ג'ורדי קרויף החזיק בכמה אמונות ברורות בזמן שהיה המנהל המקצועי של מכבי ת"א. תובנות הקשורות לבניית סגל וניהולו שעליהן הוא חזר לא פעם. אחת האמונות האלה, אולי אפילו הקו המנחה המוביל, היה שמכבי ת"א צריכה את הישראלים הטובים ביותר אצלה, זה הבסיס. הזרים הם בונוס.
קרויף אמר את הדברים בבירור בראיונות שנתן כשעזב את ישראל: "צירפנו זרים בעיקר בחינם כי האמונה שלנו הייתה שצריך לרכוש את הישראלים הטובים ביותר ושם צריכה להיות ההשקעה העיקרית". והנה, כבר שני קייצים שהמועדון מאבד את הישראלים הטובים ביותר, או כאלה שנמצאים קרוב למעמד הזה.
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: מכבי תל אביב)
הפרידה מדור מיכה ומעומר אצילי לא נעשתה על רקע מקצועי כמובן, גם לא כלכלי, אבל לא משנה מה אתם חושבים על ההחלטה של מיץ' גולדהאר, התוצאה היא אותה תוצאה – מכבי נשארה ללא שניים מהשחקנים הטובים ביותר בליגה. החודש היא נפרדה גם מהשחקן הטוב ביותר שלה בעונה האחרונה, דור פרץ, שסיים חוזה וחתם בוונציה. גם איתן טיבי הלך. נכון, טיבי אפילו לא היה שחקן הרכב קבוע אצל פטריק ואן לוון, אבל תסתכלו על רשימת הבלמים בנבחרת ישראל ותגלו שטיבי הוא עדיין הבכיר שבהם. גם איתי שכטר נתפס רק כשחקן משלים, אבל צריך לזכור שבחלק האחרון של העונה הוא היה החלוץ הפותח ושגם המתחרה שלו, אלכסנדר פשיץ', עזב.
מכבי ת"א תפתח הערב (חמישי, 21:30) עונה חדשה כשתפגוש במונטנגרו את סוטייסקה במוקדמות הליגה האזורית החדשה. הקיץ עוד ארוך, אבל את הבור המקומי שנוצר, הישראלי, יהיה קשה למלא. נכון, יש לא מעט ישראלים בכירים בסגל, כמו דן גלזר, שרן ייני, אייל גולסה, יונתן כהן (אם יישאר), אבי ריקן, מתן חוזז ומתן בלטקסה (עשה קפיצה גדולה), אבל יהיה קשה לחזק את הבסיס הזה.
4 צפייה בגלריה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
(צילום: עוז מועלם)

זמן לשינוי קונספט?

שני ישראלים הוחתמו בינתיים, שני שחקני ליגה טובים, אבל לא כאלה שנמצאים כרגע בקצפת של השחקנים הישראלים. עידן נחמיאס יצטרך להיכנס למקום של טיבי. נחמיאס הוא בלם עם משחק גובה טוב, אבל רחוק מלהיות מושלם מול שחקנים זריזים או לחלופין בהנעת כדור מאחור. לאוסאמה חלאיילה, מעבר למהירות ההאצה, יש גם תנועה טובה, הוא יודע לעזור בבניית התקפות בירידה לאחור ואז נכנס שוב לרחבה ומסיים בנגיעה. קרוב ל-90 אחוזים מהשערים של חלאיילה הובקעו בנגיעה אחת או שתיים בכדור, כך שמישהו יצטרך למסור לו, וכרגע אין בקבוצה יוצרים מדהימים מהקישור.
למכבי יש לא מעט צעירים מוכשרים שחוזרים מהשאלה, ולאור הסגל הדליל יחסית נראה שאחד או שניים מהם ישתלבו ברוטציה. השמות הבולטים הם של רונן חנציס (בן 19), עידו שחר (19), בר כהן (20) ונדב נידם (20), אבל ייתכן שייקח זמן עד שתגיע הפריצה המלאה.
4 צפייה בגלריה
יונתן כהן
יונתן כהן
יונתן כהן. גם הוא עשוי לעזוב
(צילום: רויטרס)
יכול להיות שגם יונתן כהן יימכר, ואם זה יקרה הרי שחמישה מתוך ששת הכובשים המובילים של הקבוצה בעונה שעברה לא יהיו אצלה יותר, כיוון שדן ביטון סיים השאלה וכבר אינו חלק מהסגל. השחקן היחידי ברשימת הכובשים שנשאר הוא אדוארדו גררו, שחתם שלשום לשלוש שנים נוספות. גררו הוא אולי ה־שחקן להסתכל עליו במכבי העונה. הוא בן 21 ואמור להפוך לשחקן מוביל. מכבי תהיה קשורה לא מעט ביכולת שלו.
בנוסף לגררו מכבי תהיה חייבת שהזרים החדשים שעוד יגיעו יהיו הצלחה. חלוץ מרכזי חייב להצטרף ויחד איתו עוד קשר, עדיף כזה שיכול ליצור לאחרים באמצעות מסירה. אם כהן יעזוב אז הכיוון אולי יצטרך להשתנות.
4 צפייה בגלריה
גררו אחרי השער שכבש
גררו אחרי השער שכבש
גררו. מכבי תהיה קשורה ביכולת שלו
(צילום: ראובן שוורץ)
פה נמצא עיקר העבודה של המנכ"ל ברק יצחקי כרגע, הוא צריך להראות שבניגוד לדברים שאמר קרויף על המגבלות שיש בהחתמת זרים בישראל, מכבי ת"א כן יכולה להנחית פה כאלה שיהפכו להיות כוח עיקרי עבורה. כדי לזכות באליפות צריך להיות הכי טובים באחת הגזרות. אם לא בזו הישראלית, שם מכבי נחלשת כבר שני קייצים רצוף, אז באחת אחרת.