תמונת המשתתפות באליפות העולם בשחמט, שתתקיים בעוד פחות מחודשיים בארץ, ממשיכה להתבהר. מלבד ישראל, עוד 9 מדינות אישרו את בואן לתחרות בניהם המדורגת 1- ארה"ב, סין, הודו, צרפת והולנד.
הסיפור של אוקראינה מעניין. למרות הפלישה הרוסית לשטחה והמלחמה שנמשכת מאז פברואר האחרון, האוקראינים החליטו כן לשלוח נבחרת, ועשו זאת בתרומה כספית של האיגוד הישראלי. מי שסייע לכך הוא משה שלו, נציג ישראל בפיד"ה (התאחדות השחמט העולמי) ובעל חברות נסיעות, שתרם והבטיח את הגעתה של המשלחת האוקראינית ארצה.
1 צפייה בגלריה
שחמט
שחמט
אליפות העולם בשחמט תיערך בירושלים
(צילום: AP)
נבחרת סין, שלא שולחת כמעט משלחות לתחרויות בינ"ל בתקופה האחרונה בשל התפרצות קורונה נוספת במדינה, החליטה כן להיענות להזמנת האיגוד הישראלי. היא תגיע ארצה, אך בסגל מצומצם.
מי שתיעדר בוודאות מהאליפות היא נבחרת רוסיה, שהושעתה על-ידי התאחדות השחמט העולמית בעקבות פלישת כוחותיה לאוקראינה. כעת מחכים באיגוד הישראלי לאישור של שתי מדינות נוספות שישלימו את זהות הנבחרות שיאיישו את האליפות היוקרתית.
בשלב הראשון של התחרות הנבחרות יחולקו לשני בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל - 45 דקות למשחק על מנת להשלים שני משחקים ביום. יש לציין כי מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות, וישראל תעשה היסטוריה, לאחר הצלחת אירוח אליפות העולם לנכים.
האליפות, כאמור, תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון - זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.