מכבי תל אבי תסיים גם העונה ללא אליפות, העונה השלישית ברציפות שהיא מפסידה את התואר ליריבתה המושבעת מכבי חיפה. עונת 2020/21 - מקום שני, עונת 2021/22 - מקום שלישי, עונת 2022/23 - כנראה גם היא תסתיים במקום השלישי.
וכתוצאה מאובדן האליפויות בשנים האחרונות, מכבי תל אביב צריכה לעשות ניקוי אורוות במועדון וניתן לראות כי הבעלים מיץ' גולדהאר ויד ימינו ג'ק אנגלידיס מתחילים במהפכה בשדרה הניהולית. בינתיים, מנכ"לית המועדון שרון תמם ומנהלה המקצועי של הקבוצה, ברק יצחקי, התפטרו וסיימו את דרכם. צריך לזכור כי יצחקי חווה במהלך השנה האחרונה לחץ וביקורת מהקהל הצהוב על ניהול הסגל.

1 צפייה בגלריה
מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
מאמן מ.ס אשדוד רן בן שמעון
רן בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)

כדי לחזור למאבק האליפות, מכבי תל אביב צריכה לעשות עוד דבר אחד: החזרת מאמנים ישראלים למועדון. גולדהאר נוהג שלא להחתים מאמנים ישראלים, והפעם האחרונה הייתה בעונת 2011/12 בה אימן ניר לוין (יצחקי ירד לקווים זמנית בעונת 2021/22 עד מיניו של מלאדן קרסטאיץ'). כרגע, מי שעומד על הקווים הוא אייטור קראנקה, מאמן ספרדי עם רזומה מרשים - אימן בגרנדה, מידלסברו, נוטינגהאם פורסט וברמינגהאם. בנוסף, היה עוזר מאמן של "המיוחד" ז'וזה מוריניו בריאל מדריד. אך קראנקה לא הצליח להטביע חותם בכדורגל הישראלי, כאשר הוא מסיים עונה ללא תואר ועם אחוזי הצלחה של 57.41%. דבר שכזה לא אמור להתקבל במכבי תל אביב שרוצה לרוץ לאליפות.
הפתרון הוא מאמן ישראלי שמכיר את הליגה, ולא עוד מאמן זר שעד שיכיר את הליגה יקחו כמה חודשים טובים. המאמן הישראלי הבכיר ביותר הוא ברק בכר, שיעבור לכוכב האדום בלגרד לאחר ההצלחה בשלוש העונות האחרונות במכבי חיפה - 3 אליפויות והעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. לדעתי, המאמן הבא בתור הוא רב"ש - רן בן שמעון.
בן שמעון הוא מאמן נהדר, שאימן בשנים האחרונות את מ.ס אשדוד וגרף שם הצלחה - הוא התבצר בפלייאוף העליון ב-3 עונות מתוך 4 בקדנציה השנייה שלו במועדון (בעונה השלישית במועדון סיים במקום ה-8). בנוסף, ב-2020/21 נתן עונת שיא בה אשדוד סיימה במקום השלישי והעפילה למפעלים האירופיים. הוא גם חתום על העונה ההיסטורית בקריית שמונה, 2011/12, בה לקח אליפות סנסציונית לצד גביע הטוטו. עוזרו, דרך אגב, היה ברק בכר.
לדעתי רן בן שמעון הוא האדם להנהיג את מכבי תל אביב בעונה הבאה. הוא אימן בעבר במועדון, ב-2008/09, אך לא הצליח ופוטר לאחר 8 מחזורים בלבד בהם ניצח רק בשני משחקים - ומאז התבגר, אימן בצורה רציפה בכמה קבוצות, לקח תארים והוכיח כי מגיע לו לחזור למכבי ולנסות להחזיר אותה למעמד האליפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.