החפיפניקית

מזריהן וסטו עד וארן ומיכה
"די!" – כך נכתב באותיות קידוש לבנה בסטורי שהעלתה אלונה ברקת באינסטגרם לכבוד יום המאבק באלימות נגד נשים שצוין ברחבי העולם. ברקע, לשם ההמחשה, הופיע צילום של יד מניפה כרטיס אדום ולצידה הדרישה: "אומרים די לאלימות נגד נשים!" – הכל עם סימני קריאה, המבטאים נחישות ודבקות במטרה. כמה חבל שבפועל התנהלותה מעלה דווקא סימני שאלה.
בקיץ 2015 התלוננה צעירה כי ניב זריהן, ששיחק אז במ.ס אשדוד, תקף אותה במועדון בת"א וגרם לחבלות בגופה. החלוץ הודה בהתנהגותו האלימה, וחויב בבית המשפט לפצותה ולבצע עבודות לתועלת הציבור. זה ממש לא הפריע לבעלת הפועל באר־שבע בסלקציה למועדון שלה. המאבק באלימות מתגמד ליד מאבק האליפות.
5 צפייה בגלריה
משגיחה מהיציע. ברקת
משגיחה מהיציע. ברקת
המאבק באלימות מתגמד ליד מאבק האליפות. אלונה ברקת
(צילום: עוז מועלם)
בקיץ 2018 הוחתם בקבוצתה המגן/קשר הצרפתי ז'וליאן סטו. זה קרה מספר חודשים אחרי תקרית שבה חבט בגרושתו, ובהתאם להסדר טיעון שאושר בבית המשפט נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על־תנאי ותשלום פיצויים לקורבן התקיפה. בקבוצתו של סטו, נאנסי, הוחלט לשחררו כבר בשלב בו נפתחה החקירה. בשביל ברקת הוא היה רכש הולם, אבל במובן אחר.
בפברואר 2020 הוחתם במועדון מהנגב אנתוני וארן. זה קרה כשנתיים אחרי הפצת הקלטת המביכה, שבה נראו החלוץ וחבריו כמי שאיבדו את חדר ההלבשה והפכו לכוכבי פורנו. אלימות לא הייתה שם, הבחורה מהסרטון העידה שהדברים נעשו בהסכמה, ועדיין, לא מדובר בשחקן חיזוק שמחתימה מי שמאמינה בהעצמה נשית. מה שאפשר לומר גם על דור מיכה והנבחרת הצעירה שלו.
5 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
אלונה ברקת
(איור: אופיר בגון)
כזו היא הצדקת ואשת העקרונות ברקת, בוגרת האולפנה של בני עקיבא. דוגלת בסיסמאות, אבל כשהדברים עומדים למבחן מעשי אל תחפשו אותה בעזרת הנשים.

