מישהו זוכר את נובאק ג'וקוביץ' של לפני 2011?
התחלתי לצפות בטניס ב-2008, משחק הגמר האגדי בווימבלדון. המורשת המושלמת של האמן משוויץ ששלט בסבב במשך 5 שנים ביד רמה, חטפה את הסדק האמיתי הראשון שלה, עם הפסד על המגרש הירוק הביתי לרפאל נדאל, שסימן את שינוי מאזן הכוחות ביניהם. במספר השנים הבאות עולם הטניס היה שייך באופן בלעדי לשני הענקים האלה, כששנה אחרי, ב-2009, פדרר מנפץ את שיאו של סמפראס וזוכה בגראנד סלאם ה-15 שלו על אותו דשא ירוק, ונדאל משלים עונה חלומית עם 3 סלאמס ב-2010.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
(EPA/YOAN VALAT)
כולם דיברו על זלילת כל תואר אפשרי בסבב ע"י 2 הענקים האלה, והדרך לכתיבת ההיסטוריה של שניהם נראתה סלולה (נכון, כבר היה פער גילים מובהק לטובת נדאל, ועדיין, המורשת של השווייצרי ממש לא הייתה לקראת סיומה). נובאק היה מדורג שלישי, מיד אחריהם, במשך רוב התקופה הזאת. ועדיין, הפער היה עצום. הם היו השחקנים הראשיים, תמיד נפגשו בגמרים, כמעט אף פעם לא "מעדו" בסיבובים ראשונים, כששאר הסבב משמש בעיקר כתפאורה. התשובה באותה תקופה לשאלה "מי יוכל עליהם?" אף פעם לא הייתה נובאק. למרות שזכה באוסטרליה כבר ב-2008, כולם דיברו על מארי בתור הטוען לכתר, על צונגה המוכשר שהיה מראה טניס מרהיב מדי פעם, על דל פוטרו האגדי.
ואז, ב-2011, קפיצת המדרגה הגיעה דווקא מסרביה. נובאק זכה באוסטרליה עם טניס משכנע, ומשופר בכמה דרגות מהטניס שהציג במשך התקופה שלו בסבב מאז שהפך למקצוען. הוא המשיך לתחילת עונה שכללה רצף של 41 ניצחונות, זכה לראשונה בווימבלדון ובארה"ב, ומאז, 12 שנה אחרי זה, עדיין לא עצר. על היכולת הפנומנלית אין צורך להרחיב במילים, לנקודות השנויות במחלוקת אין צורך להתייחס. מבחינתי, זה לא הסיפור.
כולם מדברים על כמה חשוב המזל, הטיימינג, להיות במקום הנכון בזמן הנכון. והם צודקים, זה חשוב מאין כמוהו. ולנובאק היה מזל רע, וטיימינג גרוע, והוא היה במקום הכי לא נכון בזמן הכי לא מתאים, כשהפך למקצוען בשיאה של תקופת 2 הטיטאנים בסבב. הם היו שם לפניו, ומלפניו, והוא הצליח להפוך את הקערה.
וכאשר רואים היום כל כך הרבה שחקנים צעירים, מוכשרים באמת, "חיות של המשחק" כמו שאומרים, כמו זברב, ציציפאס, אוז'ה-אליאסים, מדבדב ורובלב, שמשחקים כמה שנים טובות בסבב, ומגיעים לשלבים מתקדמים פה ושם, וזוכים בטורנירים פה ושם,אבל פשוט לא מצליחים לפרוץ ולעשות את הצעד קדימה הזה בצילם של אגדות המשחק, נקודת המפנה הזאת, אי שם לפני 12 שנה, מוערכת אפילו יותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.