12 צפייה בגלריה
זהבי, דאבור וסולומון
זהבי, דאבור וסולומון
זהבי, דאבור וסולומון
(איור: ליאו אטלמן)
מנור סולומון הוא הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי. לא רק בביצועים שלו על כר הדשא, אלא גם ברמת השכר. החתימה הקרובה בפולהאם האנגלית תהפוך את הקשר בן ה-22 לכדורגלן הישראלי עם המשכורת הגבוה ביותר. שאלה מעניינת לא פחות היא מי יתר השחקנים בכחול-לבן שמאיישים את יתר 9 המקומות בטופ-10. ערן זהבי שם, אל תדאגו, גם מואנס דאבור. אבל מי השאר? את זה תגלו כעת.

10. עומר אצילי: 350 אלף אירו

28 | מכבי חיפה | שווי שוק: 1.5 מיליון אירו
פותח עונה שלישית מתוך ארבע
אצילי יפתח כנראה את העונה עם שכר גבוה יותר, אחרי שמכבי חיפה תשדרג אותו לכחצי מיליון אירו, מה שיהפוך אותו למשתכר השני מבין הישראלים בליגה. אצילי נמכר מבית"ר ירושלים לגרנדה ב-750 אלף אירו, ואחרי שנה חזר לכדורגל הישראלי כשמכבי ת"א רכשה אותו במיליון אירו. בקריית-שלום הוא השתכר כחצי מיליון אירו, עד שעבר לקפריסין ושם למכבי חיפה, שמשלמת לו בינתיים פחות.
12 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
יפתח כנראה את העונה עם שכר גבוה יותר. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום

9. ליאור רפאלוב: 350 אלף אירו

36 | אנדרלכט | שווי שוק: 800 אלף אירו
שנה שנייה ואחרונה באנדרלכט
אחד הלגיונרים המרשימים והעקביים ביותר של הכדורגל הישראלי, עם למעלה מעשור של הצלחות בתחנות השונות בבלגיה. שווי שוק שלו היה בשיאו לפני חמש שנים, ארבעה מיליון שקלים. רפאלוב עזב את מכבי חיפה לפני 11 שנה בתמורה ל-2.5 מיליון אירו שקלאב ברוז' שילמה עבורו. הוא כבר הגיע לרמות שכר של 800 אלף אירו בברוז', אבל ירד בשלהי הקריירה. לא חזר ארצה למרות הצעות שקיבל, בין היתר מבאר-שבע, מאחר שיש לו עסקים מצליחים באנטוורפן.
12 צפייה בגלריה
ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב
אחד הלגיונרים המרשימים והעקביים ביותר של הכדורגל הישראלי. רפאלוב
(צילום: AFP)

8. דן גלזר: 390 אלף אירו

25 | מכבי ת"א | שווי שוק: 1.4 מיליון אירו
חוזה עד יוני 2024 ואופציה לעונה נוספת של המועדון
לקראת סיום העונה שעברה, גלזר האריך את החוזה שלו בעוד שלוש שנים עם אופציה לרביעית, וקיבל בתמורה את השכר הגבוה ביותר בקריירה. בזמן שדור פרץ ויונתן כהן עברו לאיטליה, גם גלזר שקל לעזוב לחו"ל, אבל הוא נשאר בסופו של דבר בצהוב, למרות שלא זנח את הכוונה לשחק בעתיד באירופה.
12 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
לא זנח את הכוונה לשחק בעתיד באירופה. גלזר
(צילום: עוז מועלם)

