אליפות העולם בהתעמלות באנטוורפן, בלגיה: האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט יתמודד מחר (שבת) בגמר תרגיל הקרקע, בו זכה במדליית הזהב בטוקיו. המתעמל הישראלי כבר סיים פעמיים עם תואר סגן אלוף העולם (מונטריאול 2017 ושטוטגרט 2019), כשהפעם הוא מעוניין לחזור הביתה עם הזהב. על פי כושרו בשלב המוקדמות, דולגופיאט יכול לראות את עצמו כמועמד לזכייה היוקרתית.
בשלב המוקדמות השיג המתעמל תוצאה מצוינת - 15.100 נקודות. במוקדמות הקרב–רב סיים דולגופיאט עם ציון משוקלל של 82.999 נקודות (13.500 נקודות בסוס הסמוכות, 12.833 במכשיר הטבעות, 14.400 בשולחן הקפיצות, 13.866 במקבילים ו-13.300 במכשיר המתח), אולם הוא ויתר על המקום שלו בקרב רב אישי.
1 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
במומנטום הנכון. דולגופיאט
(צילום: גטי אימג'ס)
בתרגיל הקרקע הוא סיים במקום הראשון במוקדמות, וכאמור, הוא נחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה בתואר העולמי. זאת במידה וישחזר את ההופעה מהשבוע שעבר, דבר לא מובן מאליו אחרי שנה קשה במהלכה סבל מפציעות.
עוד לפני הבטיח דולגופיאט את מקומו בפריז 2024 והפך לאלוף האולימפי הישראלי הראשון שיוכל להגן על התואר שלו במשחקים האולימפיים. זאת אחרי שלינוי אשרם פרשה אחרי המשחקים בטוקיו ואילו גל פרידמן הפסיד בקרב מול שחר צוברי על השתתפות במשחקים בבייג'ינג 2008.
"זו תחרות חשובה, פחות משנה לפני המשחקים בפריז", אומר דולגופיאט, שחולם להיות בתוך פחות מיממה במקום הגבוה ביותר על הפודיום. "חשוב לי מאוד להציג את היכולת הטובה ביותר שלו בתרגיל כי המטרה שלי להיות אלוף העולם".