הג'ודו הישראלי נעל היום (ראשון) את השתתפותו בגראנד סלאם טשקנט, כאשר ענבר לניר סיימה במקום השביעי. רגעים של דאגה עברו על המשלחת כולה כשלניר (עד 78 ק"ג), אלופת העולם, נפצעה בכתף שלה, אך בנבחרת מסרו שהיא בסדר.
לניר התחרתה בבית הניחומים מול יריבה מגרמניה במטרה לעלות לקרב על הארד, אולם שם היא נזרקה על המזרן במהלך שהעלה ווזארי על הלוח - וכנראה פרק את הכתף של לניר. אל המזרן הגיעו מיד אנשי צוות לטפל בה, והיא סיימה כאמור במקום השביעי. לפני כן היא רשמה שני ניצחונות באיפון על מתחרות מקירגיסטן וקזחסטן ולאחר מכן הפסידה באיפון למתחרה מצרפת.
1 צפייה בגלריה
לניר
לניר
בנבחרת מסרו שהיא בסדר. לניר (משמאל)
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) הפסידה כבר בשמינית הגמר, ובכך רצף טורנירי הגראנד סלאם של סגנית אלופת אירופה שהסתיימו עבורה עם עמידה פודיום נעצר על 14. הפעם האחרונה בה חזרה ללא מדליה הייתה בגרנד סלאם טיביליסי ב-2021. היא ניצחה בקרב הראשון מתחרה מגרמניה, לאחר שזו ספגה שלושה עונשים לחובתה, ובסיבוב שלאחר מכן הפסידה באיפון למתחרה מרוסיה, למרות שהעלתה ראשונה ווזארי על לוח הניקוד.
פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) לא מצליח לצאת מהתקופה הרעה שלו, והודח גם הוא בשמינית הגמר. פלצ'יק ניצח בסיבוב הראשון מתחרה מגיאורגיה באיפון, אולם בסיבוב שלאחר מכן הפסיד באיפון למתחרה ביפן.
ישראל מסיימת את הטורניר עם מדליית הכסף של ברוך שמאילוב ביום הראשון של הגראנד סלאם, בעוד גילי שריר ושירה ראשוני הפסידו בקרבות על הארד וסיימו במקום החמישי.