שושלת היא שושלת. גם אחרי עונה שלא עמדה בסטנדרטים הגבוהים שהציב המועדון בשנים האחרונות, קנזס סיטי שוב בסופרבול. הצ'יפס ניצחו הלילה (בין ראשון לשני) בבולטימור 10:17 בגמר ה-AFC, הפעם הרביעית בחמש האחרונות שהם מעפילים למשחק הגדול, שיתקיים בעוד שבועיים בלאס וגאס. בשניים מהמקרים הם זכו באליפות, ויהיה קשה להמר נגדם גם הפעם למרות שהיריבה – סן פרנסיסקו – נראית עדיפה. השתיים נפגשן בסופרבול לפני ארבע שנים, אז זה הסתיים בניצחון של קנזס סיטי.
הדרך של האלופה הייתה קשה בצורה יוצאת דופן. היא הייתה צריכה לעבור בשבוע האחרון משחקי חוץ בבאפלו ובבולטימור, שתי קבוצות מעולות שהיו בטוחות שהפעם הם מפילות את המלכה. אבל איכשהו אנדי ריד מצא את המסלול המדויק להכניע את הענקיות, הפעם בזכות מופע הגנתי אדיר. הצ'יפס חטפו מסירה קריטית של למאר ג'קסון ברבע האחרון, גרמו לשני איבודים נוספים – אחרי הפלה של ג'קסון ומהלך הגנה מדהים בדרך לטעות של זיי פלאוורס שהיה על סף טאצ'דאון – ולא השאירו סיכוי לקבוצה הטובה ביותר בליגה בעונה הסדירה.
2 צפייה בגלריה
שחקני קנזס סיטי צ'יפס חוגגים
שחקני קנזס סיטי צ'יפס חוגגים
שחקני קנזס סיטי צ'יפס חוגגים
(EPA/SHAWN THEW)
2 צפייה בגלריה
שחקן קנזס סיטי צ'יפס טראוויס קלסי חוגג עם טיילור סוויפט
שחקן קנזס סיטי צ'יפס טראוויס קלסי חוגג עם טיילור סוויפט
נוסעים ללאס וגאס. טראוויס קלסי עם טיילור סוויפט
(Patrick Smith/Getty Images)
טראוויס קלסי תפס מסירה של פטריק מהומס על 19 יארד לטאצ'דאון הראשון במשחק, והטריף את החברה טיילור סוויפט שחגגה ביציע. גם בסופרבול נראה את הזמרת הפופולרית בעולם מתחזקת את הזוגיות המתוקשרת. מסירה של ג'קסון לפלאוורס על 30 יארד הובילה לשוויון, אבל קנזס השתלטה מחדש עם ריצה של אייזיאה פאצ'קו בתחילת הרבע השני. זה גם היה הטאצ'דאון האחרון במשחק, ושתי בעיטות, אחת לכל צד, לא שינו את השורה התחתונה. ג'קסון אמור להסתפק בתואר ה-MVP של העונה שכנראה יוענק לו.
בגמר ה-NFC, דטרויט הובילה בהפסקה 7:24 בסן פרנסיסקו והאמינה שתגיע לסופרבול הראשון בתולדותיה, ואז עזרה למארחת להפוך לניצחון 31:34.
המהירות המדהימה של רצי דטרויט תפסה את הניינרס לא מוכנים, וג'יימסון וויליאמס, דייויד מונטגומרי וג'אמיר גיבס נכנסו בזה אחר זה לאנדזון. הניינרס המיואשים חיפשו כיוון, ומצאו את הפתח עם תפיסה מטורפת של ברנדון איוק מכדור שניתז משחקן הגנה הרבע השלישי. ההתקפה הסתיימה בטאצ'דאון של איוק, ואז הליונס נעלמו: איבוד של גיבס, שני כדורים שג'וש ריינולדס היה חייב לתפוס והחמיץ, הימורי התקפה מוגזמים של המאמן דן קמפבל. כשמהצד השני יש את הרץ הענק כריסטיאן מקאפרי (שני טאצ'דאונים), שקיבל תמיכה מביצועים מושלמים של הקוורטרבק ברוק פרדי, דטרויט לא הצליחה לעצור את הקריסה. זה יהיה סופרבול אגדי.