פולהאם, שצפויה לשחק בעונה הבאה בפרמייר־ליג, היא המועמדת המובילה לקלוט בקיץ את קשר שחטאר דונייצק מנור סולומון, שנחת אתמול בבוקר בארץ אחרי מסע תלאות מאוקראינה לפולין.
הקבוצה הלונדונית מובילה את ליגת המשנה בפער של 11 נקודות מהמקום השלישי, שלא מבטיח עלייה אוטומטית, ויש לה גם שני משחקים חסרים.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון בליגה האלופות
מנור סולומון בליגה האלופות
עתידה של שחטאר מוטל בספק. סולומון
(צילום: EPA)
פולהאם הציעה בחודש שעבר לדונייצק 18 מיליון יורו תמורת סולומון, בתיווכו של סוכנו פיני זהבי, על מנת להעביר את הקשר כבר בחלון ההעברות שננעל בינואר, אבל שני מכשולים מנעו את המעבר: האוקראינים דרשו 30 מיליון יורו, ופולהאם חששה שתעבור על חוקי הפייר-פליי.
מי שדוחף להביא את סולומון לפולהאם הוא המאמן הפורטוגלי שלה, מרקו סילבה, שעוקב אחריו תקופה ארוכה וגם התייעץ עם המאמנים הפורטוגלים שאימנו אותו בשחטאר, פאולו פונסקה ולואיש קסטרו. הוא ביקש מהבעלים הפקיסטני של המועדון, שאהיד חאן, להחתים את מנור כבר בינואר האחרון, אבל זה כאמור לא יצא לפועל. הונו של חאן נאמד ב־9 מיליארד דולר ועל פי "פורבס" הוא מדורג 291 ברשימת עשירי העולם. בבעלותו נמצאת גם קבוצת הפוטבול ג'קסונוויל ג'גוארס.
2 צפייה בגלריה
מרקו סילבה
מרקו סילבה
דוחף להביא את סולומון לאנגליה. סילבה
(צילום: רויטרס)
אחרי שנחת בארץ, יבחנו נציגיו של סולומון את מעמדו מול שחטאר. על פי הדיווחים באוקראינה, עתידה של הקבוצה מוטל בספק מכיוון שהבעלים רינאט אחמטוב ידוע כתומך ברוסיה. השחקנים הברזילאים של הקבוצה הצליחו לעזוב את אוקראינה רק אתמול, וכבר הודיעו כי הם לא מתכוונים לחזור העונה גם אם הליגה תחודש.
לסולומון חוזה לעונה נוספת בשחטאר, וברור שהקבוצה תרצה למכור אותו בקיץ כדי לקבל עליו תמורה כל עוד היא יכולה. כעת הוא יכול לקוות שהמצב יגרום להפחתת הסכום שיידרש עליו. הבעיה היא שסולומון יגיע לעונה הבאה אחרי שלא שיחק יותר מחצי שנה בצורה סדירה, למעט משחקי הנבחרת בחודש הבא. בכל מקרה, הוא ישמור בינתיים על כושר באימוני מכבי פ"ת.