ויניסיוס ג'וניור, שחקן התקפה ברזילאי שעד 2018 עוד שיחק בקבוצת פלמנגו בברזיל, עשה מספיק כטינאייג'ר כדי להרשים את פלורנטינו פרס ובכירי ריאל מדריד, ונרכש על ידי מועדון הפאר הספרדי תמורת 45 מיליון אירו. זה היה סכום מטורף לשלם על עבור שחקן שהיה רק בן 18 ולא שיחק באירופה בכלל קודם לכן. זה דבר שלא קורה יותר מדי בטופ האירופי, והשחקנים שכן שולמו עליהם כאלה סכומים היו השמות שבאמת סומנו כדבר הגדול הבא שייצא מדרום אמריקה - ובדרך כלל הם לא מצליחים לעמוד בציפיות של האוהדים.
בתחילת הדרך, נראה היה שזה המקרה גם עם ויניסיוס. היו לו הבלחות מצוינות, אבל הוא לא הצליח לשמור על יציבות ובעיקר השאיר את הקהל מאוכזב. אבל כעת, הברזילאי שבעוד חודש יהיה בן 22 נמצא בעיצומה של העונה הטובה בקריירה שלו, עד כדי כך שכבר מדברים עליו כאחד השחקנים המובילים בכדורגל האירופי בעתיד הקרוב. עם 8 שערים ושני בישולים ב-13 מחזורים בליגה הספרדית, הוא סוף-סוף נותן לריאל אופציה אמינה נוספת מקדימה לצד קארים בנזמה.

1 צפייה בגלריה
ויניסיוס ג'וניור מתוסכל אחרי החמצה
ויניסיוס ג'וניור מתוסכל אחרי החמצה
ויניסיוס ג'וניור
(צילום: רויטרס)

ויניסיוס מתמחה בדריבל נהדר שמאפשר לו להיכנס אל תוך הרחבה משני האגפים, והוא שיפר מאוד את הסיומת, כך שיותר הזדמנויות שהוא יוצר לעצמו מסתיימות ברשת. התפקוד שלו באגף שווה לריאל גם הגבהות מדויקות שהופכות לבישולים.
לשם השוואה, בעונה שעברה ויניסיוס הבקיע רק 3 שערים בכל המשחקים בהם הופיע. השינוי קיצוני. ריאל הייתה יכולה לוותר על ההשקעה מוקדם יותר, להתייאש, להשאיל את ויניסיוס, אבל במהלך הפוך לחלוטין לחוסר הסבלנות של הספורט המקצועני - הבלאנקוס חיכו לו, וזה השתלם להם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.