מעמדו של מאמן מכבי ת"א פטריק ואן לוון אינו יציב בשבועות האחרונים, ולאחר ההפסד במחזור הקודם למכבי נתניה הגיע לארץ נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס כדי לפקח מקרוב ולקבוע אם מצב הקבוצה יכול להשתנות או שיש צורך בהחלפת המאמן.
ואן לוון החליף באמצע העונה הקודמת את יורגוס דוניס שלא הצליח עם הקבוצה בליגה, אך דווקא רשם תוצאות יפות באירופה, בדומה למה שחווה עכשיו ההולנדי. כניסתו לתפקיד של פטריק הייתה חלומית עם 22 משחקי ליגה רצופים ללא הפסד, אך מתחילת הפלייאוף של העונה הקודמת ועד המחזור הנוכחי הקבוצה נראית לא מאומנת, חסרת רעיונות וללא ביטחון עצמי.


התחושה של אוהדי הקבוצה חוו עם כניסתו לתפקיד של פטריק זו חזרה לשיטה של איביץ', אך נראה שפטריק אמר לשחקנים שחקו כמו שאיביץ' לימד אתכם מבלי לדעת בעצמו כיצד לאמן את השיטה, כיצד להשתמש בסגל וכיצד להגיב למהלך המשחק. בכניסתו לתפקיד רוב הסגל של מכבי תל אביב שיחק תחת איביץ' ולכן היה קל לשחקנים לחזור לשיטה ולהתאים את השחקנים שלא התאמנו תחת איביץ' לשיטה.
רוב שחקני ההרכב הנוכחי לא היו בתקופה המוצלחת של ולדימיר איביץ', ונראה שלפטריק קשה מאוד להטמיע את השיטה של הסרבי. יותר מכך, נראה כי סגל השחקנים לא מתאים לשיטה הזו. עם 3-3-4 בו ברנדלי קוואס לא בכושר משחק או לחילופין ללא חשק לשחק, וכשבאגף שמאל אין שחקן כנף אמיתי עם רגל ימין, קשה לייצר את הלחץ הגבוהה ואת משחק העומק הנדרשים לשיטה זו. למה הוא כן מתאים? 2-3-5 עם ייני, פיבן ונחמיאס כבלמים (אפשר גם סאבוריט כבלם שמאלי), ז'ראלדש ודודזאדה קיצוניים, גלזר, גולסה וקניקובסקי בקישור ופריצה וגררו חלוצים, בדומה לשיטת המשחק של נבחרת ישראל. שיטה נוספת היא 2-4-4, כאשר בקו ההגנה סאבוריט, ייני, פיבן וז'ראלדש, בקישור דודזאדה (שמאל), גלזר, גולסה וקניקובסקי (ימין), ובהתקפה גררו ופריצה.
פטריק קיבל את כל שחקני הרכש שהוא רצה בחלון ההעברות האחרון, אבל החילופים הקבועים וחוסר היצירתיות תוך כדי משחק צפויים לעלות לו במשרה. נראה שהמאמן נמצא בקיבעון מחשבתי ולא מצליח לצאת ממנו, כמו הוצאות החוץ של הרננדס שנזרקות שוב ושוב לאותו מקום ברחבה ולהגנה מאוד קל להיות מוכנה אליהן. היו לו שבועיים של פגרת נבחרת עם רוב סגל השחקנים, אבל מול נתניה נראה שהקבוצה לא למדה שיטות ותבניות חדשות, וראינו שוב ושוב את אותו הדבר, כמו החילוף הקבוע של פריצה בסביבות הדקה ה-70 בלי קשר אם הוא השחקן הכי חם על המגרש או לא.
פטריק חייב לנצח את הלסינקי ואת אשדוד כדי להחזיר את הביטחון והשקט לקבוצה, אך ייתכן שיישפט גם על ניהול המשחק, הגיוון בתבניות ההתקפה והעמידה ההגנתית. אולי עכשיו, כשהרננדס מורחק, פטריק יבין שייני ופיבן הם צמד הבלמים הכי טוב שלו, ושהוצאת חוץ קצרה ומהירה טובה יותר מתרגיל צפוי. נראה כי איזה כוח עליון מסמן לפטריק שהוא חייב לעשות שינוי בהגנה ובתפיסה. אם פטריק לא יצליח לשנות את הקבוצה, גם במצב הזה לא יהיה מנוס מהחלפת המאמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.