ממש בלי שהרגשנו, כי החיים האמיתיים התערבו באכזריות, עברה כמעט רבע עונה ב-NBA. חלק מהתחזיות מחזיקות מעמד: דנבר נאגטס היא עדיין הקבוצה שדרכה עוברת האליפות וניקולה יוקיץ' פשוט ברמה אחרת, הסלטיקס, כשהם בריאים, זו חתיכת מפלצת, יאניס אנדטוקומבו ודמיאן לילארד צריכים עוד זמן במילווקי, שגם זקוקה נואשות לבורג שלישי. הלייקרס עדיין - עדיין - תלויים בלברון ג'יימס, הקליפרס הם הקליפרס, הווריורס באמת מעבר לשיא וספק אם היו נכנסים לפלייאוף בלי סטף קרי, יוסטון עושה קפיצה גדולה קדימה.
ואורלנדו מג'יק שנייה במזרח. לא, את זה אף אחד לא חזה. אבל הנה, הם במקום השני. קבוצה של שחקנים צעירים שהגיעו ברובם מהעשירייה הראשונה בדראפט בשנים האחרונות, שפורחים פתאום ביחד ומנצחים ברצף, בצורה מרשימה ונגד יריבות טובות. וכמו מה שהופך יותר ויותר כמעט תנאי לקבוצת NBA מצליחה, גם בחדר ההלבשה של אורלנדו כבר לא מדברים רק אנגלית. במקרה הזה לומדים שם גרמנית, ומסתבר שגם לומדים משהו מהכדורסל הגרמני, ואם זו לא הוכחה לצמצום הפערים בין ארה"ב ואירופה, אז מה כן?
3 צפייה בגלריה
פרנץ ואגנר מוריס ואגנר
פרנץ ואגנר מוריס ואגנר
פרנץ (משמאל) ומו ואגנר, מקום שני במזרח
(צילום: AP Photo/Phelan M. Ebenhack)
בין האחים פרנץ ומו ואגנר מפרידות ארבע שנים. מו בן 26 ופרנץ בן 22. שניהם הגיעו מגרמניה לשחק באוניברסיטת מישיגן. שניהם נבחרו בסיבוב הראשון בדראפט - מו היה הבחירה ה-25 ב-2018 והלך ללייקרס. פרנץ נבחר שמיני ב-2021 על ידי אורלנדו. הם טיפוסים שונים, שחקנים שונים, והסיכוי שישחקו באותה קבוצה ב-NBA היה כל כך קלוש, שהם אפילו לא דיברו על זה. עד שיום אחד זה קרה. עכשיו הם ביחד, מחוללים מהומות טובות על המגרש, גרים באותו בית מחוצה לו, וגם מביאים לקבוצה הכושלת במשך שנים רבות, קצת, איך נאמר בעדינות, קשיחות של ספורט גרמני.
פרנץ, 2.08 מ', הוא בוודאי המוכשר בין השניים. יש לו את כל מה ששחקן צריך ב-NBA של המאה ה-21. הוא קולע יותר מ-20 נקודות במשחק, ואם יישאר בריא וימשיך ככה, הוא גם יהיה אולסטאר. מו, 2.13 מ׳, הוא יותר תוצר של עבודה ואופי. הוא תורם השנה 12.4 נקודות מהספסל, וזה רק הבונוס למה שהוא נותן באמת: התלהבות שהיא גם אותנטית וגם מוגזמת לגמרי, וכוללת נביחות לעבר הספסל אחרי כל סל שלו, ומרפקים לכל צלע יריבה שעוברת ליד. זה עבד בנבחרת גרמניה שזכתה בספטמבר בגביע העולמי, וזה עובד גם ב-NBA, מסתבר.
3 צפייה בגלריה
שחקני גרמניה חוגגים
שחקני גרמניה חוגגים
הוואגנרים חוגגים עם גרמניה זכייה היסטורית בגביע העולם בספטמבר האחרון
(צילום: EPA/FRANCIS R. MALASIG)