הליצנים

השוטרים והחצרנים של לוזון
דבר מטריד מאוד קרה ביום שבת באצטדיון בנתניה, אבל בהתאחדות ובמינהלת שותקים. אוהדי מכבי פ"ת הניפו כרזות מחאה נגד מאמנם הכושל עם הכיתוב: "תורידו מהליצן ת'כתר! גיא הביתה!". הכי לגיטימי שיש, אבל המשטרה הורידה דווקא מהמוחים את הכרזה, בטענה שמדובר בכיתוב גזעני. שזה בערך כמו לטעון שאליפות היא מילה גסה.
באורח פלא, האקט הצפון־קוריאני התרחש מעט אחרי שלוליין אחר, המוכר בכינוי "הדוד אבי", נראה משוחח בטלפון הנייד שלו. והיו גם ליצני חצר. "יש גבול לכפיות טובה הזאתי, אפשר לשרוק בוז, אבל שלט כזה על ליצן?" הזדעק איל ברקוביץ', מוקיון מדופלם בזכות עצמו.
"מה אתם רוצים מגיא לוזון? מה, הוא לא רוצה להצליח?" השתומם כעבור כמה ימים שלמה שרף, ששולח בסיטונות מאמנים ושחקנים זרים הביתה (או לאכול בננות). הוא אף טרח להזכיר ש"אותו מאמן גם העלה אותם מהליגה השנייה". זה נכון, ומעניין מי המאמן שהוריד אותם לשם. "ברור, מדובר ב־14־13 אוהדים. אין למכבי פ"ת באצטדיון יותר ממאה אוהדים", הצטרף למקהלת סותמי הפיות השדר הדביק עמיחי שפיגלר, שאינו סותם את הפה לרגע.
5 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
מועדון שבו רק אלה שיושבים ביציע טוענים לכתר. אבי וגיא לוזון
(צילום: ראובן שוורץ)
אבל במשפחה הלוחמת המשיכו לא לספור את האוהדים הנאמנים, ואפילו עשו להם טרנספר ליציע המרוחק מהספסל של המאמן במשחקי הבית. כאן המקום לציין שפעם, כשלוזון אימן בסטנדארד ליאז' הבלגית, אמר עליו מאמן העבר של הקבוצה, אד דה מוס: "הוא יותר ליצן ממאמן".
אז לכל אלה שמתקשים להבין את תסכול האוהדים ממה שקורה במשפחתון, הנה רק תזכורת סמלית: ב־2019 פוטר ממכבי פ"ת אלישע לוי בתום 17 מחזורים. הקבוצה הייתה אז במקום התשיעי, עם 35 אחוזי הצלחה. ב־2018 היא סיימה במקום השמיני, והנשיא עמוס לוזון נפרד בחום מהמאמן שרון מימר: "סמרטוט, לא תאמן פה יותר".
ב־2011 נזרק מהקבוצה מרקו בלבול כבר אחרי שמונה מחזורים, כשהייתה במקום ה־9 (מתוך 16). היו לו 46 אחוזי הצלחה, והנשיא המאוכזב פיטר אותו בדרך ייחודית, ומנע ממנו להיכנס לחדר ההלבשה בתום המשחק. ורק הצאצא מגרד היום את הקו האדום מלמטה, עם 30 אחוזי הצלחה בלבד, בז לאוהדים "יפי הנפש", ומודיע שהסיכוי שיתפטר זהה לסיכוי לזכות בלוטו.
המקום שלו מובטח למרות הנפילות, המשפחה מטפחת מחלקת נוער מצוינת רק למטרות אקזיט, ועוד יש להם טענות לאוהדים אמיתיים שדורשים להוריד מהליצן את הכתר. זה מה שקורה במועדון שבו רק אלה שיושבים ביציע טוענים לכתר.

החוגג

הבעלים במעצר, אוחנה במרוקו
לא ברור למה, אבל ההד התקשורתי שעורר מסעם למרוקו של אנשי ההתאחדות לכדורגל היה צנוע בהרבה מזה של אנשי משלחת הביטחוניסטים בראשות השר בני גנץ.
בפרטים שהותרו לפרסום נמסר כי בשיחות נדונו הסכמי שיתוף פעולה רחבים, כנסים מקצועיים, קיום מחנות אימון במתקן של המארחים ולימודים על המהפכה בכדורגל הנשים שהובילו. מנגד, לפי אחד הדיווחים, "המרוקאים מתעניינים בעולם הטכנולוגיה והחדשנות בישראל".
בפמלייתו של היו"ר אורן חסון נכללו המנכ"ל יוסי שרעבי, המשנה למנכ"ל רונן הרשקו, הסמנכ"ל אבי לוי, סמנכ"לית הכספים טלי אורבייטו, ראש מערך ההסברה שלומי ברזל, חבר ההנהלה אלי אוחנה ומאמן הנבחרת הצעירה אלון חזן. איך נבחרו שמונת חברי המשלחת? בהתאחדות לא השיבו, אך הבהירו כי "למעט הטיסות, כל עלות האירוח הייתה על המארחים". מצוין, אם הם דואגים למימון אז יאללה, מימונה.
5 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
מתעקש לטייל למרוקו דווקא בימים טרופים אלה. אלי אוחנה
(צילום: עוז מועלם)
מצד שני, די מוזר שמנהל הנבחרות הצעירות, ההולנדי ילה חוס, לא הצטרף, וגם לא עוזרו מהמחלקה לרגעים מדויקים בוני גינצבורג, או ראש מחלקת הסקאוטינג הלאומי משה סיני. ואם כבר כדורגל נשים, למה לא שלחו אישה שמבינה בכדורגל? ואיך זה שהמרוקאים מתעניינים ב"עולם הטכנולוגיה והחדשנות בישראל", ואיש לא חשב לצרף למשלחת את המוח והמנוע שמאחורי הכדורגל שלנו, שטרן חלובה?
ולסיום השאלה הכי מסקרנת: מדוע התעקש חבר ההנהלה אוחנה לטייל למרוקו דווקא בימים טרופים אלה, כשמעסיקו וידידו חשוד בעבירות חמורות של הונאה ומין, ובדיוק ביומיים שבין שני משחקי ליגה קריטיים לקבוצתו המקרטעת? מבחינת ההתאחדות זה דווקא ברור ומתבקש. לך תוותר על פרפקציוניסט כה חיוני, שהוכיח את כישורי המו"מ שלו עם עסקנים ערבים זרים כבר לפני שנה במפרץ.

