מאז עזיבתו של ג'ורדי קרויף, נראה כי מכבי תל אביב החליטה לוותר על התפקיד של המנהל המקצועי. תפקידו של ג'ורדי התפצל בין המאמן, ברק יצחקי וג'ק אנגלידיס. יצחקי הוגדר כמנהל מחלקת הכדורגל (שם מכובס למנהל מקצועי ללא סמכויות), וגבולות הגזרה של תפקידו לא הוצגו באופן שקוף לציבור האוהדים, שמבחינתם האש על הליקויים בבניית הסגל מופנית כלפי ברק.
לא צריך להיות איש כדורגל מבריק כדי לראות את הבעיות בסגל. לצד החתמות שוברות שוויון כמו ערן זהבי, דור פרץ וניר ביטון, חסרים שני שחקני כנף, מגן ימני ולאחר עזיבת פריצה גם חלוץ. האסטרטגיה של מכבי הקיץ הייתה להביא את כל הלגיונרים האפשריים מהנבחרת, וזה כולל גם את יונתן כהן שנמצא בדרך ואת אלי דסה שהעדיף את דינמו מוסקבה. אני יכול להתחבר לחשיבה הזו, חצי נבחרת פלוס זרים איכותיים כדי להחזיר את האליפות לתל אביב, אבל מכבי תל אביב, ומבחינת האוהדים יצחקי, לא ניהלו את הרכש בצורה נכונה. הם לא הציבו לדסה דדליין לחתימה, ולא הכינו תוכנית חלופית. בנוסף, יונתן כהן שלא בתוכניות של פיזה עדיין לא חתם למרות שכל התנאים הבשילו.

1 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
ברק יצחקי
(צילום: גיל נחושתן)

ביקורת נוספת שנשמעת כלפי יצחקי היא שאינו מצליח להביא זרים איכותיים. כפי שהוא בעצמו אמר, יצחקי פנה למספר שחקנים שבסופו של דבר החליטו לא להגיע מסיבות שונות. עניין זה נראה תמוה מאוד בעיני האוהדים, כאשר הם רואים את הרכבת האווירית שגל אלברמן מצליח להנחית במכבי חיפה. החל החשש כי התפקיד של מנהל מקצועי גדול מדי על יצחקי, ועלו ספקות בנוגע לרמת האנגלית ויכולת השכנוע שלו. הקש ששבר את גב הקהל היה עזיבתו הפתאומית של סטיפה פריצה לסטנדארד ליאז', והרבה אוהדים הביעו תמיהה על כך שברק לא חידש לפריצה חוזה בקיץ ולא פתר את הבעיה טרם צצה.
לזכותו של ברק אפשר להגיד שפטריק ואן לוון החריב את מכבי תל אביב בתקופתו, וישראלים רבים עזבו במהלך השנתיים האחרונות. הבור היה גדול ונראה כמעט בלתי אפשרי לסגור אותו בחלון העברות אחד. אפשר לראות את התחלתו של השיקום בהחתמתו של ולאדן איביץ', שלאחריו הגיעו ניר ביטון, זהבי ודור פרץ. שני שחקנים נוספים שהגיעו הם הקשר היהודי-הולנדי יוריס ואן אובריים והבלם דריק לוקאסן.
חלון ההעברות בישראל ייסגר ב-28 בספטמבר, כך שיש ליצחקי כמעט שבועיים לסגור את החורים בסגל. נכון שהגעתם של שחקנים בסוף ספטמבר לאחר שלא עשו הכנה עם הקבוצה היא לא אידיאלית, אך יחד עם זאת, במידה שברק יצליח להחתים שחקן כנף שיכול לשחק כחלוץ, פלוס כהן ומגן ימני, זה ייחשב בסופו של דבר כקיץ מוצלח עבור מנהל מקצועי שהתמודד עם חלון העברות לא פשוט ועם בלת"מים בסגל. מעניין יהיה לראות את ההתפתחות שלו ואת ההשלמות שהוא יעשה בחלון של ינואר.
אפשר לראות בפעילותו של ברק כישלון או הצלחה - תלוי במתבונן, אבל מה שבטוח מבחינת האוהדים זה שאם האליפות לא תחזור בסוף העונה לתל אביב, יהיה קשה לברק יצחקי לקבל גיבוי מהקהל שיבקש להחליפו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.