בפעם השנייה בקריירה ואחרי יותר משבע שנים מאז זכייתו הקודמת, מאור שלום בן ה-26 הוכתר אתמול (ד') לאלוף ישראל בסנוקר אחרי שניצח 2:4 בגמר בקלאב 147 בתל אביב את שחר רוברג, אלוף ישראל ארבע פעמים.
פתיחת המשחק הייתה מהוססת יחסית מצדם של שני השחקנים שהתקשו במשחקונים הראשונים לייצר זרימה ורצפים ארוכים. רוברג היה הראשון שעלה ליתרון, אך שלום השווה ל-1:1 ולאחר מכן חולל מהפך במשחקון שהוכרע על הצבעים אחרי שהטביע כדור ורוד לא פשוט.
3 צפייה בגלריה
מאור שלום
מאור שלום
אלוף ישראל. שלום
(צילום: אליסף דעואל)
אחרי ההפסקה, נראה היה ששני השחקנים השתחררו והמשחק הפך התקפי הרבה יותר. שלום עם ברייק של 66 נקודות עלה ל-1:3 והציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר. רוברג לא ויתר וקבע את הברייק הגבוה ביותר במשחק, 91 נקודות כדי לצמק ל-3:2.
במשחקון השישי, ברייק של 25 נקודות העלה את שלום ל-0:67. רוברג היה זקוק לארבעה סנוקרים, הוא חזר לשולחן אך לא הצליח להשיג אותם - ולאחר ששלום הטביע ירוק הוא הבטיח את הניצחון במשחקון ובאליפות כולה.
3 צפייה בגלריה
מאור שלום
מאור שלום
מאור שלום בפעולה
(צילום: אליסף דעואל)
"התחושה מדהימה", אמר שלום שזכה בשנה שעברה גם באליפות ישראל בפול, "הייתי מאוד לחוץ בהתחלה. מול שחקן כמו שחר, אם אתה מגיע ביום לא טוב, אתה יכול למצוא את עצמך מהר מאוד בחוץ. אחרי ההפסקה הייתי במצב שהבנת שאו שאני מביא את הרמה שלי ומנצח - או שאני לא מביא ומפסיד".
שלום הוריד בשנים האחרונות מעט הילוך מהסנוקר והתייחס להמשך דרכו בענף: "לא חזרתי לסנוקר בפול גז - וזה דווקא יתרון מבחינתי. זה הוריד ממני המון לחץ. החלום שלי הוא ליהנות מהמשחק ולאן שזה יוביל אותי זה יוביל. אם אצליח להגיע לסבב המקצועני מה טוב, אבל צריך להקריב בשביל זה הרבה. אולי יום אחד באמת אנסה את מזלי שם".
3 צפייה בגלריה
מאור שלום
מאור שלום
(צילום: אליסף דעואל)
רוברג: "אף פעם לא כיף להפסיד, אבל עם יד על הלב פשוט לא שיחקתי מספיק טוב. לא הגיע לי לנצח. היתרון היחסי שלי בישראל הוא השליטה המהודקת בלבן - מה שעוזר לי לייצר רצפים, אבל היום זה פחות עבד. כשההתקפה פחות עובדת אתה רוצה לסמוך על ההגנה וההגנה שלי הייתה על הפנים. השארתי למאור המון הזדמנויות והוא שחקן התקפה מדהים. המשחק שלו מרחוק הוא אחד הטובים שראיתי. כשאתה לא שם אותו בפינה מספיק פעמים, אתה תמצא את עצמך בפינה. המטרה שלי היא אליפות אירופה במארס במלטה".