הזוחלים

מד"א לספורטאים, פחות לחולים
"מגן דוד אדום ערוך לאבטח רפואית את אירוע רכיבת האופניים 'סובב כנרת 2021'. לכל אורך המסלול ייפרשו כוחות מד"א באמצעות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי מד"א וחוליות מגישי עזרה ראשונה. מסוק מד"א ישהה בכוננות גבוהה. בנקודת הסיום יוקמו אוהלי מיון עם מיטות טיפול נמרץ שיאוישו על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א, וציוד הכולל בריכות מים עם קרח".
את ההודעה הנ"ל הפיץ לתקשורת יומיים לפני האירוע דובר הארגון, זכי הלר. באחת התמונות שצירף נראה מסוק אדום־לבן מרחף בשמיים, ובשנייה פרמדיק רוכב על אופנוע, בפוזה שלא הייתה מביישת את האופנוען האיטלקי האגדי ולנטינו רוסי.
5 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
יש לכם אמבולנס בחצי זמן לכבוד הבלאק פריידיי?
(צילום: shutterstock)
"כוחות מד"א ערוכים לאבטח רפואית את טריאתלון נתניה ה־18", מסר שלשום אותו דובר, לצד הפירוט המוכר: "ניידת טיפול נמרץ, אמבולנסים, טרקטורון, אופנועי מד"א וחוליות מגישי עזרה ראשונה שינועו על המסלולים על מנת להגיש מענה רפואי לכל צורך". גם כאן צורפו תצלומים של רכבי ההצלה, חוץ מהטרקטוריסט הרפואי. כך נוהגים בארגון גם לפני מרתונים עירוניים ומרוצים עממיים למיניהם: עוד בטרם הזינוק חולי הפרסום רצים לספר לחבר'ה.
ביום שישי האחרון התקשרתי ל־101 כדי להזעיק אמבולנס לחולה כרוני, שהתפתל מכאבים. שום הליקופטר או טרקטורון לא נשלח, ורק כעבור 55 דקות ועוד שתי שיחות טלפון נזעמות הניידת הגיעה. "אין לנו אמבולנס לכל אזרח", הסבירו המוקדנים, "זה שהיה בדרך הוזעק למקרה חירום".
לאור העובדה שזה היחס במד"א לציבור החולים, ושהם משקיעים כל כך הרבה ביחסי ציבור לאירועי ספורט עממיים של בריאים, שכחתי לשאול אותם רק דבר אחד: יש לכם אמבולנס בחצי זמן לכבוד הבלאק פריידיי?

מילה זו מילה

"גרינפלד הולך עם האמת שלו, ואז הולך עם האמת האמיתית של ה־VAR"
אלי גוטמן הולך עם החפירה שלו, ואז מתחפר בחפירה של עצמו