גיא ששון סיים ובן זוגו, הדרום אפריקאי דונלד ראמפאדי, הפסידו הבוקר (שישי) בגמר בטורניר הזוגות באליפות אוסטרליה בטניס בכיסאות גלגלים. הישראלי ובן זוגו הפסידו לאנדי לאפת'ורן הבריטי ודויד ואגנר האמריקאי 6:4, 3:6 (10:2) בגמר בקטגוריית הקוואד.
ששון וראמפאדי ניצחו ברבע הגמר את הזוג תומאס מאסריק הסלובקי ואמחט קפלן הטורקי 1:6,5:7. בחצי הגמר הם היו אמורים להתמודד מול זוג ההולנדים נילס וינק וסם שחרודר, אבל האחרונים פרשו וסללו את דרכם של ששון וראמפדי לגמר.
1 צפייה בגלריה
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
הטניסאי הפראלימפי גיא ששון
מחר הוא בגמר היחידים. ששון
(צילום: IMAGO/tennisphoto.de via Reuters)
ששון בן ה-43, המדורג רביעי בעולם, עלה גם לגמר היחידים באליפות אוסטרליה, שייערך מחר בצהריים, בו הוא יפגוש את שחרודר המדורג שני בעולם. זאת לאחר שבחצי הגמר גבר ששון על וינק, שהוא המדורג הבכיר בעולם.
לטניס בכיסאות גלגלים הגיע ששון בגיל 35, אחרי שנפצע בתאונת סנובורוד, וחלק מעמוד השדרה שלו נפגע. כחלק מהשיקום, הוא ניסה מספר ענפי ספורט עד שגילה את הטניס, לאחר שאומץ על ידי מועדון ספיבק.
ב-2015 כבר הצליח ששון לקום מכיסא הגלגלים, נעזר במקל הליכה ועם ההצטרפות לספיבק הציעו לו להצטרף לכדורסל בכיסאות גלגלים. ששון מצדו פחות התעניין בספורט קבוצתי, ובטח לא כזה שקשור לכיסא גלגלים. "כבר קמתי מהכיסא", סיפר בריאיון ל-ynet. "אבל אז הציעו לי טניס, ואני אוהב טניס, שיחקתי כשהייתי ילד. הבנתי ששוב אצטרך לחזור לכיסא הגלגלים כדי לקחת חלק בתחרות, אז העדפתי לנסות את השחייה. אמרו לי 'תנסה פעם אחת, לא תאהב תלך לשחייה'. אז התיישבתי פעם אחת, ראיתי כמה זה מאתגר, סופר מקצועני ולאילו רמות אפשר להגיע - והתאהבתי".
במאי האחרון הוא הוביל את נבחרת הטניס בכיסאות גלגלים למקום השני באליפות העולם, ועוד לפני כן ייצג את ישראל בטוקיו 2020. כעת מקווה ששון לקבוע את הקריטריון גם לפריז 2024, שתתקיים בחודש ספטמבר. כניסה לרשימת 12 המובילים בעולם מקנה כרטיס חופשי למשחקים הפראלימפיים בעיר האורות. "כולם נלחמים על הניקוד", הוא מספר. "אני לא רואה תסריט שלא אהיה ב-12".