לאחר שגמר הנשים הסתיים בניצחונה של איגה שוויונטק, שזכתה בפעם השלישית בקריירה שלה ברולאן גארוס, היום (ראשון, 16:00) ייערך גמר הגברים בין נובאק ג'וקוביץ' (3 בעולם) לקספר רוד (4). הסרבי רוצה להשלים זכייה שלישית בטורניר הנערך בצרפת, מה שיקבע שיא זכיות חדש בטורנירי גראנד סלאם (23). לעומת זאת, הנורבגי מחפש הנפה ראשונה אי פעם בטורניר זה, וניצחון ראשון על 'נולה', לאחר ארבעה הפסדים בארבעת המפגשים שנערכו ביניהם עד כה.
מעבר לכך שרוד מעולם לא ניצח את ג'וקוביץ', הוא גם לא הצליח לנצח מערכה אחת נגדו. הפעם האחרונה שהשניים נפגשו הייתה בנובמבר 2022, בגמר טורניר גמר הסבב, שנערך בטורינו, איטליה. הסרבי ניצח 5:7, 3:6 והניף את התואר בפעם השישית בקריירה שלו, ולראשונה מאז 2015. ג'וקוביץ' גם יצא עם ידו על העליונה פעמיים בטורניר רומא מול הנורבגי, כאשר גם שם מדובר במשטח חימר (כמו ברולאן גארוס).
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
בדרך לשיא היסטורי נוסף? נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
זו הפעם הראשונה שהשניים נפגשים בטורניר גראנד סלאם, ורוד מקווה להשיג את ניצחונו הראשון אי פעם על ג'וקוביץ' דווקא על במה מרכזית זו. המדורג רביעי בעולם משתתף בגמר בצרפת בפעם השנייה ברציפות, לאחר שבשנה שעברה הפסיד לרפאל נדאל. כמו כן, רוד מעולם לא זכה באף גראנד סלאם, כאשר פעמיים הגיע לגמרים (רולאן גארוס בשנה שעברה כאמור, ואליפות ארה"ב הפתוחה ב-2022, אז הפסיד לקרלוס אלקראס).
בחצי הגמר ניצח ג'וקוביץ' את קרלוס אלקראס, המדורג מספר 1 בעולם, 3:6, 7:5, 1:6, 1:6, והוא שמט עד כה מערכה אחת לאורך כל הטורניר. רוד לעומת זאת, נראה נהדר בחצי הגמר מול אלכסנדר זברב, וגבר עליו 3:6, 4:6, 0:6 בדרך לגמר. הנורבגי שמט שלוש מערכות לאורך הטורניר, ויקווה להפתיע.
3 צפייה בגלריה
קספר רוד רולאן גארוס
קספר רוד רולאן גארוס
מחפש ניצחון ראשון בקריירה על ג'וקוביץ', וזכייה ראשונה בטורניר גראנד סלאם. קספר רוד
(צילום: Clive Mason/Getty Images)
רוד בן ה-24 חווה שנה נהדרת, בה בה השיג את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר ב-ATP 250 (83 אחוז, מאזן של עשרה ניצחונות לעומת שני הפסדים). ג'וקוביץ' לעומת זאת, זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה, מה שהעמיד אותו בשורה אחת עם רפאל נדאל במניין הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם עם 22 כאלה (שיא משותף של השניים), אך הפסיד בגמר טורניר רומא להולגר רונה הדני, שנערך רגע לפני רולאן גארוס.
על פי כל הפרשנים, ג'וקוביץ' הוא פייבוריט ברור, כשגם בסוכנויות ההימורים רואים לא נותנים לרוד יותר מידי סיכויים. באתר BetMGM נותנים לסרבי סיכוי של לא פחות מ-81.8 אחוזים לניצחון, לעומת 22.8 לנורבגי. על אף זאת, רוד יקווה לחולל סנסציה גדולה ולהניף תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה.
פורסם לראשונה: 20:28, 10.06.23