הסרטון בו פרצ'מנט פוגש את המתנדבת
הפרישה של יוסיין בולט השאירה חור גדול מאוד באתלטיקה הג'מייקנית, לפחות אצל הגברים. בזמן שאצל הנשים איליין תומפסון-הרה סיפקה הצגה בריצות הקצרות עם שלוש מדליות זהב (למעשה ב-100 מטר כל הפודיום היה ג'מייקני), הגברים לא עמדו על הפודיום אפילו פעם אחת במאוצים.
היחיד שעשה זאת הוא האנסל פרצ'מנט ב-110 מטר משוכות, שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 13.04 שניות. אבל הזהב הזה של פרצ'מנט כמעט ונמנע ממנו, והכל בגלל אוטובוס.
2 צפייה בגלריה
האנסל פרצ'מנט
האנסל פרצ'מנט
הגיע בזמן בזכותה. האנסל פרצ'מנט
(צילום: getty images)
ביום הגמר פרצ'מנט לקח מהכפר האולימפי את אחד מהאוטובוסים המשמשים את הספורטאים במטרה להגיע לאצטדיון, אך הוא עשה טעות ומצא את עצמו במתקן השחייה. כדי לעשות את הדרך חזרה, הוא היה צריך לקחת שני אוטובוסים (עד לכפר האולימפי ומשם לאצטדיון), מה שעשוי לגרום לכך שהוא יחמיץ את ריצת הגמר.
"אם הייתי עושה את זה, לא הייתי מגיע בזמן אפילו לחימום. הייתי צריך למצוא דרך אחרת", אמר פרצ'מנט בווידאו שהעלה לרשתות החברתיות. "ניסיתי לבדוק אפשרות לעלות על אחד מהרכבים של העובדים, אבל הם היו קשוחים ולא הסכימו שאעלה איתם".
2 צפייה בגלריה
האנסל פרצ'מנט
האנסל פרצ'מנט
האנסל פרצ'מנט חוצה ראשון את קו הסיום
(צילום: רויטרס)
באותו רגע הוא פגש בטיאנה, מתנדבת של המשחקים: "ראיתי אותה והייתי צריך להתחנן, כי כמובן אסור לה לעשות יותר מדי, והיא בסופו של דבר נתנה לי כסף כדי לקחת מונית לאצטדיון. וכך הצלחתי להגיע בזמן לחימום, והיה לי מספיק זמן כדי להתכונן למרוץ".
בסופו של הווידאו, האצן הג'מייקני בן ה-31 יורד מהאוטובוס, פוגש את המתנדבת שהצילה אותו, מראה לה את מדליית הזהב בה זכה ומעניק לה חולצה של המשלחת שלו וכמובן לא שוכח להחזיר לה כסף על המונית.