשהוא חמוש בנשק יום הדין - ארלינג האלנד, לפפ נגמרו התירוצים והוא אכן חייב להוכיח על פני השטח שהסיטיזנס לא אמורים לשמש כתפאורה כל עונה באלופות, אלא גם להגיע לגמר ולהניף את הגביע היוקרתי. צריך לזכור שתחושת השלבים המתקדמים היא אכן זרה לתכולים בצ'מפיונס, מאחר שהגיעו לגמר לראשונה רק לפני שנתיים ולחצי הגמר אשתקד, כאשר ברוב המקרים הודחו לרוב בשלב השמינית/רבע. עושה רושם שגם פפ עצמו מבין עד כמה חשובה יכולה להיות זכייה שכזו אחרי המון שנים, לא רק עבור ההישג יוצא הדופן מבחינת המועדון שיזכה לראשונה, אלא גם עבור איש אחד שכבר שנים לא טעם את טעמו של תואר אלוף אירופה - פפ גווארדיולה עצמו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.