איזה עולם מטורף. דווקא באחת העונות הגרועות ביותר שלה ביורוליג, מכבי ת"א עשויה לשבור את בצורת הפלייאוף ולהתברג בשמינייה הראשונה, ולא ממש בזכות היכולת שלה, אלא למרבה הצער בגלל זוועות הפלישה הרוסית לאוקראינה. נכון לעכשיו הן רק מושבתות זמנית, אבל לא נראה סימן לרגיעה באזור, הלו"ז להשלמת המשחקים נראה בלתי אפשרי, ולא יהיה מפתיע לראות את היורוליג מבצעת את הצעד הבא שלה – ומבטלת את כל תוצאות המשחקים שלהן, מה שיקרב מאוד את מכבי למטרה. ממצב של סיכויים נמוכים ביותר – גם בגלל הכדורסל החלש וגם בגלל הבור שחפרה לעצמה – פתאום מכבי יכולה לדמיין את עצמה משחקת מעבר למחזורים הסדירים.
אבל שלא תחשבו שהרוסיות עומדות לקבל מהלך כזה בקלות. צסק"א מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג וקאזאן זעמו על הצעדים של היורוליג, ובמקרה שיורחקו מהמפעל, הן מתכוונות לפנות לערכאות משפטיות וללכת עם זה עד הסוף. זו עלולה להיות עונה אירופית עגומה וממושכת במיוחד, מלאה בחוסר ודאות.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב למען אוקראינה
שחקני מכבי תל אביב למען אוקראינה
שחקני מכבי תל אביב למען אוקראינה. יכולים לקבל הזדמנות
(צילום: עוז מועלם)
אז בינתיים ממשיכים לשחק כדורסל, חצי מהתוכנית השבועית (זניט הייתה אמורה לבקר מחר וכבר לא תגיע בזמן הקרוב). ניצחון על הקבוצה שמגרדת את קרקעית היורוליג, בנקודה אחת בלבד, ועוד בהיכל. זה לא היה קל, ולא מפתיע שכך, כי אי אפשר להמציא מאפס מחויבות ויכולת שלא היו קיימות קודם לכן. במשך דקות רבות שחקניו של אבי אבן חזרו לשגיאות שהובילו בשבוע שעבר לתבוסה בטורקיה מול אנאדולו אפס. אבל לפחות במבצר הביתי הפעם ההחלטות והזריקות בסיום היו נכונות, מה שלא קורה בדרך כלל. גם ניצחון דחוק ממלא את החזה באוויר, ומגיעה מילה טובה לג'ון דיברתולומאו ולג'יימס נאנלי שדאגו לכך.
וקצת ענייני שיפוט. נבן ספאחיה, אקס מאמן מכבי ת"א, שהוביל אותה לשתי אליפויות ישראל, התקבל בפרחים ובמחיאות כפיים ונראה מוכן לגמרי ליריבה. הבעיה שלו הייתה שהתעסק יותר מדי עם השופטים, ועבירה טכנית שספג לקראת הסיום הייתה אחת הסיבות להפסד. מובן שזה חלק מהמשחק, אבל יש גבול גם למלחמה הפסיכולוגית הזו ואי אפשר לבלות משחקים שלמים בצעקות על כל שריקה.
2 צפייה בגלריה
ספאחיה על הקווים
ספאחיה על הקווים
ספאחיה על הקווים. היה עסוק בשיפוט
(צילום: עוז מועלם)




מהצד השני, יש גבול אחר שכל הזמן נחצה. הקהל סבל מעוד שלישיית שופטים מעצבנת שהייתה יותר ליד המזכירות והמצלמות ופחות במשחק עצמו. זה חזר על עצמו העונה אין ספור פעמים ללא הערה של היורוליג. בכדורגל כל הזמן לומדים ומשדרגים, וכאשר המקרים ליד ה-VAR מתארכים יש השלכות. ביורוליג העניין פרוץ.