שחקן הסנוקר הישראלי-סקוטי עדן שרב החמיץ הערב (ב') את הכרטיס לסיבוב הראשון באליפות העולם בסנוקר לאחר שהובס 10:2 מול נופון סאנגקהאם התאילנדי בסיבוב הרביעי והאחרון של המוקדמות.
זוהי השנה השנייה ברציפות ששרב מגיע לסיבוב האחרון של המוקדמות, המכונה בענף "יום הדין" - אך כמו בשנה שעברה הוא נעצר במשחק המכריע. קודם לכן שרב עבר שלושה סיבובי מוקדמות עם ניצחונות על דניאל וומרזלי וניג'ל בונד האנגלים וליו האוטיאן הסיני. עם זאת, במשחק היום נופון שלט באופן ברור ולאחר ששרב צימק ל-5:2, ניצח התאילנדי בחמישה משחקונים ברציפות בדרך להופעה שנייה בקריירה באליפות העולם.
1 צפייה בגלריה
עדן שרב
עדן שרב
עדן שרב
(צילום: פרטי)
שלב המוקדמות מספק השנה הפתעות רבות. אלי קארטר, פעמיים סגן אלוף העולם, הפסיד בסיבוב השלישי של המוקדמות וייעדר מההגרלה הראשית של האליפות לראשונה מזה 18 שנים. ג'יימס קייהיל שבשנה שעברה העפיל לאליפות כחובבן והדהים בסיבוב הראשון את רוני אוסאליבן - הפסיד השנה כבר בסיבוב הראשון של המוקדמות לבן מרטנס הבלגי בן ה-15. עוד פייבוריטים להעפיל מהמוקדמות שהודחו במפתיע הם גארי ווילסון (העפיל לחצי גמר אליפות העולם בשנה שעברה) וג'ו פרי.
האליפות עצמה תיפתח ביום שישי ב-12:00 בתיאטרון הקרוסיבל בשפילד. מי שיפתח את האליפות יהיה האלוף המכהן ג'אד טראמפ שישחק מול אחד מהשחקנים שיעפילו משלב המוקדמות. האליפות השנה נקבעה על ידי הממשלה הבריטית כאירוע פיילוט שבו תתאפשר כניסת קהל למרות מגפת הקורונה.