במהלך החודש הקרוב אמורה הייתה המתעמלת שי בן רובי (19) להגשים את החלום הגדול שלה, זה שעבדה למענו מאז שהייתה בת 7 - להשתתף במשחקים האולימפיים. אבל לצערה החלום כבר לא יתגשם לאחר שנדחקה מסגל הנבחרת והחליטה לפרוש.
בן רובי התאמנה 10 שעות או יותר ביום במהלך 12 השנים האחרונות, הייתה יוצאת מהבית עם הזריחה וחוזרת מאוחר בערב. לפני ארבע שנים צורפה לנבחרת ההתעמלות בהובלת המאמנת הראשית אירה ויגדורצ'יק, והגיעה עם חברותיה להישגים מכובדים.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
שי בן רובי (במרכז) עם החברות לנבחרת
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית
בן רובי (שנייה מימין) והנבחרת, רגע אחרי שהשיגו את כרטיס לטוקיו
(צילום: אורן אהרוני)

"אירה ניגשה אליי והרגשתי הכי גרוע בעולם"

לפני שלושה חודשים ויגדורצ'יק ביצעה החלפה בסגל המורחב ובן רובי נותרה בצד בתקווה לשוב למרכז הבמה. כשהבינה שזה לא קורה, תלתה את בגד הגוף – ופרשה.
"12 שנה זה הדבר היחיד שהיה לי בראש", הודתה בכאב. "זאת הייתה הסיבה שלי לקום בבוקר והאור אליו הסתכלתי בכל פעם שהאימונים היו קשים והרגשתי שאני לא יכולה יותר. זה היה הדרייב, זה היה הכוח לקום ולחזור למשטח גם כשנראה שהכל עומד לקרוס והדבר היחיד שבא לי לעשות זה להיעלם מהעולם הזה ולא לחזור אליו".
את זוכרת את קבלת ההודעה? "אירה ניגשה אליי והרגשתי הכי גרוע בעולם. הרגשתי שאני רוצה לברוח לחו"ל. לא ניסיתי לשכנע אותה כי אירה זאת אירה וכשהיא מחליטה משהו אז זה זה. היא פשוט באה והודיעה לי על החילוף. בהתחלה לקחתי את זה קשה, אבל האמנתי שאם אעבוד קשה אז אחזור לקבוצה. במשך תקופה המשכתי להיות בצד, אבל בשלב מסוים הבנתי שאני לא עומדת להתחרות באולימפיאדה. זה הרגע בו אמרתי לעצמי שזה הזמן להתחיל פרק חדש בחיים. אני חייבת לציין שאין לי שום דבר נגד ויגדורצ'יק".
4 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
אירה ויגדורצ'יק. "אין לי שום דבר נגדה"
(צילום: עוז מועלם)
את מתחרטת על הבחירה בענף ההתעמלות? "ממש לא. אני חושבת שכל מה שקרה היה צריך לקרות ולא הייתי עושה משהו אחרת".
יש רגע שזכור לך במיוחד? "בחיים לא אשכח את הרגע הזה כשיצאנו מהמשטח באליפות העולם ב-2019 וידענו שהשגנו את הקריטריון לאולימפיאדה. היינו בעננים. הרגשנו שאנחנו על גג העולם ושום דבר לא יעצור אותנו. כל כך חיכיתי להגיע כבר למשחקים האולימפיים ולחוות את התחושה הזאת פעם נוספת".
כשתראי את הנבחרת עולה למשטח בטוקיו מה זה יעשה לך? "להגיד את האמת, אני לא יודעת אם אני מסוגלת לראות את זה. בהחלט ארצה שהן יצליחו ואתפלל בשבילן, אבל יהיה לי קשה לראות".
4 צפייה בגלריה
התעמלות אמנותית
התעמלות אמנותית
בן רובי (שוכבת על המשטח). "אתפלל בשבילן"
(צילום: אורן אהרוני)
ובכל זאת, במה ההתעמלות תרמה לך? "היא עזרה לי לעצב את האופי שלי ושיפרה את יכולת ההתמודדות והאחריות האישית".
היית רוצה להמשיך בענף ואולי לאמן? "לא. אני חושבת שמיציתי את עצמי בענף ויש לי יכולות הרבה יותר משמעותיות בדברים אחרים. כרגע התחלתי פסיכומטרי ואחרי זה משהו שקשור להנדסה רפואית, זה הכיוון. דברים שלא יצא לי להשקיע בהם עד היום".