ברצלונה הודיעה לפני שבועיים על חזרתו של דני אלבס. הברזילאי בן ה-38 שעזב אותה לפני כחמש שנים הוחזר ע"י חברו לשעבר בקבוצה צ'אבי, כיום המאמן הראשי, כדי לחזק את מרכז ההגנה.
יש יתרונות רבים בכך שאלבס, בעל 43 תארים בקריירה (הכי הרבה בהיסטוריה של הכדורגל המודרני), חוזר להושיע את הקטלונים. הניסיון שלו בקבוצה, ההיכרות עם המערכת, גיוון התפקידים שהוא יכול לשחק בהם בהגנה (וגם בקישור האחורי מדי פעם), והעובדה שהוא ישמש כסוג של מנטור למרבית השחקנים הצעירים, מצביעים על כך שהרכישה יכולה להיות בינגו ולהזניק את המועדון השוקע בחזרה לצמרת.
1 צפייה בגלריה
אלבס בימים היפים של ברצלונה
אלבס בימים היפים של ברצלונה
אלבס בימים היפים של ברצלונה
(צילום: AFP)
די ברור שהם לא יזכו באליפות (ואולי גם בשום תואר משמעותי אחר), אבל לפחות יוכלו להרים ראש ולהציג יכולת משופרת במחשבה על העונה הבאה. אפשר גם לקרוא זה "אפקט זלאטן". אם איברהימוביץ' חצה את גיל 40 וממשיך לשחק במילאן, למה לברזילאי הבינלאומי אסור לחקות אותו בברצלונה?
לצד זאת, יש גם כמה וכמה חסרונות בהגעתו. אלבס הוא כבר לא המגן הטוב בעולם. הגיל עושה את שלו ובשנתיים האחרונות הוא שיחק בליגה הברזילאית, שהיא כמה וכמה רמות מתחת לליגה הספרדית. מעבר לכך, ממש לא בטוח שהבעיה העיקרית של בארסה היא ההגנה. למעט ממפיס דפאי אין שם אפילו סקורר אחד לרפואה. מרטין ברייטוויט פצוע, כמו גם פאטי ואגוארו שצפוי לפרוש בגלל בעיות לב. יוסוף דמיר השווייצרי עדיין "אפרוח" ועל דמבלה ולוק דה-יונג המאכזבים חבל בכלל להרחיב את הדיבור. עוד מוקש אפשרי הוא מערכת היחסים שבין צ'אבי ואלבס. בעבר הם היו חברים לקבוצה, האם החברות תיפגע כשאלבס יקבל פחות דקות? סביר להניח שהוא לא מגיע לשם כשחקן הרכב, אלא כסוג של נציג המאמן בקרב השחקנים, אולי עם אופציה לשיבוץ בצוות המקצועי העתידי בשנים הקרובות.
לסיכום, הבאת אלבס משולה לקניית חתול בשק. השאלה היא איך הוא ייצא ממנו והאם ברצלונה תרוויח ממהלך שכזה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.