החל מעונת המשחקים 2021/2022 תיפתח "הליגה האזורית", בה ישתתפו 184 מועדונים מכל 55 ההתאחדויות החברות באופ"א, וכל מדינה תשלח את מספר הנציגות על פי דירוג הליגה שלה. בקיצור: הדבר מראה על רצונה של אופ"א לזרוק לשם את כל הקבוצות שמפריעות לליגת האלופות ולליגה האירופית להיראות נוצצות ויוקרתיות יותר.
ההחלטה לסגור את הליגה האירופית לקבוצות שנמצאות בליגות שמדורגות במקומות מתחת למקום ה-15 באירופה די מקוממת, ופוגעת בקבוצות שבונות על ההכנסות מהליגה האירופית. כמובן שהיא עוצרת את ההתקדמות המקצועית עבור לא מעט מועדונים. וחוץ מזה, אם על הליגה האירופית ישנן טענות שהיא משעממת ולא מעניינת, תתארו לכם מה תהיה רמת העניין מליגה של קבוצות מליגות חלשות.

1 צפייה בגלריה
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש חוגגים
שחקני ב"ש
(צילום: אורן אהרוני)

ההשלכה המיידית על הכדורגל הישראלי היא שהחל מעונת המשחקים הבאה ליגת העל לא תשלח נציגות לשלב המוקדמות בליגה האירופית: האלופה תשחק במוקדמות הצ'מפיונס, ומקומות 3-2 ומחזיקת הגביע יתמודדו בליגה האזורית. ישראל תיוצג בליגה האירופית רק אם האלופה תודח משלב המוקדמות בליגת האלופות (אלא אם זה יקרה בסיבוב הראשון, ואז תרד לליגה האזורית), או אם אחת מהקבוצות הישראליות תזכה בליגה האזורית וכך תזכה בכרטיס לעונה שלאחר מכן.
מבחינה מקצועית, כיום המקום של הקבוצות הישראליות הוא ללא ספק הליגה האירופית. העונה עלו לשלב הבתים של המפעל מכבי ת"א והפועל באר שבע, שבשנים האחרונות עשו זאת יותר מפעם אחת ואף השיגו תוצאות לא רעות. עם התחזקותן של מכבי חיפה ובית"ר ירושלים והאיתות לליגה על חזרה למאבקי הצמרת ולמפעלים האירופיים, כמה חבל שכל מי שמתחת לאלופה תישלח למפעל הזניח החדש. ישראל תשתייך לליגות שמדורגות במקומות 30-16, ונציגותיה יחלו את דרכן בסיבוב השני ויצטרכו לעבור שלושה סיבובים בכדי להגיע לשלב הבתים של המפעל.
ההשלכות הצפויות על הכדורגל הישראלי יהיו שבעלי הקבוצות ישקיעו פחות כסף, בגלל שההכנסה הצפויה בליגה האזורית תהיה נמוכה משמעותית מהמפעלים האחרים, והיריבות הצפויות לא בדיוק יצליחו למשוך קהל רב. ההחלטה של אופ"א תיטיב בעיקר עם הקבוצות שבכל מקרה מופיעות בכל שנה במפעלים הבכירים, ויהפכו את ליגת האלופות והליגה האירופית למועדון סגור לגדולות בלבד, אפילו יותר ממה שהוא עד היום.
הנפגעות העיקריות יהיו הקבוצות שרוצות לבצע קפיצת מדרגה כלכלית ומקצועית, ובעצם המפעל החדש יגרום להן לדרוך במקום. כמה חבל שאופ"א מקבלת החלטות שלא בהכרח יקדמו את הקבוצות בפרט ואת הכדורגל בכלל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.