בעולם מכנים זאת כ"קללת נטפליקס" - ולא בכדי. לפני שמונה ימים עלתה בענקית הסטרימינג סדרת הדוקו "נקודת שבירה" - שליוותה את עולם הטניס מקרוב ושמה זרקור על מאחורי הקלעים של מה שקורה בסבב. חמשת הפרקים הראשונים בסדרה עקבו מקרוב אחרי 10 טניסאים וטניסאיות בכירים - ורצה הגורל - בתזמון מדהים למדי - רק אחד מהם - פליקס אוז'ה-עליאסים נותר היחידי ששרד את שני הסיבובים הראשונים באליפות אוסטרליה.
עוד לפני האליפות התבשרנו ששלושה טניסאים מהרשימה ייעדרו ממנה בשל פציעה: אילה טומליאנוביץ', פאולה באדוסה וכמובן ניק קיריוס, "הילד הרע" של הטניס ומי שהיה אחד הפייבוריטים הגדולים להגיע רחוק בטורניר. רק שמאז שריקת הפתיחה לאליפות, עוד ועוד מכוכבי הסדרה "נפלו" בזה אחר זה בדרך. האמת, בלי הודעה מוקדמת.
3 צפייה בגלריה
מריה סקארי
מריה סקארי
גם היא ארזה את המוודות. סקארי
(צילום: EPA)
כמו למשל קספר רוד (שדורג 2 בטורניר). הנורבגי ידע שזכייה שלו במלבורן תעלה אותו לפסגת הדירוג העולמי, הוא היה אחד המועמדים הבכירים להגיע לגמר, אבל הודח כבר בסיבוב השני - 6:3, 7:5, 6:7 (7), 6:2 לג'נסון ברוקסבי האמריקאי. ומה נגיד על מתיאו ברטיני האיטלקי (14 בעולם) שארז את המזוודות כבר בסיבוב הראשון (ועוד לפני כן נפרד מבת זוגו אילה טומליאנוביץ'). זאת לאחר שאנדי מארי גבר עליו במשחק ענק שכלל חמש מערכות - 3:6, 3:6, 6:4, 7:6 (7), 6:7 (6:10 בשובר השוויון המיוחד) אחרי 4 שעות ו-50 דקות.
אגב, מארי הדיח עוד משתתף מהסדרה בסיבוב הבא - את תנאסי קוקינאקיס האוסטרלי - גם כן במשחק יוצא דופן שארך כמעט שש שעות והסתיים לאחר חמש מערכות שנגררו עד 4:05 לפנות בוקר שעון מלבורן. וזה לא הסוף כמובן. טיילור פריץ האמריקאי (8) הפסיד איכשהו לאלכסיי פופירין האוסטרלי מהמקום ה-113 בעולם 6:7 (4), 7:6 (2), 6:4, 6:7 (6), 6:2.
3 צפייה בגלריה
קספר רוד
קספר רוד
הפתעה ענקית. רוד
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אוז'ה-עליאסים
אוז'ה-עליאסים
יציל את הכבוד האבוד של כוכבי הסדרה? אוז'ה-עליאסים
(צילום: AP)
המדורגת 2 בעולם אצל הנשים, אונס ג'אבור, עפה גם היא במפתיע אחרי 6:1, 6:7 (7), 6:1 למרקטה ונדרושובה הצ'כית. מריה סקארי הייתה אחרונת "כוכבי נטפליקס המודחים" - כשהפסידה אתמול לז'ו לין הסינית 7:6 (3), 1:6, 6:4.
אוז'ה-עליאסים (7 בעולם) הוא כרגע היוצא מהכלל. "האמת, אני חושב שזה באמת דבר מצחיק", סיפר לאחר שהעפיל לסיבוב השלישי. "אני לא חושב שיש קשר בין הדברים". הקנדי פייבוריט מובהק במשחקו ביום ראשון מול ייז'י להקה הצ'כי (71). רק שכמו שכבר למדנו בימים האחרונים - לפעמים כנראה יש דברים שכתובים מלמעלה.