בשער העיתון הקטלאני 'מונדו דפורטיבו' שלשום (חמישי) לא הופיע לאו מסי וגם לא לואיס סוארס. לקראת המשחק החשוב מול נאפולי הערב (22:00) החליטו להציג בחזית דמות של ילד שעדיין לא שיחק דקה אחת בליגת האלופות. את אליל האוהדים החדש - ריקי פוץ'.
בתמונה קטנה יותר באותו עמוד אפשר לראות את פוץ' הצעיר, אז רק בן 6, יחד עם אביו ואחיו. השלושה במדי ברצלונה, חוגגים את הזכייה בליגת האלופות בשנת 2006. אוהדי ברצלונה שרופים, מנויים שלא הפסידו אף משחק בקאמפ-נואו. משם, ממקום של ילד שהחל לאהוד את ברצלונה וגם החל לשחק בה בהזדמנות הראשונה שהייתה לו, פוץ' מגיע למשחק ליגת האלופות הראשון שלו.
6 צפייה בגלריה
ריקי פוץ'
ריקי פוץ'
פוץ'. אוהד ברצלונה מלידה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
פוץ' על השער של מונדו דפורטיבו
פוץ' על השער של מונדו דפורטיבו
פוץ' על השער של מונדו דפורטיבו
לאוהדי ברצלונה לא היו המון סיבות לחייך בתקופה האחרונה. הסגל מתבגר, אין אמון במאמן, כל מהלך של ההנהלה נראה מנותק מהמציאות, אבל יש שני אנשים שעדיין עשו להם טוב גם בחודשיים האחרונים. הראשון הוא כמובן לאו מסי, שהמשיך לשבור שיאים, הפעם של בישולים, והשני הוא פוץ', ילד בן 20, שתוך כמה משחקים הפך לאחת הדמויות האהובות ביותר בקאמפ-נואו.
האוהדים משוגעים על פוץ' כיוון שהוא שחקן בית, כזה שהצטרף ללה מאסיה בגיל 13, ושהיה רודף אחרי מסי כדי להצטלם איתו. הם אוהבים את רוח הלחימה שלו, התנועה הבלתי פוסקת והמרדף אחרי כל כדור. אבל יותר מכל פוץ' שובה את ליבם כיוון שהוא דוחף את המשחק של ברצלונה קדימה. עם קיקה סטיין על הקווים יש יותר מדי משחקים בהם אלה בעיקר המסירות לצדדים ואחורה שתופסות את העין, היעדר התכל'ס, והנה בא פוץ' הצעיר ומראה שאפשר גם אחרת.
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. פוץ' רדף אחריו בשביל חתימות
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
קיקה סטיין
קיקה סטיין
סטיין. כדורגל בלי תכל'ס
(צילום: רויטרס)
במשחקים של אחרי פגרת הקורונה, שבכמעט 50 אחוזים מהם פתח פוץ' בהרכב, הוא שיחק בעיקר כקשר מרכזי, אבל גם כקשר התקפי מאחורי שני חלוצים במערך יהלום. במשחקים האלה פוץ' היה שחקן הקישור המרשים ביותר של בארסה. מבין כל קשרי הקבוצה, פוץ' הוא זה שמספר המסירות שלו קדימה ביחס לסך המסירות שלו הוא הגבוה ביותר. הוא כל הזמן דוחף את המשחק קדימה. במשחק מול אלאבס הפך לצעיר ביותר שמבשל פעמיים בערב עבור ברצלונה מאז תיאגו אלקנטרה. פוץ', בניגוד למשל לארתור, שעוזב את ברצלונה ליובנטוס, מסתכל כל הזמן לכיוון שוער היריבה.
אפשר לראות זאת בצורה הטובה ביותר באמצעות מדד SCA - Shot creating actions - שנכנס לשימוש רחב בשנה האחרונה. במדד מחשבים את מספר הפעמים בהם שחקן מעורב באחת משתי הפעולות האחרונות המובילות לבעיטה לשער. זה יכול להיות באמצעות מסירה, דריבל מוצלח, סחיטת עבירה או כמובן הבעיטה עצמה. המטרה היא להראות מעורבות בפעולות המובילות למצבי הבקעה. בממוצע ל-90 דקות משחק נמצא כמובן מסי במקום הראשון גם במדד הזה, אבל אחריו מדורג פוץ'. כמעט תמיד שחקני ההתקפה נמצאים במקומות הראשונים, אבל פוץ' לפני לואיס סוארס, ובמרחק ביטחון יפה מקשרי ברצלונה האחרים.
התרומה של פוץ' באספקט הזה מאפשר למסי לשחק בעמדה קדמית יותר. אנחנו רגילים לראות את מסי יורד לאחור במטרה לנהל את המשחק, והדבר אף הפך קיצוני יותר במשחקים מסוימים בהם ברצלונה לא הצליחה לפרוץ הגנות צפופות. אבל פעמים רבות עם פוץ' על המגרש היה אפשר לראות את מסי נמצא קרוב יותר לרחבה היריבה.
מסי, כך מספרים, התלהב מהחבר החדש לקבוצה כבר במבט ראשון, וזה קרה כשפוץ' עלה להתאמן עם הקבוצה הבכירה בעונה שעברה. כשעלה לשחק לראשונה, בגביע המלך באמצע העונה הקודמת, הוא הותיר רבים פעורי פה ולפי הדיווחים "מסי נדהם ממי שנראה כמו אנדרס אינייסטה החדש". התמונה של שניהם מלפני שנים, כשריקי הילד הצליח לתפוס את אלילו לתמונה, הפכה ויראלית, הוצבה ברשתות החברתיות ליד זו של השניים יחד על המגרש.
6 צפייה בגלריה
ריקי פוץ'
ריקי פוץ'
פוץ' חוגג עם בוסקטס במשחק הראשון מול נאפולי
(צילום: AP)
לברצלונה יש בעיות קישור לקראת המשחק מול נאפולי. סרחיו בוסקטס וארתורו וידאל מושעים מהמפגש המסוכן (1:1 באיטליה במשחק הראשון), בעוד ארתור לא ישוב לשחק בברצלונה לאחר שהעבירו אותו ליובנטוס בניגוד לרצונו. עדיין לא בטוח שפוץ' יפתח בהרכב כיוון שלצד איבן ראקיטיץ' ופרנקי דה יונג יכול סטיין להציב בקישור את סרג'י רוברטו. בין אם יעלה על הדשא מהדקה הראשונה ובין אם רק בהמשך - אל תתפלאו אם הילד המקומי הוא זה ששוב יהיה על שער העיתון גם ביום שאחרי.