ביום ראשון ה־8 במאי עלתה סלמה פאראלואלו בת ה-18 ביחד עם קבוצתה ויאריאל למשחק ליגה נגד בטיס. השחקנית כבשה צמד והובילה את הצוללת הצהובה לניצחון 0:2. פחות מיימה קודם לכן התחרתה פאראלואלו עם קבוצת האתלטיקה שלה במקצה שליחים מעורב וזכתה איתה באליפות המדינה. 24 השעות האלו הם התיאור המושלם לתופעה שנקראת סלמה פאראלואלו ולסיבה שכבר כמה שנים הספרדים פשוט מאוהבים בה.
סלמה פאראלואלו נולדה ב־2003 בעיר סרגוסה לאב ספרדי ואם מגינאה המשוונית. היא החלה לשחק כדורגל בקבוצת הילדות של סרגוסה בגיל שבע, כשבמקביל הצטרפה לקבוצת האתלטיקה סן חוזה שבעיר הולדתה.
1 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
ברצלונה
(צילום: gettyimages)
עיסוק בכמה ענפי ספורט הוא לא משהו נדיר בקרב ילדים בחיפוש אחר הענף המתאים ביותר עבורם וההתמקצעות בו, אך המקרה של פאראלואלו הוא יוצא דופן מכיוון שהיא פשוט סירבה לבחור והחליטה לשלב בין השניים. "לשלב בין כדורגל ואתלטיקה זה מסובך", הודתה בעבר הצעירה בת ה-18. "אכן חשבתי לוותר על אחד מהם כי חשבתי שאני הופכת לטובה יותר באחד על פני השני, אבל בסופו של דבר אני תמיד מגיעה לאותה מסקנה: שכרגע אני לא מוכנה לבחור".
עד כמה פאראלואלו לא הייתה מוכנה לבחור? כבר ב־2019 בעודה בת 15 ושחקנית סרגוסה קיבלה הספרדייה שמשחקת בכנף ימין ונחשבת לשחקנית טכנית עם רגל שמאל חזקה הצעה מברצלונה, אך היא בחרה לחתום בקבוצת הנשים של ויאריאל, ששיחקה אז בליגה השנייה, מכיוון שהן הסכימו לאפשר לה להמשיך ולעסוק באתלטיקה בניגוד למועדון הקטאלוני.
כשמסתכלים על רשימת ההישגים הספורטיביים של הספורטאית הצעירה בשנות הפעילות הקצרות שלה אפשר להבין את הבחירה שלה להמשיך ולעסוק בשני ענפי הספורט, היא פשוט טובה מאוד בשניהם. פאראלואלו זכתה בשלל מדליות בתחרויות אתלטיקה שונות, הייתה האתלטית הצעירה השנייה בהיסטוריה להשתתף באליפות אירופה. ב-2019 שברה את שיא הזמנים הספרדי והעולמי הטוב ביותר עד גיל 18, כשרצה 400 מטר משוכות בזמן של 57.43 שניות, כשעל הדרך היא קוטפת שתי מדליות זהב בפסטיבל האולימפי של אירופה לנוער.
ארון התארים של הספרדייה המוכשרת מעוטר בהישגים גם בתחום הכדורגל, כשבשנת 2018 זכתה שחקנית ההתקפה ביחד עם נבחרת ספרד גם ביורו הצעירות עד גיל 17 וגם באליפות העולם.
היא כבשה השנה שער מרהיב במשחק של קבוצתה נגד ברצלונה באצטדיון "יוהאן קרויף", כשהיא חוזרת רק חודש לפני מפציעה של כמעט שנה, זומנה לסגל ספרד לאליפות העולם לנשים עד גיל 20 (שתיערך באוגוסט בקוסטה ריקה) וקיבלה השנה זימון בכורה לנבחרת הבוגרת – ישירות אל היורו – דבר שנחשב להישג שיא ויצר באז גדול במדינה, אך לצערה של פאראלואלו זמן קצר לפני הטורניר היא נפצעה ונופתה מהסגל.
לפני מספר חודשים ברצלונה, מי שנחשבת בעיני רבים לקבוצת הנשים הטובה בעולם, פנתה פעם נוספת אל השחקנית לקראת סיום החוזה שלה בוויאריאל, והציעה לה להצטרף לשורותיה. בניגוד לפעם הקודמת החליטה הפעם פאראלואלו כי מדובר בהצעה שאי אפשר לסרב לה וכי הפעם היא תצטרך לקבל את ההחלטה ממנה היא נמנעה שנים רבות.
בשנותיה בוויאריאל הקדישה השחקנית 3 ימי אימון לאתלטיקה ו־3 ימי אימון לכדורגל בשבוע, אבל במועדון גדול כמו ברצלונה שמתחרה על תארים רבים ונמצא ברמת אינטנסיביות גבוהה יותר השילוב בין השניים לא אפשרי וזה היה התנאי המרכזי מצד המועדון הקטאלוני, עזיבת האתלטיקה והתמסרות מלאה לכדורגל.
אז בגיל 18 סלמה פאראלואלו בחרה, היא חתמה בברצלונה עד 2026 והודיעה כי היא עוזבת את האתלטיקה. "היה קשה לוותר על ענף ספורט, אבל הייתי צריכה לעשות את הצעד וזה לא יכול היה להיות במקום טוב יותר, זו הקבוצה הטובה בעולם. להיות כאן זו זכות, אני להוטה ללמוד, להקשיב ולקחת את הטוב מכל השחקניות" הצהירה פאראלואלו בראיון הראשון שהעניקה למועדון.
אז האם הבחירה של סלמה פאראלואלו במגרש הכדורגל על פני מסלול האתלטיקה היה נכון? את זה רק הזמן יגיד ובהתחשב בגילה הצעיר אכן יש לה עוד הרבה שנים להוכיח את הכישרון שלה. בינתיים זה נראה מבטיח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 06:54, 26.07.22