ב־1995 הצהיר רודי טומג'נוביץ' בטקס הענקת גביע האליפות משפט שנחקק עמוק בהיסטורית הכדורסל, "לעולם אל תפקפקו בלב של אלופה", כשקבוצתו יוסטון רוקטס זכתה באליפות שנייה ברציפות למרות שסיימה את העונה הסדירה במקום השישי בלבד.
אמנם כבר שנתיים גולדן סטייט לא אלופה, והקבוצה נפרדה ממספר נכסים משמעותיים מאוד (קווין דוראנט ואנדרה איגודאלה שעזבו) וסבלה מחוסר מזל משווע (פציעתו של קליי תומפסון), אך עדיין נותרו שלושה שרידים לקבוצה ההיסטורית ההיא ששברה כל שיא אפשרי: המאמן המצוין סטיב קר ששמו חתום על שלוש הזכיות האחרונות של הווריורס, שר ההגנה דריימונד גרין, והאיש ששינה את המשחק, סטף קרי – השחקן שהופך למסוכן כבר ברגע בו עובר את עיגול האמצע.
1 צפייה בגלריה
קרי קובר עוד שלשה
קרי קובר עוד שלשה
קרי קובר עוד שלשה
(צילום: רויטרס)
קרי פתח את העונה רע. רע מאוד. וגם הביקורות לא איחרו להגיע. הפרשן שחקן העבר צ'אנינג פריי ביקר: "השנה יש סביב סטף מספר שאלות, למשל האם יוכל להתאים את המשחק שלו למשחק ללא שחקני אולסטאר סביבו שהופכים את כולם לשחקנים טובים יותר".
מיד לאחר גל הביקורות נגד הכוכב, קרי התפוצץ על המגרש עם שיא קריירה של 62 נקודות נגד פורטלנד. סטף לגמרי השתולל על המגרש באותו משחק, חגג כל סל עם חבריו לקבוצה ונכנס לגמרי לטירוף.
בראיון אחרי אותו המשחק, קרי ציטט את מייקל ג'ורדן, כשאמר: "אתם מכירים את המשפט המפורסם של ג'ורדן, לקחתי את זה באופן אישי? ובכן, אז גם אני לקחתי את הביקורות באופן אישי". קר פרגן וטען כי מדובר בהופעה מבריקה, הרוקי ג'יימס ויסמן שיתף כי הרגיש כאילו שיחק במשחק מחשב, דריימונד ביקר את המבקרים, וגם תומפסון המושבת (ושותפו של סטף לצמד ה"ספלאש בראדרס") צייץ בטוויטר: "ברוך הבא למועדון של הגדולים באמת".
אותו משחק שיא היווה נקודת מפנה לעונה של סטף באופן אישי ולעונה של הווריורס בכלל. מאז אותו משחק גולדן סטייט ממעטת להפסיד. היא הביסה את סקרמנטו וסן אנטוניו, ורשמה ניצחון מרשים על לוס אנג'לס קליפרס, בו חזרה מפיגור של 19 נקודות הפרש בעזרת 38 נקודות של סטף. רגע השיא עד כה בעונה של הווריורס הגיע נגד האלופה, לוס אנג'לס לייקרס, עם ניצחון ענק בעזרת רבע רביעי גדול של הכוכב, כולל שלשת קלאץ'.
נראה שהקבוצה של קר הצליחה להתחבר בצורה לא רעה בכלל. אנדרו וויגינס הקנדי, שנבחר ראשון בדראפט 2014, קולע 18 נקודות בממוצע למשחק ונראה לא רע בכלל, קלי אוברה אמנם מתקשה מחוץ לקשת עם פחות מ־25% ל-3 עד כה, אך מציג אתלטיות מרשימה בשני צידי המגרש, והרוקי ג'יימס ויסמן מוביל בסוכנויות ההימורים במרוץ לרוקי השנה. לצד אלו יש לקבוצה שחקנים משלימים נהדרים, וכמובן את גרין וקרי, שרידי הקבוצה הגדולה ההיא.
הקבוצה תיהנה בתקופה הקרובה מלו"ז קל יחסית (כמה שאפשר בליגה כה צמודה ובעונת קורונה) ותקווה להמשיך את הפתיחה המפתיעה שלה. לא מן הנמנע שהיא תבצע טרייד ותחפש להתחזק אפילו יותר. במקרה כזה, זה עוד יכול להיגמר באליפות. הרי איך אמר רודי טומג'נוביץ'? "לעולם אל תפקפקו בלב של אלופה".
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.