אמה רדוקאנו, זה לא סוד, היא אהובת הקהל בווימבלדון. בכל זאת, לפני שנה זכתה הבריטית באליפות ארה"ב והפכה בן לילה לספורטאית הפופולרית בממלכה.
אתמול (שני) רדוקאנו פתחה את הופעותיה בגראנד סלאם הביתי עם ניצחון 4:6, 4:6 על אליסון ואן אויטבנק הבלגית, אבל את מירב הכותרות בסיבוב הראשון קיבלה דווקא טניסאית בריטית אחרת - והרבה פחות מוכרת - ג'ודי בוראג'.
3 צפייה בגלריה
ג'ודי בוראג'
ג'ודי בוראג'
בוראג' במהלך המשחק ולצד הילד החולה
(צילום :gettyimages)

המדורגת 141 בעולם אמנם הפסידה 6:2, 6:3 לאוקראינית לסיה צורנקו, אבל המשחק היה שולי. כי הרגע שנתפס בעיני המצלמות בתחילת המערכה השנייה הוא זה שגנב את ההצגה. בוראג' שמה לב שאחד ממחזירי הכדורים במגרש לא במיטבו. היא עצרה לרגע את משחקה, ניגשה לתיק שלה והביאה לאותו ילד ממתקים ומשקה אנרגיה. היא אף נשארה איתו כמה דקות, עודדה אותו עד שהגיע צוות רפואי שליווה את הילד אל מחוץ למגרש.
"הוא רק אמר לי שהוא ממש חלש ולא מרגיש טוב", אמרה בוראג' לאחר המשחק. "פשוט ניסינו לארגן לו משהו מסוכר. משקה האנרגיה לא ממש התאים לו, אז מצאנו סוכריות גומי כדי שיאכל וירגיש טוב יותר".
3 צפייה בגלריה
ג'ודי בוראג'
ג'ודי בוראג'
ריגשה את הצופים. בוראג'
(צילום :gettyimages)
"הוא לא היה נראה טוב ופשוט ניסיתי לעזור כמה שאפשר", הוסיפה הטניסאית הבריטית. "למעשה בצעירותי חטפתי התקפי חרדה בטורניר הנוער כאן, אז אני קצת יודעת איך הוא הרגיש".
צורנקו, שניצחה את בוראג', לא ממש חגגה לאחר המשחק. "אני ממש מודאגת", אמרה והתייחסה כמובן לפלישה הרוסית לאוקראינה והמלחמה שעדיין מתחוללת במדינתה. "מאז שהמלחמה החלה, אני מתחילה להרגיש מתח בכל פעם שהאזור שבו אני מתגוררת מופצץ".

הכסף מהניצחון יעזור לבנות מחדש את הבית באוקראינה

גם טניסאית אוקראינית אחרת, אנלינה קלינינה, נשאלה בסיום ה-6:4, 2:6, 4:6 על אנה בונדר בסיבוב הראשון, על התחושות בחודשים האחרונים. קלינינה סיפרה כי הפרס שהרוויחה מהניצחון (78 אלף פאונד) עזור לה ולמשפחתה לשקם את ביתה באוקראינה שהופצץ ונהרס.
3 צפייה בגלריה
אנלינה קלינינה
אנלינה קלינינה
הרבה יותר מרק ניצחון. קלינינה
(צילום :gettyimages)
"אני לא רק עוזרת למשפחה שלי, אלא גם לאנשים אחרים באוקראינה", סיפרה קלינינה. "זו זכות לשחק כאן. זו זכות לשחק בכל טורניר. ואם אתה מתקדם בו, אז אתה מרוויח יותר כסף שיעזור לאנשים במדינתי. לי זה מאוד חשוב".
קלינינה, המדורגת 29 בטורניר, הוסיפה: "הבית של הוריי ממש נהרס, יש בו חורים ענקיים. מנסים כעת לבנות אותו מחדש, אז בינתיים הם גרים בדירה שבה גרתי עם בעלי. אני אסירת תודה שהם חיים, זה יותר חשוב מהכל".