בעידן שבו הנאמנות לקבוצה היא מושג נדיר, גוברת ההערכה למתמידים - אלו ששירתו במשך שנים את קבוצתם. מרסלו ויירה דה סילבה, ובקיצור מרסלו, הוא מאחרוני המוהיקנים.
ב-2007 מרסלו, אז בן 19, עבר מפלומיננזה לריאל מדריד תמורת סכום מצחיק של 8 מיליון דולר. רוברטו קרלוס, אז הסמל בהא הידיעה של הגנת ריאל ולפני מעבר לפנרבחצ'ה הטורקית, לקח אותו תחת חסותו והכשיר אותו לשחק עבור הבלאנקוס. הם חלקו חדר הלבשה בברנבאו במשך חצי שנה בלבד, אבל ההשקעה הוכחה ברבות השנים כמשתלמת.

1 צפייה בגלריה
מרסלו
מרסלו
מרסלו
(צילום: AFP)

ואכן, חלפו השנים ואפילו המורה מודה שהתלמיד התעלה עליו. מרסלו זכה ב-25 תארים, הכי הרבה בתולדות המועדון, ובראשם 5 זכיות בליגת האלופות, מאזן מרשים ביותר. המגן השמאלי, שהיה במשך שנים אימת החלוצים בספרד ובאירופה כולה, זכה לקרדיט הולך וגובר ממאמני הקבוצה. מוריניו, זידאן ואנצ'לוטי נתנו לו יותר הזדמנויות מאשר קודמיהם, וזה אחד הגורמים לכך שריאל חזרה והפכה מקבוצה ממוצעת לאחת המובילות באירופה.
בנבחרת מולדתו אגב, מרסלו הורגש הרבה פחות ונכשל בלהוביל אותה לזכייה בתארים משמעותיים. אבל בריאל מדריד הוא היה מזוהה עם המועדון בערך כמו מקבילו פיקה בברצלונה. הזכיות בליגת האלופות שייכות לו לא פחות מאשר לשוערים קסיאס, נבאס וקורטואה; מגינים כמו ראמוס וקרבחאל; קשרים כמו קסמירו ומודריץ'; וחלוצים כמו בנזמה ורונאלדו.
עכשיו, זמן קצר אחרי הזכייה בליגת האלופות ואחרי כמה שנים בהן שיחק פחות, מרסלו הולך ליעד לא ידוע. זה הזמן להגיד לשחקן הגדול הזה תודה רבה על השנים הטובות, ההתמדה, הנחישות והמסירות. בהצלחה בהמשך הדרך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.