משקיען, שקט, איש עבודה. בשקט-בשקט, כמעט בלי שהרגשנו, מחמוד ג'אבר ניצל את הפציעה של נטע לביא והפך לבאנקר של ברק בכר בהרכב של הירוקים. הערב (חמישי, 19:45) הוא ינסה לעשות את ההבדל מול סלביה פראג במחזור השלישי של הליגה האזורית בתקווה להשיג ניצחון ראשון לירוקים בשלב הבתים.
לפני שבועיים חגג ג'אבר יום הולדת 22, ואם לומר את האמת גם הוא לא ציפה שהעונה הוא יהפוך לשחקן כך משמעותי ודומיננטי בקבוצה הבוגרת. ג'אבר ניצל, כאמור, את הפציעה של הקפטן ונכנס לעניינים בצורה יוצאת דופן. הוא קיבל את הצ'אנס מברק בכר ולקח אותו בשתי ידיים. השיא היה במשחק הליגה האחרון של הירוקים מול הפועל ירושלים בשבת האחרונה: הוא כבש צמד והציג משחק שלא השאיר מקום לספק באשר ליכולתו.
4 צפייה בגלריה
ג'אבר חוגג
ג'אבר חוגג
ג'אבר חוגג מול הפועל ירושלים. "שקט ומופנם"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
ג'אבר חוגג
ג'אבר חוגג
נותר באנקר בהרכב. ג'אבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ג'אבר הפך לאחד הברגים החשובים במערך של בכר וזוכה להעדפה על פני לא מעט שחקנים שעל הנייר בתחילת העונה נראו כבטוחים בהרכב לפניו (יובל אשכנזי ומאור לוי, למשל). נראה כי ג'אבר הולך להיות תגלית העונה של הירוקים.
הקשר גדל בבית מאוד תומך, האבא היה מלווה אותו במשך שנים לאימונים ומאוד מאמין בילד הכשרוני שלו. מה עוד שמדובר בשחקן משקיען, מגיע לכל אימון בשיא המוטיבציה ונותן 200 אחוז. שחקן במכבי חיפה סיפר: "מחמוד ג'אבר זה שחקן שכל דקת משחק שהוא מקבל מגיעה לו. כי הוא פשוט מזיע עליה באימונים. הוא נותן אקסטרות באימוני כושר ותמיד נשאר צנוע עם הרגליים על הקרקע. גם אחרי הצמד שכבש בשבת, הוא הגיע למחרת לאימון הבוקר רעב כאילו הוא לא שיחק בכלל".
4 צפייה בגלריה
הפציעה שלו אפשרה לג'אבר לקבל צ'אנס. לביא
הפציעה שלו אפשרה לג'אבר לקבל צ'אנס. לביא
הפציעה שלו אפשרה לג'אבר לקבל צ'אנס. לביא
(עמרי שטיין)
בעונה החולפת, למי ששכח, ג'אבר הושאל לנוף הגליל. הוא היה דומיננטי מאוד והאגרסיביות שלו סייעה מאוד לקבוצה של ירון הוכנבויים להעפיל לליגת העל. הוא ספג לא פחות מ-10 כרטיסים צהובים אשתקד, דבר שמעיד עד כמה מדובר בשחקן אגרסיבי שלא חושש לתקל ולהילחם על כל כדור. העונה הוא בכלל היה קרוב מאוד לקבוצה של איזי שירצקי, שחיפשה "גרזן" אמיתי לאמצע ובמסגרת המעבר של אורי דהן לירוקים דובר על טרייד. אך הפציעה של נטע לביא די טרפה את הקלפים.
איתי מרדכי, שנהנה מיכולתו של ג'אבר בנוער של מכבי חיפה ולאחר מכן בקבוצת הבוגרים של נוף הגליל, החמיא לו: "מדובר בבחור שקט, שמגיע לעשות את המוטל עליו. הוא עובד בלי הפסקה באימונים ובמשחקים. ההצלחה הנוכחית שלו לא מפתיעה אותי. יש לו אופי שנוח לעבוד איתו, שקט ומופנם. מקבל ורוצה ללמוד".
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מאמין בכישרון בן ה-22. בכר
(צילום: שרון צור)
יוסי ג'נח היה זה שהביא את ג'אבר מכפר סבא לקבוצת ילדים א' של מכבי חיפה. "ראיתי שחקן מאוד דינמי, אחד כזה שחוטף הרבה כדורים ולא מפחד משום דבר", נזכר ג'נח. "הוא אגרסיבי ויודע מה רוצה לעשות. יש לו אופי של מצליחנים כי הוא לא מסתכל על אחרים, אלא מרוכז בעצמו. אחד שלא פוחד מתחרות, לא מפחד מאגרסיביות, עם אופי מיוחד".
אורי גוטמן היה בין המאמנים שאצלו ג'אבר פרץ, גם כן במחלקת הנוער: "אימנתי את מחמוד שנתיים ומודבר באישיות ממש מרשימה. הוא בן אדם צנוע, עובד קשה מאוד ולא מדבר יותר מדי, שחקן חרוץ מאוד, מכוון. כל מאמן היה שמח לשחקן כזה בקבוצה שלו. מבחינה מקצועית, הוא נמצא בבית טוב ואני בטוח שהוא יתקדם אפילו יותר".