7. ניר ביטון: 390 אלף אירו

30 | מכבי ת"א | שווי שוק: 800 אלף אירו
עבר מסלטיק כשחקן חופשי וחתם לשנתיים
אחרי כמעט עשור בסלטיק, במהלכן זכה בשמונה אליפויות, חוזר ביטון לליגה הישראלית. הקשר, שעבר מאשדוד לגלזגו תמורת 820 אלף אירו, השתכר בסלטיק כ-600 אלף ליש"ט לעונה. עכשיו, עם החזרה ארצה, הוא ירד לרמת שכר נמוכה הרבה יותר, אבל עדיין יהיה אחד הישראלים המשתכרים הגבוהים ביותר בליגה בעונה הקרובה.
12 צפייה בגלריה
ניר ביטון ומשפחתו
ניר ביטון ומשפחתו
אחרי כמעט עשור בסלטיק, חזר לליגה הישראלית. ביטון
(צילום: רויטרס)

6. ליאל עבדה: 410 אלף אירו

20 | סלטיק | שווי שוק: 7.5 מיליון אירו
מתחיל עונה שנייה מתוך חוזה לחמש שנים
השחקן שנמכר ממכבי פ"ת לסלטיק בארבעה מיליון אירו הוכיח את עצמו בשנת הבכורה בסקוטלנד. שווי השוק שלו הוא הגבוה ביותר אחרי סולומון, בעיקר בגלל גילו הצעיר, והוא הוקפץ בעידן אלון חזן להרכב הנבחרת. נראה כי שכרו יעלה משמעותית בתחנות הבאות שלו, והוא כבר נמצא תחת מעקב של מספר קבוצות, כולל מהאי הבריטי. בארץ הוא היה אמור לקבל שכר חייל של 5,300 שקל בחודש, בסלטיק הוא זוכה למענקי ניצחונות (3,000 ליש"ט) והופעה בהרכב (2,000 ליש"ט) גבוהים הרבה יותר.
12 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
כבר נמצא תחת מעקב של מספר קבוצות, כולל מהאי הבריטי. עבדה
(צילום: AFP)

5. יונתן כהן: 485 אלף אירו

26 | פיזה | שווי שוק: 1.8 מיליון אירו
פותח שנה שנייה מבין חמש עונות בחוזה
מכבי ת"א מכרה את כהן בקיץ שעבר ב-2.2 מיליון אירו לפיזה מליגת המשנה באיטליה, שציפתה לעלות ליגה. בפועל, זו הייתה עונה מאכזבת מאוד לכהן שהציג יכולת חלשה, ולפיזה שלא עלתה לסרייה A. אלמלא השכר הגבוה והחוזה לעוד ארבע עונות, ייתכן מאוד כי היה מעדיף לשוב ארצה. יש לו מענק עלייה ובונוס על שערים ובישולים, שיכולים להקפיץ את שכרו ל־650 אלף אירו, אבל אין לו סעיף יציאה.
12 צפייה בגלריה
יונתן כהן חותם על החוזה בפיזה
יונתן כהן חותם על החוזה בפיזה
מענק עלייה ובונוס על שערים ובישולים. כהן
(צילום: האתר הרשמי של פיזה)

4. גדי קינדה: 835 אלף אירו

28 | קנזס סיטי | שווי שוק: 4 מיליון אירו
חתם לפני ארבע שנים לשנתיים וחצי
קינדה נמכר מבית"ר ירושלים, שהתחלקה עם מ.ס אשדוד בארבעה מיליון אירו ששילמה קנזס סיטי, והפך לאחד מחמשת המשתכרים הגבוהים ביותר במועדון מה-MLS. מדובר בחוזה מובטח של עוד 40 אלף אירו, כך ששכרו יכול להגיע גם ל-875 אלף אירו לעונה. אם ימשיך ביכולת שלו, קינדה אמור להשתדרג ואולי לעבור לקבוצה בכירה אף יותר.
12 צפייה בגלריה
גדי קינדה
גדי קינדה
אחד מחמשת המשתכרים הגבוהים ביותר במועדון מה-MLS. קינדה
(צילום: AP)

