אחרי לא מעט דיבורים הגיע הרגע, וכריסטיאנו רונאלדו חתם באל נאסר הסעודית - מה שמסתמן כקבוצה האחרונה בקריירה שלו. וזו חתיכת קריירה: החלוץ הפורטוגלי בן ה-38 (עוד מעט) מסכם תקופה מפוארת באירופה בה כבש 701 שערים וזכה ב-32 תארים עם 5 קבוצות שונות. 450 שערים ו-15 תארים בריאל מדריד, 145 שערים ו-11 תארים במנצ'סטר יונייטד, 101 שערים ו-5 תארים ביובנטוס, ו-5 שערים ותואר אחד בספורטינג ליסבון. תוסיפו לזה 118 שערים ו-2 תארים עם נבחרת פורטוגל - היורו וליגת האומות - ועוד אינספור תארים אישיים שהבולט ביותר הוא כדור הזהב בו זכה 5 פעמים. רונאלדו גם מחזיק גם בשיא השערים בליגת האלופות (140) ושיא שערים בנבחרת פורטוגל (118), שמהווה גם את כמות השערים הגדולה ביותר של שחקן בינלאומי כלשהו.
אם הוא אחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים? על השאלה הזאת אין בכלל עוררין, ואין ספק שההיסטוריה עוד תדבר עליו רבות לטובה ולטובה בלבד. אבל לצד כל ההצלחות מגיע השלב הזה בקריירה שבו כבר היכולת כבר לא מספיקה לרמות הגבוהות, ופה בעצם גם התחילה ההתרסקות שהייתה תחילת הסוף של רונאלדו באירופה.

1 צפייה בגלריה
שלט ברוכים הבאים כריסטיאנו רונאלדו בריאד
שלט ברוכים הבאים כריסטיאנו רונאלדו בריאד
שלט לכריסטיאנו רונאלדו בריאד
(צילום: AFP)

הקדנציה השנייה במנצ'סטר יונייטד הייתה גרועה במיוחד עבור רונאלדו. בעונה הראשונה הוא סיים איתה במקום השישי ונשאר מחוץ לליגת האלופות, והשנה הסתכסך עם החברים והמאמן, ישב על הספסל בחלק לא קטן מהמשחקים וכבש שער אחד בלבד בליגה. רונאלדו ראה את זה מגיע וניסה למצוא כל פתרון אפשרי על מנת להמשיך לשחק באלופות ובכלל ברמות הגבוהות של הכדורגל האירופי, אבל אף קבוצה לא רצתה לקחת אותו, כולל ספורטינג ליסבון (המועדון בו גדל). ואפילו קאמבק לריאל מדריד לא נראה כמו שמשהו שבכלל עבר במחשבה אצל פלורנטינו פרס.
ואז הגיע המונדיאל בקטאר. הוא אמנם כבש שער אחד בפנדל במשחק הפתיחה מול גאנה, מה שהפך אותו לשחקן הראשון שמבקיע בחמישה מונדיאלים, אך בהמשך היכולת לא הייתה מרשימה והוא גם ירד לספסל בשלבי הנוקאאוט עד ההדחה מול מרוקו ברבע הגמר.
יש כאלו שיגידו שאותה החלטה לחזור ליונייטד במקום לעבור למזרח או לארצות הברית התבררה כשגויה, כי הוא התעקש להישאר באירופה כדי להוכיח שהוא עדיין הכי טוב בעולם בכל פרמטר על הדשא. ניסה ובאופן חד משמעי כשל. מצד שני, הגיוני שזו ההחלטה שרונאלדו רצה לקבל, כי ספורטאי במעמד כמו שלו תמיד יחפש לחצוב את שמו כאחד מהגדולים בהיסטוריה וכאחד שיכול להיות כמודל לחיקוי בעיני רבים בעולם.
בסופו של דבר רונאלדו הבין שדרכו באירופה הסתיימה, ובגיל 38 צריך לעבור למקום אחר. רונאלדו היה ויישאר אחד מהגדולים שידע הדור שלנו והכדורגל בכלל, ואני מאחל לו רק הצלחה. ומי יודע? אולי אחרי הפרק בסעודיה נזכה לראות אותו על הקווים כמאמן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.