זוכרים את הזמן שרוברטו פירמינו היה הילד החדש בשכונה. כן, השחקן שהיום ממעט להופיע במדי ליברפול היה עד תחילת העונה אחד הנדבכים החשובים בשלישיית המחץ של יורגן קלופ. למעשה, קלופ היה האיש שבובי (כך מכנים אותו באנגליה) חייב לו את הזינוק בקריירה. בלעדיו, הוא היה עוד ברזילאי שלא הטביע חותם באירופה.
ברנדון רוג'רס, שהיה המאמן הראשון של פירמינו במרסיסייד אחרי שהגיע מהופנהיים הגרמנית, חשב שהוא מתאים לשחק כקיצוני באגף ימין וכלל לא מיצה את הפוטנציאל שבו. למזלו של הברזילאי, תוך פחות מחודשיים החליטה ליברפול לפטרו עקב פתיחה גרועה וקלופ תפס את מקומו – ומאז החזיר את ליברפול לפסגת הכדורגל באנגליה ובליגת האלופות.
1 צפייה בגלריה
פירמינו מול אדרסון
פירמינו מול אדרסון
פירמינו
(צילום: רויטרס)
מאז, פירמינו מככב בליברפול עם ממוצע של יותר מ-15 שערים בעונה. אבל בעונה שעברה וגם העונה, דומה שמשהו השתבש והוא לא חד כבעבר. למעשה, הוא כבש שער בודד מתחילת העונה הנוכחית.
נכון, היו פציעות והייתה גם פגרת קורונה ששיתקה את כל ענף הכדורגל. בדיוק בגלל זה ליברפול הביאה את דיוגו ז'וטה, שהתחיל כשחקן גיבוי והיום הוא תופס את מקומו של בובי, לצד סלאח ומאנה.
פירמינו, מהשחקנים שתרמו לזכייתה המרשימה של ברזיל בקופה אמריקה 2019, הבין שמקומו בקבוצה לא מובטח. יש להניח שהוא גם קיבל אינדקציה מסוכנו, במקור אגב רופא השיניים שלו. השער שכבש ביום שישי מול ונצואלה במוקדמות המונדיאל יכול בהחלט לעזור לו להשבת הביטחון העצמי. ברזיל צריכה שחקנים כמוהו, במיוחד כשניימאר עדיין נעדר מפעם לפעם ולא בכושר מלא.
בינתיים, פירמינו מוליך את טבלת הכובשים של ברזיל במוקדמות ביחד עם ניימאר. אם ימשיך כך, ברזיל וליברפול ירוויחו ויקבלו חזרה שחקן סולידי וטוב, בלי מניירות של כוכב, אחד שבא לעבוד ולספק את הסחורה. כולם, כולל השחקן, מוכנים לחתום על העסקה בשתי ידיים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.