כשלוקה ברסל הבלגי היה בן 17 בלבד הוא הדהים את ענף הסנוקר כשהפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה שמעפיל לאליפות העולם. ברסל סומן כמי שעשוי להיות אחד מהכוכבים הגדולים בענף - ולמשוך קהלים חדשים לספורט שרוב שחקניו מגיעים מבריטניה וסין.
זה קרה באופן חלקי ביותר. ברסל בן ה-28 אכן התבסס כשחקן צמרת (מדורג כיום 10 בעולם), אבל באליפות העולם, הבמה החשובה מכולן, הוא נחנק פעם אחר פעם. עד השנה הוא לא ניצח במשחק אחד בקרוסיבל, האולם המארח את אליפות העולם.
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
גדול שחקני הסנוקר בהיסטוריה. אוסאליבן
(צילום: George Wood/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
לוקה ברסל
לוקה ברסל
מועמד רציני לזכות בתואר. ברסל
(צילום: George Wood/Getty Images)
נראה שהיום חל המפנה הגדול, ברסל בסשן מושלם ניצח בכל שבעת המשחקונים היום והפך פיגור משמעותי 10:6 מול רוני אוסאליבן, גדול שחקני הסנוקר בהיסטוריה, לניצחון מדהים 10:13 שהעניק לו את הכרטיס לחצי הגמר.
אוסאליבן נראה מאוד לא מרוכז היום - והרבה לבצע טעויות. ברסל העניש אותו על כל טעות וטעות ופשוט ריחף על פני השולחן עם ברייקים של 112, 64, 72, 61, 78 ו-63 נקודות. אחרי ניצחון כל כך מרשים, אי אפשר שלא להתייחס אל ברסל כאל מועמד רציני לזכות בתואר. הוא יפגוש בחצי הגמר את המנצח במשחק בין סי ג'יאהוי ואנתוני מקגיל (8:8 בתום שני סשנים).
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
אוסאליבן לא מאמין
(צילום: George Wood/Getty Images)
מי שעוד העפיל לחצי הגמר הוא מארק אלן שניצח 10:13 את ג'אק ג'ונס, הסינדרלה של האליפות לצד סי ג'יאהוי. ג'ונס עשה חיים קשים מאוד לג'ונס, אך בסופו של דבר הניסיון של אלן נתן את אותותיו והוא ניצח בשלושה משחקונים ברציפות כדי להכריע את ההתמודדות.
אלן חוזר למעמד חצי הגמר לראשונה מאז 2009. אחרי העונה המצוינת שהייתה לו, הוא לא יסתפק בפחות מזכייה בתואר. "ג'אק היה מדהים בסשן הראשון. בסשן השני שנינו התקשינו. בסשן השלישי הניסיון שלי עשה את ההבדל", אמר אלן, "עבר יותר מדי זמן מאז שהעפלתי לחצי הגמר. אני הולך ליהנות מכל דקה".
ג'ונס: "החמצתי יותר מדי כדורים קלים. בקושי ישנתי בשני הלילות האחרונים ולא הרגשתי טוב לאורך המשחק. אני בטוח שכשאביט בתמונה המלאה, אני אבין שלמדתי המון מההופעה הזו. בעבר לא הייתי כל כך מוטרד מלשחק בקרוסיבל, אבל עכשיו כשאני מבין מה זה, אני אשמח מאוד להגיע לכאן גם בשנה הבאה".