לחוץ, עצבני, אחוז אמוק. לא רוצה להיות פה יותר. שפת הגול של ארווין קומאן זעקה לשמיים לפני ההתפטרות שלו. ראיתי הרבה מאמנים סובלים בחיי, אבל סבל כמו שראיתי על פניו של קומאן אני באמת לא זוכר. ההולנדי המסכן נראה כמי שנקלע לסיטואציה בעל כורחו (אלי אוחנה, אתה לא חבר), ניסה כל מה שהוא יכול, אבל הפרויקט שלו הלך והתמוטט, והמאמן המתוסכל נראה כמי שאיבד את זה לגמרי על הקווים עד שנכנע.
ההפסד בדוחא היה הקש ששבר את גבו של קומאן. השחקנים לא מילאו אחרי ההוראות, נגררו לאחור, ספגו את הראשון ומיד אחריו את השני, שיחקו בחוסר אחריות, התפרקו מקצועית ועשו בושות על המגרש. המאמן של בית"ר שיתף בראיון אחרי המשחק את התחושה שהמשרה פוגעת לו בבריאות, וזו גם הייתה לשון הדברים כאשר הכריז על העזיבה.

1 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן
(צילום: יאיר שגיא)

קומאן הוא השלישי שמשלם בבריאות על תפקיד מאמן בית"ר, עמדה שיש בה גם יוקרה, אבל גם הרבה מאוד לחץ. הראשון היה אלי, גוטמן שבולע מדי יום כדור קטן כמזכרת לתקופה בבית"ר, השני הוא ניר קלינגר, שב-2019 חטף אירוע לבבי בזמן שאימן את הקבוצה.
הבנתי עד כמה המצב של בית"ר גרוע כשראיתי את בני סכנין מחליטה לדהור קדימה לשער הראשון במקום להוציא כדור, למרות ששחקן שלה שכב פצוע על הדשא. הקבוצה הזו, שנבנתה טלאי על טלאי, נראית כ"כ רע על המגרש, נרפית, משעממת, חסרת ביטחון, לחוצה ומבולבלת. כמו המאמן שלה. בית"ר 2021 היא אסופת שחקנים ישראלים, חלקם מוכשרים, שמתעקשים לבעוט שבוע אחרי שבוע בהזדמנות האדירה שקיבלו להזניק את הקריירה שלהם קדימה. האחרים פשוט לא מסוגלים. ויש מקבץ זרים בינוניים שמתקשים להוציא מים מהסלע, ונגררים לתוך המשחק העלוב.
ואיזה מסכנים האוהדים. בית"ר היא לא רק הקבוצה החלשה בליגה, היא גם הקשה ביותר לצפייה. היא בועטת לשער פחות מ-3 פעמים בממוצע למשחק. המשחק שלה איטי ומסורבל להחריד, ונראה ששום דבר לא מתוכנן ולא דופק. ככל שחולף הזמן בית"ר הולכת ונגררת במעמקי הטבלה, והלחץ רק ילך, יגבר וישתק כל חלקה טובה.
העתיד של בית"ר נראה מאוד מעורפל. ראיתי הרבה קבוצות חלשות שלה, זו כנראה החלשה ביותר שבהן. אחרי 30 שנה שזה לא קרה, תתחילו להתכונן לזה, כדאי שהנחיתה תהיה רכה. בית"ר נראית כמו קבוצה שהולכת לרדת ליגה - ובגדול.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.