נתחיל מהשורה התחתונה: מי שעוקב אחרי ריאל סוסיאדד בשנים האחרונות, יודע שההצלחה שלה אינה מקרית: יותר ממחצית משלב הבתים חלפה בליגת האלופות, ולעת עתה, ניתן לסמן אותה כקבוצה שאולי רוב האנשים לא דמיינו את הצלחתה כרגע היא במקום הראשון בבית 4 בזכות הפרש שערים, מעל אינטר, זלצבורג ובנפיקה, למרות שהוגרלה מהדרג הרביעי.
לאחר 4 משחקים, באמתחתה של "לה ריאל" יש 10 נקודות עם 7 שערי זכות ו-2 שערי חובה, והיא הבטיחה את מקומה בשמינית גמר המפעל. עד עכשיו, הקבוצה ניצחה את זלצבורג בחוץ, גברה על בנפיקה פעמיים ונפרדה בתיקו nאינטר בבית, לאחר שלאוטרו מרטינס כפה את השוויון בדקה ה-87.

1 צפייה בגלריה
ריאל סוסיאדד חגיגות
ריאל סוסיאדד חגיגות
סוסיאדד
(צילום: CESAR MANSO / AFP)

אז מדוע ההצלחה של ריאל סוסיאדד איננה מקרית? הבאסקים מסן סבסטיאן, אותם מאמן כבר בשנתו החמישית אימנול אלגואסיל, הם חברי קבע בשנים האחרונות בשנים בצמרת הליגה הספרדית. אלגואסיל, באסקי בעצמו שגדל כאוהד הקבוצה, עבר במחלקת הנוער שלה לפני שהגיע לקבוצה הבוגרת. ה"צ'ורי אורדין" (כחולים-לבנים בשפה המקומית), כיאה לקבוצה באסקית, מסתמכים רבות על שחקנים באסקים ושחקני בית שגדלו במחלקת הנוער המצוינת, ומהווים את שלד הקבוצה. אלכס רמירו בשער, רובין לה נורמנד ואיגור סובליה בהגנה, מיקל מרינו ומרטין זובימנדי בקישור וכמובן החלוץ מיקל אויארסבאל. תוסיפו את את טאקה קובו היפני שהצטרף העונה (לסוסיאדד אין הגבלה של רק שחקנים באסקים כמו השכנה מבילבאו) ותקבלו קבוצה מעולה, מתואמת וממושמעת טקטית.
בעונה הקודמת, המשחק של סוסיאדד נשען רבות על דויד סילבה, הקשר האגדי שחזר לספרד לאחר תקופה במנצ'סטר סיטי. סילבה שיחק מאחורי 2 החלוצים, בשפיץ היהלום. הצבתו של סילבה במיקום זה בין הקישור להתקפה, כמעין מספר 10, הבליטה את תכונותיו החזקות והיצירתיות שלו, בעוד הקשרים זובימנדי, מרינו ומנדס מחזיקים את אמצע המגרש בצורה נפלאה. בנוסף אליו, אלכסנדר סרלות, החלוץ הנורבגי האימתני שהגיע בהשאלה מלייפציג, שיחק ביחד בהתקפה עם אויארסבאל ושניהם נהנו ממסירותיו של סילבה.
העונה, נכפה על אלגואסיל לבצע שינוי במערך הקבוצה. סילבה פרש מכדורגל מפאת פציעות, וסרלות נקנה על ידי ויאריאל. לא היה מי שיחליף את סילבה בתפקידו וישחק מתחת לחלוצים, לכן הוחלף המערך למעין "3-2-1-4" כאשר שלישיית הקישור נשארה (זובימנדי הוא הקשר האחורי), אך כעת אויארסבאל הוא החלוץ היחיד, בעוד באגפים מוצבים אנדר בארנצ'אה וקובו המצוינים. כך, לסוסיאדד יש קישור מתואם וטכני שיודע לשלוח כדורים ארוכים ולשבור את הקווים, ובנוסף יש שני שחקני כנף מהירים שביכולתם לעשות צרות לכל קבוצה.
שחקן נוסף שמומלץ לשים אליו לב הוא בראיס מנדס. השחקן, שהגיע מסלטה ויגו (שחקן בית), היה אחד הגורמים החשובים להישארותה של סלטה בליגה, ביחד עם יאגו אספאס הבלתי נגמר. השנה, מנדס הוא מלך השערים של הקבוצה בליגת האלופות עם 3 כאלה ובישול. בין תכונותיו הבולטות ניתן למנות את התנועה ללא הכדור שלו לעומק רחבת היריב וכן הטכניקה שלו עם הכדור. הוא ללא ספק אחת הסיבות שסוסיאדד מצליחה השנה בליגת האלופות.
לכן, כמו שהזכרתי, הצלחת הקבוצה בליגת האלופות אינה תלושה מהמציאות, והקבוצה משחקת כדורגל קצבי ושוטף, כדורגל מהנה לצפייה. מה שבטוח, יהיה מעניין לראות עד כמה גבוה הקבוצה תצליח להגיע בליגת האלופות, כשבתווך גם מצפים משחקי ליגה אותם סוסיאדד לא תרצה להזניח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.