לפני כמה שבועות, מסאי דגו היה הסיפור הכי גדול של העונה. גרם למכבי חיפה להיות רעבה גם אחרי שלוש אליפויות, ניהל משחקים ביד רמה ולקינוח גם הריץ צעירים - מעין שילוב של זינדין זידאן וצ'אבי. טקס ההכתרה שלו למלך החדש של המועדון הירוק כבר נקבע, אבל ברגע האחרון הוא גילה שגנבו לו את הכתר. שני משחקים גרועים מאוד, מול בני ריינה ומכבי נתניה, ופתאום הוא קורא שברק בכר יחליף אותו. פתאום הוא לא מתאים למכבי חיפה, פתאום זה גדול עליו, פתאום הוא מקבל שאלות קשות במסיבות עיתונאים ודורשים ממנו להתפטר.
בואו ניזכר ביחד בקריסה של בכר בעונה הרביעית שלו בבאר־שבע. את עונת 2018/19 הקבוצה סיימה עם 55 נקודות, 34 פחות מהאלופה מכבי ת"א. דגו הביא את מכבי חיפה לפלייאוף עם צ'אנס לאליפות, שבע נקודות פחות ממכבי ת"א. באירופה הוא הצליח להגיע לשמינית גמר הקונפרנס־ליג. שחקני מפתח נפצעו, אחרים התעייפו, וחלק איבדו את הראש ועסוקים בלטנף על שופטים באינסטגרם - אבל רק דגו אשם בקריסה של מכבי חיפה בחודש האחרון. הנימוק להחתמתו היה שמכבי חיפה הוא מועדון גדול שיכול להכיל את חוסר הניסיון של דגו, אבל המועדון כולו נעלם בחודש האחרון ודגו נשאר לבד, סופג את כל ההאשמות.
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
(איור: ליאו אטלמן)
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
קורה שמאמן לא מצליח במשחקים מסוימים. דגו
(צילום: גיל נחושתן)
אם דגו לא אחראי בלעדי להצלחות העונה - אז הוא גם לא אחראי לבד לכישלונות. אפשר לבוא בטענות על חילופים והרכבים, קורה שמאמן לא מצליח במשחקים מסוימים. בישראל תמיד באים בטענות רק למאמן – לשחקנים שמרוויחים יותר ממנו אף אחד לא אומר כלום. לא בגלל חילופים מפסידים למכבי נתניה שהייתה בחיסרון מספרי, ברור שיש בעיה גם של השחקנים. אם הם לא יודעים לשמור על יתרון בלי שהמאמן יחזיק להם את היד, כנראה שהם לא שחקנים כאלה טובים.

קורבן המנטליות

אולי בעצם מסאי דגו הוא גאון - שהצליח להוציא מהם עד עכשיו ווינריות שאין בהם באופן טבעי. שחקני מכבי חיפה, גם כאלה שנחשבים ל"מנהיגים", נראו חסרי אונים ומתוסכלים כמו תלמידי תיכון שמודיעים להם על שעת אפס. ההתנהלות שלהם אחרי המשחק הייתה מביכה מאוד, המשך ישיר להתנהלות של דולב חזיזה באינסטגרם, זה משהו שאי־אפשר להאשים בו את המאמן. זאת מערכת שכנראה מאפשרת חוסר משמעת, וחוסר משמעת מביא להתפרקויות כאלה.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב
בכדורגל יש מומנטומים. רפאלוב
(צילום: גיל נחושתן)
מיקל ארטטה התחיל חלש בארסנל, והיום הוא חצי אלוהים במועדון. צ'אבי התחיל חזק בברצלונה, ועכשיו לא יכולים לראות אותו שם. בכדורגל יש מומנטום, הוא משתנה במהירות, ואין מה לעשות. מועדון חזק אמור להתמודד עם כל סערה, ולא להפקיר את המאמן.
דגו הוא קורבן המנטליות של הכדורגלן הישראלי חלש האופי וחסר הכריזמה. מועדונים גדולים בכל העולם מפסידים, אבל רק מועדונים ישראלים מתפרקים בצורה כזאת מביכה, מספיקים שני הפסדים בשביל לגמור את העונה.
אם מכבי חיפה לא תנצח את מכבי ת"א במשחק העונה, מאבק האליפות יסתיים. דגו יהיה תלוי בחסדיהם של שחקניו. אם יהיה להם כוח, הם ינצחו וימשכו אותו קדימה. אם לא, הקבוצה "תתפרק" והוא יהיה הראשון לשלם את המחיר. מישהו יכול להבטיח שמאמן אחר היה מביא אליפות בתנאים האלה? לא, אבל בישראל אוהבים לפנטז.
פורסם לראשונה: 01:30, 05.04.24