יממה לאחר מדליית הכסף של ים וולצ'ק, היום (שבת) עלו הפודיום בגראנד סלאם טביליסי גם שגיא מוקי וטוהר בוטבול, שקטפו מדליות ארד.
מוקי (עד 81 ק"ג) פתח את היום שלו בסיבוב השני מול מתחרה אזרי, בקרב שנמשך כמעט שמונה דקות, ובמקום שיוכרע בעונשים, מה שלרוב קורה בסיטואציות כאלו - הצליח מוקי להשיג ווזארי והמשיך לסיבוב הבא. בשמינית הגמר הוא ניצח בשני ווזארים יריב אוזבקי, שסירב בסיום הקרב ללחוץ את ידו. מוקי, כתגובה, הצביע על דגל ישראל הרקום על חליפתו.
1 צפייה בגלריה
שגיא מוקי וטוהר בוטבול
שגיא מוקי וטוהר בוטבול
יום מוצלח. מוקי (מימין) ובוטבול עם מדליות הארד
(צילום: איגוד הג'ודו )
ברבע הגמר מוקי ממש הזכיר את היכולת הנהדרת מ- 2019, עם שני ווזארים מהירים תוך פחות מחצי דקה על דימיטרי גוצ'יליידזה הגאורגי. בחצי הגמר פגש את טימור אורבוזוב הרוסי, ואף הוביל עליו אחרי ווזארי מהיר, אלא שהאחרון השווה תוך פחות מחצי דקה בווזארי משלו ואז ריתק את מוקי בדרך לניצחון. בקרב על מדליית הארד ניצח מוקי באיפון את אורליין בופרוני משווייץ. זו המדליה הראשונה של מוקי בגראנד סלאם מאז הזהב בת"א בפברואר אשתקד.
בוטבול (עד 73 ק"ג) זכה למעשה במדליה ראשונה מאז מאי 2023, אז זכה בזהב בגראנד פרי אוסטריה. הוא פתח את היום עם ניצחון על יריב מארמניה, שספג שלושה עונשים לחובתו. בשמינית הגמר, גבר בשני ווזארים (השווים איפון) על מתחרה מברזיל וברבע הגמר ניצח את מארק חריסטוב הבולגרי בווזארי, כשהוא מציג יכולת נפלאה אחרי שהצליח להשתחרר מריתוק.
בחצי הגמר הפסיד בווזארי ללאשה שבדאטושאשווילי המקומי, יריב ותיק שזכה בשלוש מדליות אולימפיות (זהב בלונדון 2012, ארד בריו 2016 וכסף בטוקיו 2020) ובקרב על הארד השיג שני ווזארי על אלכסנדר גברל הגרמני.
עבור בוטבול ומוקי התחרות הזו הייתה חשובה ביותר לצורך צבירת ניקוד משמעותי לדירוג האולימפי בג'ודו, כדי להבטיח את השתתפותם במשחקים האולימפיים בפריז.
פורסם לראשונה: 12:54, 23.03.24