בנובמבר 1993, ילד פלא בן 17 הימם את ענף הסנוקר. רוני אוסאליבן, אז נער בתחילת דרכו בסבב המקצועני, הדהים את העולם עם זכייה באליפות בריטניה, אחד משלושת התארים היוקרתיים ביותר בענף.
30 שנה אחרי, אוסאליבן נחשב לגדול שחקני הסנוקר בהיסטוריה – ואתמול (ראשון), יומיים לפני שהוא חוגג 48, הוא שוב זכה באליפות בריטניה, בפעם השמינית בקריירה, אחרי שניצח 7:10 בגמר את דינג ג'ונווי. בכך הפך אוסאליבן גם לזוכה הצעיר ביותר באליפות בריטניה – וגם לזוכה המבוגר ביותר.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסנוקר האנגלי רוני אוסאליבן
שחקן הסנוקר האנגלי רוני אוסאליבן
הזוכה הצעיר ביותר, וגם המבוגר ביותר בתולדות אליפות בריטניה. אוסאליבן
(George Wood/Getty Images)
עמוק בעשור החמישי לחייו, אוסאליבן עדיין ניצב בפסגת הדירוג העולמי – ונוכח הזכייה שלו אתמול, הוא רק הגדיל את הפער מאלו המתיימרים לקחת ממנו את הבכורה.
אתמול, אוסאליבן הפך לשחקן הראשון בעידן המודרני שזוכה שמונה פעמים בתואר טריפל קראון (שלושת התארים היוקרתיים ביותר בסבב: אליפות העולם, מאסטרס ואליפות בריטניה) כלשהו. סך הכול זכה אוסאליבן בקריירה ב-22 תארי טריפל קראון, ארבעה יותר מסטיבן הנדרי שנמצא במקום השני בטבלת כל הזמנים.
הכוכב הסיני, דינג, שהציג יכולת מצוינת לאורך כל האליפות, נתן אתמול פייט רציני, אבל במשחקונים האחרונים, המשחק של רוני התחדד משמעותית – והוא לא הותיר ליריבו סיכוי. הוא חתם את הגמר בסטייל עם ברייק (רצף) של 127 נקודות.
2 צפייה בגלריה
שחקן הסנוקר האנגלי רוני אוסאליבן
שחקן הסנוקר האנגלי רוני אוסאליבן
"כיום אני משתמש יותר בראש ובניסיון שלי כדי לנצח"
(Oli SCARFF/AFP)
אוסאליבן שייהנה מפרס כספי בסך 250 אלף פאונד אמר בסיום: "אני אוהב להתחרות, אני אוהב לשחק. בראש שלי אני כל הזמן חושב שאנשים רוצים שאשחק סנוקר מושלם. חבר אמר לי שזה לא נכון, שהם אוהבים אותי גם עם כל העליות והירידות. הגעתי לגמר במטרה לנסות הכי טוב שאני יכול ולהיות מקצועי וכנה, אם אנצח נהדר, ואם לא, עשיתי את המיטב שלי. אני מאוד מנוסה, כך שאני לא ממש נלחץ ודואג. אני חושב שכיום אני משתמש יותר בראש ובניסיון שלי כדי לנצח משחקים".
אוסאליבן גם לפירגן לסגנו דינג שידוע כאחד מחבריו הקרובים בסבב: "הוא שחקן עם המון קלאס ואדם עם המון קלאס. כבוד בשבילי לחלוק איתו שולחן".
למרות הזכייה המרשימה, אוסאליבן ניסה להנמיך ציפיות לקראת אליפות העולם באפריל: "זה טורניר של 17 ימים, זה יהיה קשה מאוד פיזית לצפות ממני לנצח בגיל 48. אליפות בריטניה הייתה שבוע אז אני עדיין מסוגל לעשות את זה".