מכבי ת"א הניפה תואר ראשון לעונה, אחרי הזכייה בגביע ווינר, כשהיא יודעת כי ביום חמישי מגיע המבחן האמיתי. מכבי מודל 21/22 תפתח את העונה האירופית שלה בהיכל מול האקס אות'לו האנטר וקבוצתו החדשה באיירן מינכן.
הסגל של באיירן: בעונה שעברה באיירן הייתה אחת הקבוצות הטובות ביותר במפעל האירופי, כשסיימה במקום ה-5 בעונה הסדירה וניצבה מרחק קליעה אחת מהעפלה היסטורית לשלב הפיינל פור. למרות זאת, הסגל של באיירן עבר מתיחת פנים רצינית לאחר עזיבתו של הרכז המצוין ווייד בולדווין, הסנטר המעולה שחזר למכבי – ג'יילן ריינולדס ועוד. אם זה לא מספיק, הקבוצה סבלה ממכת קורונה כפי שהיה במכבי, וההכנות שלה נפגעו בשל כך.

1 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
אות'לו האנטר
(צילום: ראובן שוורץ)

האם נראה שחזור של העונה הקודמת? כנראה שלא. על פי דירוג העוצמה של אתר יורוהופס, באיירן מדורגת במקום ה-10. ועדיין, בעונה שעברה ניבאו כי באיירן תהיה קבוצת תחתית שתסיים במקומות 16-12, אך היא הפתיעה את כולם.
איך מכבי מגיעה להתמודדות? מכת הפציעות נמשכת גם העונה, ואנטה ז'יז'יץ' ייעדר שישה שבועות. יש ספק גדול אם יפתח זיו, שהרשים מאוד במשחקי ההכנה, יירשם להתמודדות בשל נפיחות בקרסול. כדי למלא את חסרונו של הקרואטי, הקבוצה החתימה את הסנטר הצרפתי מתיאס לסור (עדיין לא בסגל לבאיירן). מכבי מגיעה להתמודדות בכושר לקוי, כיוון ששחקנים חשובים כמו דרק וויליאמס וקמרון טיילור לא נמצאים בכושר משחק טוב. כרגע נראה שזה אמור להספיק מול באיירן.
סיכום משחקי ההכנה של מכבי: מכבי תיכננה להשתתף ב-3 טורנירי הכנה לפני גביע ווינר, אך ביטלה את הופעותיה בגלל התפרצות הקורונה במועדון. למעשה, מכבי ערכה 3 משחקי הכנה ו-6 אימונים מלאים בלבד! מכבי מדורגת אחרונה בכמות המשחקים והאימונים שהיא ביצעה לעומת שאר קבוצות היורוליג, ורק לשם השוואה, קבוצה חלשה יחסית כמו זניט סנט פטרסבורג עשתה 9 משחקי הכנה ומעל 50 אימונים מלאים! ב-3 המשחקים הללו קיבלנו טעימה ממה שיהיה לנו בהמשך: ריינולדס נראה מוכן מאוד, ג'יימס נאנלי ימלא את החלק שהיה כל כך חסר לנו אשתקד – עמדת הסמול פורוורד - זיו ורומן סורקין מראים ניצוצות וקינן אוואנס נראה בשל לעשות את המעבר לזירה האירופית ולהפוך להיות רכז פותח ביורוליג.
אז האם מכבי מוכנה ליורוליג? התשובה היא לא. הניצחונות בגביע ווינר הגיעו בעיקר בזכות יכולת אישית טובה ולא דרך משחק קבוצתי מבריק. אבל לפי דעתי מכבי תנצח את באיירן, בעיקר בגלל שגם הם לא מוכנים לגמרי לעונה.
מה יקרה במשחק? לפי דעתי, מכבי תנצח בהפרש של 12-8 נקודות בהובלת ווילבקין וריינולדס. האנטר יתקבל בברכה על ידי הקהל הצהוב ויזכיר להנהלה שזו הייתה טעות חמורה לוותר עליו.
לסיכום, בהצלחה למכבי בעונת היורוליג הקרובה ושנפתח אותה ברגל ימין!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.