אחרי שבועיים שבהם היינו עמוק־עמוק בנבחרת ישראל, כבר שכחנו שיש דבר כזה "ליגת העל". כעת, המזון הלא בריא שאנחנו אוהבים חוזר לסיבוב אחרון. בעוד ממש מעט זמן כבר נדע מי האלופה ומי היורדות. הנה שלוש השאלות הכי בוערות לקראת פתיחת הפלייאוף.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
הדלק נגמר להם? שחקני מכבי חיפה
(צילום: גילי נחושתן)

האם מכבי חיפה תסגור את הפער ממכבי ת"א?

ההיסטוריה מלמדת שמי שמוליכה את הטבלה לפני הפלייאוף, גם זוכה באליפות בסוף העונה. האלופה חטפה מכה נוספת כשהנקודה לא הוחזרה לה מבית הדין. הפער ממכבי ת"א עומד על שבע נקודות, זה משמעותי. הירוקים סוחבים לא מעט פציעות, ולמרות הסגל הרחב יש שחקנים שאין להם תחליף. נראה שמכבי חיפה ביזבזה את כל הדלק במרדף אחרי מכבי ת"א וכבר אין לה כוח.
למרות שבקבוצה אומרים שהכל תלוי בהם, עכשיו הם גם תלויים במצב רוח של בני־סכנין והפועל חיפה. הפסד בשני הבא לצהובים יסגור את הסיפור, אבל עוד לפני כן יש למסאי דגו מפגש עם בני־ריינה. איך מוצאים כוח לאליפות רביעית ברציפות? למאמן הצעיר אין עם מי להתייעץ בנושא הזה, פשוט כי בעידן המודרני אף אחד לא עשה את זה. אם הוא יהיה הראשון זה יהיה מדהים, אבל גם אם לא - יהיה קשה לכעוס עליו.

3 צפייה בגלריה
יצחקי
יצחקי
היריבות לתחתית יילחמו עד הרגע האחרון. יצחקי
(צילום: יאיר שגיא )

האם בית"ר ירושלים תרד ליגה?

בלי הפחתת חמש הנקודות, בית"ר כבר הייתה בדרך לים. אלמוג כהן וברק יצחקי היו יכולים לתכנן בשקט את העונה הבאה, להתחיל להריץ הרכבים ניסיוניים ולראות איך מוציאים מירדן שועה יותר. אבל בית"ר רחוקה רק שלוש נקודות מהקו האדום, הפועל פ"ת ואשדוד עוד לא ויתרו על העונה. אלה לא יורדות קלאסיות. עושות רושם שהן מתכוונות להיאבק עד הרגע האחרון - ולעשות את המוות ליריבות בתחתית. זה לא סביר שבית"ר תרד, אבל חשבנו גם שלא סביר שהקהל יפרוץ ויפוצץ את טקס הענקת הגביע.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א יוסי אבוקסיס
מאמן הפועל ת"א יוסי אבוקסיס
עדיין ללא שער זכות מאז שהגיע לוולפסון יוסי אבוקסיס
(צילום: טל שחר)

והאם הפועל ת"א תרד ליגה?

על הנייר, המצב של האדומים טוב יותר מבית"ר ירושלים. יש להם ארבע נקודות יותר מאשדוד, אבל מי אופטימית יותר? ברור שבית"ר. החיבור עם יוסי אבוקסיס עוד לא הביא שער זכות, ובעונה שעברה הפועל הייתה כבר מסובכת בתחתית וניצלה רק ברגע האחרון. המזל מתישהו נגמר, והאדומים יודעים היטב איך למרר לאוהדים שלהם את החיים. גם להינצל מירידה במחזור לסיום זה לא תענוג גדול, ולפתוח את הפלייאוף דווקא מול הפועל ירושלים זה גם לא כיף.
התיקו עם מכבי חיפה הראה שיש עם מה לעבוד, יש מי שיביא את הנקודות. יחד עם זאת, אין קשר בין משחק בסמי עופר מול מכבי חיפה לבין משחק מול קבוצת פלייאוף תחתון, שתכריח את החבורה של אבוקסיס לשלוט בו. הפועל בעצמה לא זוכרת מתי היא שיחקה ככה.
פורסם לראשונה: 01:30, 29.03.24