בצל השימוש של נהגי פורמולה 1 רבים בקסדות בצבעי הקשת (כתמיכה בקהילת הלהט"ב), או בקסדות עם כיתובים פוליטיים, נשיא ה-FIA, מוחמד בן סוליים האמירתי, הודיע כי החל מעונת הנהיגה הבאה - נהג שרוצה להביע אמירה פוליטיות, דתית או אישית, צריך לקבל אישור מראש של ה-FIA. "אנחנו עוסקים בבניית גשרים. אתה יכול להשתמש בספורט מטעמי שלום... אבל דבר אחד שאנחנו לא רוצים הוא שה-FIA תהיה פלטפורמה לאג'נדה אישית פרטית", אמר בן סוליים.
"מה הנהגים עושים הכי טובים? נוהגים", הסביר בן סוליים. "הם כל כך טובים בזה, הם הכוכבים. אף אחד לא עוצר אותם. יש פלטפורמות אחרות שבהם הם יכולים להביע את האמונות שלהם ובמקרה הצורך, הם מוזמנים לעבור את ההליך הראוי בארגון כדי להציג אמירה פוליטית, דתית או אישית כלשהי".
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון עם קסדה בצבעי הקשת בקטאר
לואיס המילטון עם קסדה בצבעי הקשת בקטאר
לואיס המילטון עם קסדה בצבעי הקשת בקטאר
(צילום: גטי אימג'ס )
האלופים לשעבר, לואיס המילטון וסבסטיאן פטל, הם בין הנהגים בעלי הפרופיל הגבוה שהשתמשו בכישרון שלהם כדי לקדם תפיסות עולם. המילטון דיבר על זכויות אדם ושוויון תוך התייחסות לזכויות להט"ב במדינות שמרניות כמו קטאר וסעודיה, שקיימה שני מירוצים מאז 2021. פטל שפרש בעונה שעברה, נתן במה לזכויות להט"ב ולהתחממות כדור הארץ.
בן סוליים דחה את הטענה שה-FIA משתיקה נהגים, ואמר שהוא רוצה "לשפר ולנקות" את הספורט. "לי יש את הדברים האישיים שלי, בסדר, אבל זה לא אומר שאני אשתמש ב-FIA כדי לעשות את זה", אמר בן סוליים, שבעצמו היה נהג מרוצים בעבר. "אני מאמין שה-FIA צריכה להיות ניטרלית. אנחנו צריכים את כוכבי העל כדי לקיים את הספורט. אם יש משהו, אתה לוקח את האישור".