דריק וויליאמס, ובעיקר ג'יילן ריינולדס וג'יימס נאנלי סבלו מאוד העונה תחת יאניס ספרופולוס. השלושה לא הצליחו להביא את יכולתם ההתקפית לידי ביטוי בסגנון המשחק האיטי והקשה לצפייה של המאמן היווני. אבל מאז שספרופולוס פוטר ואבי אבן החליף אותו, וויליאמס, ריינולדס ונאנלי פשוט פורחים.
אתמול (שלישי) שלושתם היו הקלעים המובילים של מכבי תל אביב (48 נקודות יחד) בניצחון הקליל באואקה 83:95 על פנאתינייקוס החלשה. מספיק היה להסתכל על ההתלהבות של ריינולדס, שעד לא מזמן היה כבוי לחלוטין, כדי להבין את המהפך שעבר.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
נמצאים בתקופה מצוינת. שחקני מכבי תל אביב
(צילום: EPA)
גם וויליאמס היה מצוין, וקלע את הנקודות שלו, בעיקר שלשות קריטיות, ברגעי מיני משבר של מכבי, כשפאו צימקה את הפער מספר פעמים במחצית השנייה.

התגובה המהירה של אבן

אבן ספג לא מעט ביקורת בימיו הראשונים כמאמן מכבי, בטח אחרי התבוסה לאנאדולו אפס, ובכלל לאור ההחלטה שנראתה תמוהה להפוך אותו מסקאוט למאמן של קבוצת יורוליג. אבל אפשר להגיד שאבן מסתגל לתפקיד.
3 צפייה בגלריה
אבי אבן
אבי אבן
הסתגל לתפקיד. אבן
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א - עמוד האינסטגרם הרשמי)
אתמול, למשל, הצהובים פתחו לא טוב ונקלעו לפיגור 8:2. המאמן ראה שמכבי לא מצליחה לרוץ, הוציא את אנטה ז'יז'יץ' והכניס את ריינולדס. האורחת החלה ללחוץ בהגנה, חטפה כדורים ורצה. וכשבמכבי רצה בתקופה האחרונה דברים טובים קורים. ריצת 0:12 הפכה את המומנטום ומאותו רגע השליטה הייתה של האלופה הישראלית.
כאמור, כשמכבי רצה דברים טובים קורים, וגם באספקט הזה חל שיפור גדול. אפשר היה לראות אתמול באואקה ששחקניה של האורחת רצים בצורה מאוד מסודרת למתפרצת, כשברור מאוד מי רץ באילו מסלולים, ולא מעט פעמים מסירות דרך האמצע פשוט חתכו בקלילות את שחקני פאו שנותרו ללא תשובה לאור החיסרון המספרי בו היו.

לא עוד ניצחון

פנאתינייקוס הנוכחית היא אולי הקבוצה החלשה ביותר שהייתה למועדון הפאר היווני, בטח בשני העשורים האחרונים. הכדורסל שלה מביך, השחקנים שלה לא מחויבים והמאמן שלה נראה חסר אונים.
3 צפייה בגלריה
ריינולדס
ריינולדס
מספיק היה להסתכל על ההתלהבות שלו, כדי להבין את המהפך שעבר. ריינולדס
(צילום: EPA)
ועדיין, אסור לקחת את הניצחון של מכבי כמובן מאליו. זה לא סוד שהצהובים משחקים רע מאו בחוץ לעומת משחקי הבית שלהם ביורוליג. הראייה לכך היא שה-W אמש היה בסך הכל השני של מכבי בחוץ מאז חודש נובמבר.
מכבי נמצאת בתקופה מצוינת עם 4 ניצחונות ב-5 משחקיה האחרונים באירופה, וכשכל זה קורה רגע לפני הפלייאוף זה בהחלט צריך לעודד את הצוות המקצועי וההנהלה. ניצחון בחמישי בבית על וילרבאן יבטיח סופית לקבוצה את השתתפותה בסדרות רבע הגמר, ואפשר להגיד שאחת מארבע הראשונות (ברצלונה, ריאל מדריד, אולימפיאקוס ומילאנו) ממש לא ששות לפגוש אותה במומנטום בו היא נמצאת.