3. ערן זהבי: מיליון אירו

34 | מכבי ת"א | שווי שוק: 1.5 מיליון אירו
עבר כשחקן חופשי מאיינדהובן בחוזה לשנתיים
זהבי הגיע בעבר לרמת שכר שלא מוכרת בכדורגל הישראלי: 15 מיליון דולר לעונה בסין, כשרק מענקי השערים שלו בחלק מהעונות הגיעו לכ-720 אלף דולר. בשנתיים האחרונות באיינדהובן הוא כבר קיבל הרבה פחות, כדי לשחק באירופה: 2.2 מיליון אירו לעונה כשכר בסיס, שעם המענקים הגיע ל-2.5 מיליון. כבר בפברואר הוא סגר את התנאים שלו במכבי ת"א בשיחה של חמש דקות עם מיץ' גולדהאר, שמכר אותו לפני שש שנים לגוואנגז'ו תמורת שמונה מיליון דולר. יחד עם מענקי הצלחה באירופה וזכייה באליפות, שכרו עשוי להגיע לכ־1.25 מיליון אירו.
12 צפייה בגלריה
חוזר לכדורגל הישראלי. זהבי
חוזר לכדורגל הישראלי. זהבי
חוזר לכדורגל הישראלי. זהבי
(צילום: עוז מועלם)

2. מונס דאבור: 1.5 מיליון אירו

30 | הופנהיים | שווי שוק: 4 מיליון אירו
נמצא בעונה שלישית מתוך חמש בחוזהו, שמסתיים ביוני 2024
דאבור שבר שיא העברות של כדורגלנים ישראלים כשנמכר לפני שלוש שנים מזלצבורג לסביליה תמורת 17 מיליון אירו, וחצי שנה לאחר מכן כבר עבר להופנהיים בתמורה ל-12 מיליון. בימי הזוהר שלו בזלצבורג הוא הגיע לשווי שוק של 15 מיליון אירו, שמאוחר יותר עלה במכירה לסביליה. השכר שלו בספרד היה כשני מיליון אירו, והוא התפשר במעבר להופנהיים על שכר נמוך יותר, אבל מדובר עדיין באחד משני המשתכרים הגבוהים ביותר מבין הכדורגלנים הישראלים כיום. ככה זה כשאתה משחק באחת מחמש הליגות הטובות בעולם. נראה כי התחנות הבאות יורידו את רמת השכר שלו, אלא אם ישחק באמירויות.
12 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
משחק באחת מחמש הליגות הטובות בעולם. דאבור
(צילום: גטי אימג'ס)

1. מנור סולומון: 2 מיליון אירו

22 | פולהאם | שווי שוק: 18 מיליון אירו
עבר בהשאלה בחינם משחטאר דונייצק עד לתום העונה
לפני שלוש שנים וחצי שחטאר רכשה אותו ממכבי פ"ת תמורת שישה מיליון אירו, והוא השתכר 600 אלף אירו. העונה סולומון קופץ כיתה לליגה הטובה בעולם בזכות היכולת שלו בליגת האלופות, כולל השערים מול מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד, יחד עם המנהיגות בנבחרת ישראל. בשל תקנה חדשה של פיפ"א, שחטאר שכבר סגרה עם פולהאם על מכירה שלו ב-7.5 מיליון אירו, לא תקבל כלום - וזה עוזר בעיקר לסולומון. שכרו בפולהאם, אחרי שיחתום סופית, יכול להגיע ל־2.5 מיליון אירו עם בונוסים (על משחקים, דקות, מיקום ושערים). הוא מסיים חוזה בקיץ הבא, ועונה טובה בפרמייר-ליג תשדרג משמעותית את שכרו ואולי גם תסדר לו מעבר לקבוצה בכירה יותר.
12 צפייה בגלריה
התמונה של מנור סולומון חוגג את השער נגד ריאל מדריד
התמונה של מנור סולומון חוגג את השער נגד ריאל מדריד
הוא מסיים חוזה בקיץ הבא. סולומון
(צילום: EPA)
פורסם לראשונה: 10:17, 10.07.22