זה כל השוני

המג׳יק סיימו את העונה שעברה במקום ה-13 במזרח ומאזן 48:34, אבל זו היתה בעיקר אשמת פתיחה מחרידה של 20:5. את 57 המשחקים הבאים הם סיימו במאזן 29:28, ופאולו באנקרו, הבחירה מספר 1 בדראפט, נבחר לרוקי השנה. האחים ואגנר טסו עם הרוח הגבית הזו לאליפות העולם בפיליפינים, ונבחרת גרמניה שלהם הייתה מופת לאיך קבוצה יכולה להפוך למשהו טוב בהרבה מסכום חלקיו. "כל מה שחשבנו עליו בנבחרת היה איך להתאחד ולעשות משהו שיהיה גדול יותר מכל אחד בפני עצמו", אמר פרנץ ל-"יאהו ספורטס", "אני חושב שאנחנו יוצרים את אותה אווירה כאן באורלנדו".
מחוץ למגרש האחים ואגנר שונים לגמרי. הוריהם, ביט ואקסל - שניהם בגובה של למעלה מ-1.85 מ' - גידלו את הילדים בבית רועש, שבו כולם התווכחו עד סומק על כל דבר. היחסים בין השניים הם כמעט קלישאה של אח גדול חזק שמתעלל באחיו הקטן. משחקי האחד על אחד שלהם כמעט אף פעם לא הגיעו לסיומם, כי ברגע שאחד מהם הבין שהוא עומד להפסיד, הוא פשוט הפסיק לשחק. היריבות הזו גם עיצבה אותם כאנשים שונים, אבל כאלה שמשלימים זה את זה. "אני חושב שפרנץ הסתכל על כל המשפחה הרועשת שלנו ואמר 'אני לא רוצה להיות כזה'", אמר מו.
3 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום מול מו ואגנר
ג'ייסון טייטום מול מו ואגנר
מו ואגנר מנסה לעצור את ג'ייסון טייטום בימיו בוושינגטון. היה שחקן שולי
(צילום: AP)

נפגשים במטבח לפני האימון

אז פרנץ באמת שקט יותר, אבל לא במפתיע למו יש יותר עוקבים באינסטגרם. "כשהוא נכנס לחדר, כולם שמים לב", אמר פרנץ על אחיו הגדול. מו אוהב את זה, ובצדק. דרכו למקום הזה היתה קשה הרבה יותר משל אחיו, והוא למד שצריך ליהנות מהרגע. הוא הועבר לוושינגטון וויזארדס לאחר עונת הרוקי שלו בלוס אנג'לס, שהייתה גם העונה הראשונה של לברון ג'יימס שם.
עונה אחר כך נשלח לבוסטון והסלטיקס ויתרו עליו לאחר תשעה משחקים. מו ואגנר נשאר פתאום מחוץ ל-NBA. אחרי יומיים של דיכאון הוא טס לאן ארבור, ביתה של אוניברסיטת מישיגן, שם פרנץ עדיין היה תלמיד, והם התאמנו ביחד. שבוע אחר כך קיבל טלפון מהמג'יק, שיחק בעשרה מ-11 המשחקים האחרונים של העונה, והרשים מספיק כדי לזכות בחוזה לשנתיים תמורת 16 מיליון דולר. במקרה או לא, המג'יק בחרו במקביל את פרנץ והאחים מצאו עצמם באותה קבוצה.
עכשיו הם גרים יחד בבית של פרנץ, שמשכיר לאחיו את הקומה העליונה. חיים את חייהם, ונפגשים במטבח לפני שצריך לצאת לאימון אליו הם נוסעים ביחד. הראשון ששואל 'מי נוהג', הוא זה שמשתחרר מהצורך לנהוג בכבישי אורלנדו. פרנץ הוא שנוהג רוב הזמן, ואחיו צועק עליו שהוא נוהג לאט מדי, אבל בקצב הזה ייתכן שממש בשנים הקרובות יוכלו לנסוע ביחד - מרחק קצר מאוד - לחגוג אליפות בדיסני וורלד.